וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: פילבר לא הוכרז עד עוין, התביעה תוכל לחקור אותו נגדית

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 14:21

התובעת טענה כי הגרסה שמסר פילבר במשטרה סותרת את עדותו וביקשה להכריז עליו כעד עוין. הסנגורים התנגדו והשופטים הכריעו. במסגרת פשרה הוחלט כי פילבר יחקר בחקירה נגדית. עדכונים שוטפים

דיון תיקי האלפים | מומו פילבר - נתנהו.. המחוזי, ירושלים 23 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דיון תיקי האלפים | מומו פילבר - נתנהו.. המחוזי, ירושלים 23 במרץ 2022/פלאש 90
  • 12:38/השופטים הכריעו: פילבר לא יוכרז כעד עוין

    לאחר שמיעת טענותיהם של סנגורי נתניהו, החליטו השופטים שלא להכריז על שלמה פילבר כעד עוין, חרף בקשת התביעה. עם זאת, כחלק מפשרה בין התביעה לסנוגרים, פילבר יחקר במסגרת חקירה נגדית. לאחר הכרעת השופטים, הוחלט על הפסקה קלה בדיון.

  • 13:34/בן צור: "למה את מתערבת, יש כאן בובה"

    במהלך הדיון ביקשה התובעת תירוש לעמת את פילבר עם דברים שאמר בחקירת המשטרה ליועץ האסטרטגי אלי קמיר, בכל הנוגע לאמירותיו "סמרטוט" ו"בובה". על כך השיב פילבר: "האינטרקציות שלי עם בזק היו שונות מחברות אחרות. זה לא נכון להגיד שלא נפגשתי עם אחריםנפגשתי גם עם מנכ"ל פרטנר בכל וילה אפשרית".

    תירוש מתערבת ואז בעז בן צור צורח: "למה את מתערבת? יש לך כאן בובה תשמעי אותה עד הסוף.
    תירוש: "בכל הנוגע לצורך שלך להגיע עם אנשי בזק להגיע להסכמה אתה הרגשת מחויב לאותה הנחיה של מר נתניהו מ-2017" פילבר: "פחות או יותר כן"

  • 13:20/פילבר: "יחס אחר לבזק ביחס למפוקחים אחרים"

    לאחר החזרה מהפסקה, התובעת תירוש ממשיכה בחקירתו של פילבר. "אמרתי בחקירות רק לפני שעתיים, אני מכיר בעובדה שצורת ההתנהלות שלי עם ראשי בזק הייתה חריגה והייתה לא תקינה אני הסברתי את זה ואמרתי את זה קודם", אמר.

    תירוש: "אני רוצה להקריא לך דברים שאמרת בחקירה שהם מתיישבים עם שיקול דעת מקצועי, אנו לא חולקים על זה שבתוך גבולות הגזרה שהוקצו לך מול בזק בתוך זה הפעלת שיקול דעת מקצועי: 'היו דברים שהסכמתי עם הדרג המקצועי והיו דברים שחלקתי עליהם וחשבתי שבזק צודקים או בנושאים שבזק נעמדה על רגליים אחוריות ולא הסכימה והתעקשה, והיו נלחמים, סוגיות מרכזיות שדנים כמו הטלפוניה, הפרדה מבנית, הדדיות בשלבים מסוימים עד שהחלטתי אחרת. במקרים האלה מסרתי את התהליך למשרד, השתדלתי לקחת לטיפולי האישי, קיבלתי מסמכי עבודה הרבה פעמים העברתי לעיונה של סטלה, קמיר, בציר הנסתר, דרך המייל יכול גם בלי, בלי מכותבים, אישי, פרטי, כדי לקבל את עמדתם'".

    פילבר: "מה שהקראת עכשיו זה סיכום במילים שלי אני אמרתי שהיה יחס אחר לבזק מאשר למפוקחים אחרים. אמרתי שבסוגיות אחריות היה להם כוח עודף כי הם הבינו איפה לשחק".

  • 14:10/תירוש: בחקירה אמרת שלא היית נפגש עם בזק בלי השיחה עם נתניהו

    התובעת תירוש הקריאה דברים שאמר למשטרה ותהתה אם הם סותרים את אמירותיו בחקירה. "אתה אומר בהודעות שלך במשטרה דברים מעט אחרים, ואני מבינה את הרצון שלך להציג את עצמך יותר במשקולת איש מקצוע ופחות כמי שמקיים דברי השר".

    היא העלתה את שמו של נתניהו וציטטה את עד המדינה מחקירותו: "מעריך שלא הייתי הולך למפגש כזה, עם חברה מפוקחת אחרת אלמלא שיחתי המקורית עם נתניהו".

  • 11:58/עו"ד בן צור: "אין לביהמ"ש את הכלים להכריע כרגע האם פילבר הוא עד עוין"

    עו"ד בועז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, תקף את בקשת הפרקליטות: "לבית המשפט אין כרגע את הכלים להכריע האם העד הוא עד עוין, לגבש החלטה כזאת על בסיס כמה אמירות זה מאד מסוכן".

    בן צור המשיך: "אנחנו מתנגדים התנגדות נחרצת להכרזה על עד המדינה כעד עוין. יש פה פיל בחדר הזה והוא ניכר בתשובה האחרונה של העד, העד יודע מתחילת 2018 שיש סיכוי סביר, כך אומרים, שימצאו איתו את הדין למרות שעם האחרים סגרו את התיק - הוא חשוף".

  • 11:55/פילבר: לא רואה את עצמי כעד עוין, ולא מתכוון לסתור את עדותי במשטרה

    הדיון התחדש ופילבר הגיב לבקשת הפרקליטות להכריז עליו כעד עוין: "אני בטח לא רואה את עצמי כעד עוין, ולא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה", אמר. הוא המשיך וטען כי הקפיד להיות נאמן לדברים שמסר במשטרה. "אני ניסיתי בסה"כ לדייק נקודה שחשבתי שהנושא הוצג בצורה כוללנית ויצא מפרורפציה. ככל שאפשרי, אני אמשוך את תשובתי לגבי מה שאמרתי פה מול מה שאמרתי למשטרה. אני אעשה כל מאמץ, זה גם קשה לי נפשית אני אבקש מבית המשפט למשוך את תשובתי האחרונה".

  • 11:14/התובעת: מבקשת לחקור את פילבר כעד עוין

    יהודית תירוש, התובעת בתיק 4000, ביקשה לחקור את עד המדינה שלמה פילבר כעד עוין. הבקשה להכריז עליו כעד עוין הגיעה לאחר שפילבר השיב היום על דוכן העדים שהוא אינו זוכר מדוע הוא הסתיר את הקשר הדיסקרטי עם בזק, אך במשטרה הוא אמר שהיה מדובר בקשר לא תקין שהיה מקרין על טיוטת ניגוד העניינים. כעת באולם הסנגורים מנתגדים להכרכזה. עו"ד ז'ק חן, הסנגור של בני הזוג אלוביץ'' טוען שמתחילת העדות פילבר נחקר חקירה ראשית כמו חקירה נגדית.

  • 10:20/עד המדינה: "היה צורך בערוץ חשאי כי עובדי המשרד הדליפו"

    בהמשך שאלה התובעת מדוע היה צריך ערוץ דיסקרטי מול בזק של העברת מסמכים. פילבר השיב: "בזק היא הגוף המפוקח ביותר בישראל, ואם העובדים סביב המשרד לא היו מדליפים כל הזמן כותרות לתקשורת - הייתי שמח לנהל איתם את המדיניות. אבל הם הדליפו ולכן היה צריך ערוץ חשאי".

  • 10:10/פילבר בפתח הדיון: היינו עם הגב לקיר, לא פעלתי כראוי

    עדותו של עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, נמשכת בבית המשפט המחוזי בירושלים. בתחילת הדיון התובעת יהודית תירוש אימתה את פילבר עם הדברים שמסר בחקירת המשטרה ושאלה אותו על מערכת היחסים שהייתה לו בתור מנכ"ל עם חברת בזק.

    "אמרתי שהיתה לנו להם אצלינו דלת פתוחה, בזה הייתי חריג אך זו שיטת ניהול", אמר. בבזק היה טיפול מיוחד בתוך האירועים שבין 2017-2015, בהחלט היו אירועים שחרגו מיחסי רגולטור מפוקח. היו אירועים שבהם היינו עם הגב אל הקיר ולא פעלתי על פי הקלאסיקה שראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully