וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל למפעל חיים יוענק למריומה קליין, מקימת בית השנטי

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 7:52

לדברי ועדת הפרס, קליין מסייעת לאוכלוסיות בשוליים החברתיים של מדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין. "פתאום זה הגיע אליי ואני מגמגמת", אמרה לוואלה!. "אומרת תודה לאלוהים. כל מה שאני רוצה זה שהמקום והמפעל הזה ימשיך את דרכו"

מריומה קליין. מרים אלסטר, פלאש 90
"אני בשוק. יש לי דמעות". קליין/פלאש 90, מרים אלסטר

כלת פרס ישראל בתחום מפעל חיים לשנת תשפ"ב היא מריומה קליין, מקימת בית השנטי. כך הודיעה היום (שני) שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

"פרס ישראל בתחום מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשפ"ב מוענק לגב' מריומה קליין על פועלה רב השנים במישור החברתי-קהילתי", מסרה ועדת הפרס. "הדיבר 'ואהבת לרעך כמוך' מהווה נר לרגליה. בעשורים האחרונים היא יזמה, הקימה ומפעילה את בית השנטי בפריסה ארצית רחבה המיועד לאוכלוסיות בשוליים החברתיים של מדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין". עוד הדגישה הוועדה כי "מריומה מנחילה עקרונות חינוך, הכלה וטיפוח של אוכלוסיות בסיכון להשתלבותן מחדש בליבת החברה הישראלית".

בית השאנטי. שרון בוקוב
בית השנטי/שרון בוקוב

לאחר שנודע לה הזכייה, שוחחה קליין עם וואלה!. "עוד לא היה לי זמן נשימה, נתקעו לי המלפפון והפסטרמה בוושט", אמרה. "אני אוכלת משהו ופתאום שומעת על זה מהשרה. לא עניתי, הייתי בישיבת הדרכה בשנטי במדבר. אמרתי אני מדברת לילדים פה, לא יכולה שיפריעו לי".

"אני בשוק. יש לי דמעות", המשיכה. "אני עוברת תקופה לא קלה. אתה אומר לעצמך - את עושה את זה 38 שנה, מתמידה בדרך, באמת שלך. מי שרוצה יראה את האמת במפעל הזה שנקרא בית השנטי. פתאום זה הגיע אליי ואני מגמגמת. אומרת תודה לאלוהים. כל מה שאני רוצה זה שהמקום והמפעל הזה ימשיך את דרכו. אם זה מה שקיבלתי ממדינת ישראל אחרי הרבה מסעות לא פשוטים נשאר לי רק להגיד שהאמת וההתמדה מנצחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית השאנטי. שרון בוקוב
בית השנטי/שרון בוקוב

"בפני נשמות כמוני שחוו מצבי קיצון של אלימות, פגיעות מיניות, סבל, כאב ובמיוחד נטישה מההורים, אלו שהיו צריכים להיות העוגן, הביטחון והחיבוק העוטף הראשוני, עומדת ברירה להתנתק או להתגבר, להיות קורבן או לבחור בחיים", כתבה קליין באתר בית השנטי.

"רגע של הארה והבנה הוביל אותי לייעוד שלי ולמהות חיי. ברגע של בהירות הבנתי שהדרך שלי היא ליצור משפחה קוסמית של נשמות כמוני שלא חוו בית ומשפחה. בדרך שבה אלוהים הנחה אותי, נוצרו הבתים לילדים כמוני שחיו כילדים ללא בית. הרגע הזה היה בגיל 21 בו מצאתי את מהות דרכי בעולם הזה. זהו, כבר היו לי ייעוד ומטרה ולאיש לא הייתה אפשרות לעצור אותי ואת ההבנה והאמונה בדרך בה בחרתי. ידעתי שהגעתי לעולם לעזור לילדים כמוני לבחור בחיים, באמונה, בתשוקה, באופטימיות ובתקווה כשהם יכלו לבחור במוות, עקב מה שעברו. הם מצילים את חיי כל יום מחדש".

"כל יום אני בהודיה ובתודה על הזכות לראות ניסים קורים בכל בחירה של ילד או ילדה שלעיתים חיו כילדים ללא בית להציל את חייהם", הוסיפה. "בהודיה ובתודה לצוות מרגש של נשמות שבחרו בייעודם לצעוד יחד איתי ולתת כוח, תקווה ואהבה לילדים שבחרו בחיים".

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully