וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי שנתיים וחצי ברחוב. הפחדים והכעסים התפוגגו ברגע שהגעתי לבית השנטי"

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 10:04

שי-לי טלקר שוטט לבדו ברחוב במשך שנים ארוכות, עד שהגיע לבית השנטי. "קיבלו אותי בזרועות פתוחות", סיפר. "המשפחתיות עוטפת אותך מהרגע הראשון". הוא בירך את מריומה קליין על הזכייה בפרס ישראל: "זה הכי מגיע לה בעולם"

בית השאנטי. שרון בוקוב
"המשפחתיות עוטפת אותך מהרגע הראשון". בית השנטי/שרון בוקוב

אחרי זכייתה של מריומה קליין, מייסדת בית השנטי, בפרס ישראל במפעל חיים, שיתף היום (שלישי) שי-לי טלקר, בוגר המוסד, בסיפור האישי שלו בריאיון ל-103FM. "הגעתי בגיל 16 אחרי מסע ארוך מאוד ברחוב", סיפר. "איך שהגעתי לבית השנטי, קיבלו אותי בזרועות פתוחות".

במשך כשנתיים וחצי, שי-לי גר ברחוב. "אתה לא יודע על מי לסמוך, אם יהיה לך מקום להניח את הראש", שיתף בחוויותיו הקשות. לדבריו, קיבל תפנית בחייו כשהגיע לבית השנטי, עמותה שמספקת בית לנוער בסיכון. "איך שהגעתי למקום יש תחושה פנימית שהפחד והכעסים מתפוגגים. המשפחתיות עוטפת אותך מהרגע הראשון", אמר.

ש-לי עלה בהפתעה בזמן ריאיון עם מריומה ובירך אותה על הזכייה בפרס. "לא ישנתי כל הלילה מהתרגשות ואין אדם יותר מאושר ממני", אמר. "אני חושב שזה הכי מגיע לה בעולם". על בית השנטי הוסיף, "הוא מייצר לך סוג של רשת ביטחון".

אמש, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הכריזה על מריומה קליין ככלת פרס ישראל למפעל חיים. "הדיבר 'ואהבת לרעך כמוך' מהווה נר לרגליה", כתבה ועדת הפרס במעמד ההכרזה. "בעשורים האחרונים היא יזמה, הקימה ומפעילה את בית השנטי בפריסה ארצית רחבה המיועד לאוכלוסיות בשוליים החברתיים של מדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין". עוד הוסיפו על מריומה, "מנחילה עקרונות חינוך, הכלה וטיפוח של אוכלוסיות בסיכון להשתלבותן מחדש בליבת החברה הישראלית".

לוואלה! סיפרה בהתרגשות על רגעי הזכייה. "את עושה את זה 38 שנה, מתמידה בדרך, באמת שלך. מי שרוצה יראה את האמת במפעל הזה שנקרא בית השנטי. פתאום זה הגיע אליי ואני מגמגמת. אומרת תודה לאלוהים. כל מה שאני רוצה זה שהמקום והמפעל הזה ימשיך את דרכו. אם זה מה שקיבלתי ממדינת ישראל אחרי הרבה מסעות לא פשוטים נשאר לי רק להגיד שהאמת וההתמדה מנצחים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית השנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully