וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילבר אישר שמחק הודעות מאלוביץ': "מחקתי הודעות, היה לי כבד בטלפון"

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 15:22

בדיון ה-6 בעדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה שלמה פילבר, תיאר האחרון שיחה מנתניהו, כחצי שנה לאחר השיחה בה הנחה אותו לטפל בענייני בזק. "שאל אותי איך מתקדם כל הנושאים עם בזק". פילבר הודה בנוגע לפגישת ההנחיה עם נתניהו: "התחמקתי מתשובות לחוקרים"

בווידאו: היום החמישי לעדותו של שלמה פילבר בתיקי נתניהו/צילום: רוני כנפו

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה במשפט האלפים, המשיך היום (שלישי) להעיד בבית המשפט המחוזי בירושלים. במהלך עדותו תיאר פילבר שיחה מנתניהו בתחילת 2016, כחצי שנה לאחר השיחה בה הנחה אותו לטפל בענייני בזק.

פילבר: "פעם אחת בדרך לפגישה במשרד האוצר הוא שאל אותי איך מתקדם כל הנושאים עם בזק. סקרתי בפניו את כל הנושאים שיש כולל הטלפוניה. אמרתי לו 'אני מתקדם בהתאם למתווה כחלון'".

תירוש: "מה הבנת את השיחה, מה מטרת השיחה?"

פילבר: "שאני מטפל בסוגיות של בזק ועושה מה שצריך. ההקשר היה איפה אנחנו עומדים ומה אנחנו עושים".

תירוש: "בחקירה שלך אמרת שדיברת על הפרדת מבנית".

פילבר: "יכול להיות שדיברנו על זה. אלו סוגיות שעלו מול האוצר והרן. השאלה היתה מה קורה ומה המצב".

תירוש: "זו הייתה שיחה חריגה או שגרתית?"

פילבר: "ביחס לתקשורת בינינו היא הייתה שגרתית, ביחס לשוק היא הייתה חריגה".

שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 4 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
פילבר, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

פילבר: "בסוף 2016 הבנתי שיש ציר בין וואלה (אלוביץ')-ניר חפץ-נתניהו. באחת הפגישות חפץ ביקש שאעצור את ההפרדה המבנית".

תירוש: "באחת החקירות שלך אמרת שהייתה פגישה אחת שהוא אמר לך שהוא בא מפגישה של יאיר ושרה נתניהו והם אמרו לו שהוא דופק אותם ושתפסיק לעשות בשביל אלוביץ' דברים. זה היה אחרי או לפני מכתב הכוונות?"

פילבר: "אחרי".

תירוש: "היה מקרה שמישהו מני משפחת נתניהו הפריע משהו בנושא הרגולטורי".

פילבר: "היה פעם אחת שיאיר נתניהו פנה לנתניהו ושאל אותו למה אל ג'זירה חלק מהשידורים. אמרתי לו שזה חלק מחופש הביטוי. הוא ידבר איתי ב-23 בכעס בנושא הזה, למחרת דיברתי איתו והסברתי והכול והוא עשה לי תנועת יד מבטלת ולא המשכנו את זה יותר".

תירוש: "הייתה לך עוד פגישה עם מר חפץ נכון?"

פילבר: "הייתה פגישה רביעית ליד הבית שלי שהוא ביקש להגיע, שעת אחר הצהריים אני חושב. ישבנו שם וזה היה פחות או יותר לקראת סוף 16 ובסוף הוא אמר לי משהו בסגנון, אני מקווה שאתה מוחק. זה היה כשיצאו ידיעות ראשונות על חקירות בנושא תיק 2000 והיה חשש שאולי מדבר על אלוביץ'. יצאו ידיעות על איש עסקים ונתניהו והוא דיבר איתי ומה הוא אמר לך?"

"הוא שאל אותי אם נראה לי שזה הסיפור של אלוביץ', אני אמרתי שלא נראה לי, שהדבר היחיד שהיה מעורב בו זה המיזוג ושגם זה נעשה באישור היועצת המשפטית. הייתי רגוע. בסוף השיחה אמר לי אתה מוחק את ההודעת, אמרתי לא. והוא אמר לי תמחק".

תירוש: "מחקת את ההודעות?"

פילבר: "מה שהוא ביקש מחקתי אבל בדרך כלל אני לא מוחק".

תירוש: "מישהו ידע על הפגישות שלך עם חפץ?"

פילבר: "לא".

שאול אלוביץ' בדיון הוכחות בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 7 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
אלוביץ' בדיון הוכחות, בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

תירוש: "זומנת לחקירה רק שלושה שבועות אחרי שהתחילה החקירה של בזק. מה זכור לך עם השיח עם מר נתניהו בתקופה הזאת?"

פילבר: "הייתי בלשכה ונכנסתי לפגישונת קטנקטנה. הוא שאל אותי אם הנושא הזה קשור אלינו, אמרתי לו שאין קשר. ביקשתי מהסגנית ליועמ"ש שתבדוק שאנחנו יכולים להמשיך עם בזק".

פילבר סיפר כי הוא מחק הודעות שנשלחו אליו משאול אלוביץ' וטען כי הסיבה לכך הוא הזיכרון המלא של הטלפון.

תירוש: "תאשר לי שמחקת הודעות בתקופה הזאת".

פילבר: "מחקתי את כל ההודעות הכבדות, מחקתי גם כמה קבוצות כולל במשפחה כי היה לי כבד בפלאפון. לא מחקתי אף אימייל. אני מגיע לחקירה הראשונית ושואלים אותי אם אני רוצה עו"ד, אמרתי להם שלא. רק אחרי שלוש שעות אשתי שלחה את העו"ד שלנו אחרי שיצאו הודעות של מה קורה. עד אז הייתי עדיין תמים".

בקשר לפגסוס שאלה התובעת תירוש את פילבר: "ידעת כל הזמן שהכול חשוף וידוע אישרת והסכמת לזה. ידעת שזה יהיה גם רטרואקטיבי, נכון?"

פילבר: "נכון, אבל אני רוצה לסייג ולהתייעץ עם עו"ד כי אני לא יודע מה ההשלכות של זה".

תירוש: "ביום השני של החקירה החוקרים שאלו אותך על ההנחיה ולא סיפרת להם, לפחות אז לא אמרת אמת".

פליבר: "לא אמרתי הכול, אני מתחמק מתשובות ורוצה לקנות זמן".

נתניהו, אלוביץ. אוהד צויגנברג, פול
נתניהו ואלוביץ'/פול, אוהד צויגנברג

פילבר: "הציגו לי בחקירה שיש להם מייל מפליל שלי עם סטלה (הנדלר), ואני מצליח להבין מהם שהם רוצים שאביא את הראש של נתניהו או אלוביץ', לא על הקשר בניהם. אמרתי לאשתי שיש לי רק רכילויות ואין לי מה להביא להם. לאט לאט אני מבין שלא בזק מעניין אותם".

תירוש: "אנחנו לא מקבלים את האמירה שלך שלא זכרת את זה, כי זה לא חל בשום צורה בשכל הישר ובהיגיון הדברים. חזרת ואישרת דברים שאמרת בחקירה - שהיית תחת ההשפעה של הנחיית נתניהו. דיברת על פעולות של סוף דצמבר בגלל ההנחיה של נתניהו. אתה נחקר כמה חודשים אחר כך ואתה מדבר על הפגישה הזאת, ולא סיפרת על התוכן שלה. אני אומרת לך שאתה לא מספר עליה, עד שאתה עושה ניהול סיכונים".

פילבר: "לא מסכים. יש דברים שאתה יודע בהתחלה ויש דברים שאתה אומר בסוף ולפעמים הכול מסתדר ביחד".

תירוש: "ברענון אמרת שבחקירה שלא סיפרת כי לא האמנת ברשויות החקירה"

פילבר: "אני לא חושב שעשיתי עבירה פלילית, בשום מקום לא כתוב איך עושים רגוליזציה. נזכרתי שהייתי אגרסיבי מאוד. מבחינתי בחקירות לא חשבתי שיש בעיה איתי, חשבתי שרשויות החקירה מחפשות את נתניהו. ברמה האתית ומינהל ציבורי לא הייתי בסדר, ויש שיגידו שבגלל זה חתמתי".

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) הוא התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לבעל השליטה בבזק לשעבר, שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully