וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הונגריה ניצח בבחירות וימשיך לקדנציה רביעית: "אפשר לראות את הניצחון מהירח"

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 2:44

מפלגתו של ויקטור אורבן בן ה-58, שנחשב מקורב לפוטין, זכתה בהפרש גדול בהרבה ממה שהצביעו הסקרים שלפני הבחירות. אורבן אותגר ע"י 6 מפלגות אופוזיציה שביקשו להחזיר לאחור את המהפכה ה"לא-ליברלית" שחולל, אך לבסוף הם הודו בתבוסה: "לא נסתיר את האכזבה"

בווידאו: האפיפיור נפגש עם ראש ממשלת הונגריה אורבן בבודפשט/צילום: רויטרס

ראש הממשלה של הונגריה ויקטור אורבן זכה הלילה (שני) בבחירות הכלליות במדינה - כך לפי תוצאות רשמיות. מפלגתו של אורבן, פידס, זכתה בקדנציה רביעית בתפקיד בהפרש גדול בהרבה ממה שהצביעו הסקרים שלפני הבחירות, לאחר קמפיין שהאפיל על המלחמה באוקראינה השכנה.

בנאום בן 10 דקות בפני בכירי מפלגת Fidesz ותומכיו באירוע ליל הבחירות בבודפשט, פנה לקהל צוהל שקורא את שמו. "זכינו בניצחון גדול - ניצחון כל כך גדול שאפשר אולי לראות אותו מהירח ובוודאי מבריסל", אמר אורבן.

הממשל של אורבן ניהל עימותים חוזרים ונשנים עם האיחוד האירופי, כולל על סירוס העיתונות ומערכת המשפט, וצעדים המכוונים לקהילת הלהט"ב.

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן לאחר ההכרזה על התוצאות החלקיות של הבחירות לפרלמנט בבודפשט, 3 באפריל 2022. רויטרס
"ניצחון ענק". אורבן, אמש/רויטרס

אורבן בן ה-58, שכבר מכהן כראש הממשלה לטווח הארוך ביותר באיחוד האירופי, אותגר על ידי שש מפלגות אופוזיציה מאוחדות שביקשו להחזיר לאחור את המהפכה ה"לא-ליברלית" שחוללה מפלגת פידס של אורבן במהלך 12 שנים רצופות בתפקיד.

אבל עם ספירת 94% מהקולות, פידס הייתה על 53% לעומת 35% לקואליציית האופוזיציה, על פי תוצאות של משרד הבחירות הלאומי - תוצאה שמשמעותה שהמפלגה תשמור על רוב של שני שלישים בפרלמנט.

פיטר מרקי-זאי, 49, השמרני המוביל את רשימת האופוזיציה, פנה לתומכים והודה בתבוסה. "לא אסתיר את העצב שלי ואת האכזבה שלי", אמר להם, והאשים את פידס בניהול קמפיין של "שנאה ושקרים". מרקי-זאי הוסיף כי האופוזיציה עשתה "כל מה שאפשר מבחינה אנושית", אך הקמפיין היה "מאבק לא שוויוני" בהתחשב בדרך שבה הוא ופוליטיקאים אחרים נגד פידס כמעט הוגלו מהתקשורת הממלכתית.

אזרחים ממתינים בתור לקלפי במהלך הבחירות לפרלמנט בהונגריה, בבודפשט, 3 באפריל 2022. רויטרס
אזרחים ממתינים בתור לקלפי, אתמול/רויטרס

בפעם הראשונה יותר מ-200 משקיפים בינלאומיים עקבו אחר הבחירות בהונגריה, החברה באיחוד האירופי, יחד עם אלפי מתנדבים מקומיים משני המחנות. אחוז ההצבעה הגיע ל-68.69%, כמעט בהתאמה לשיא ההשתתפות שנרשם בבחירות הלאומיות האחרונות ב-2018.

גם מפלגת הימין הקיצוני מי חזנק עלתה על הציפיות ותערוך את הופעת הבכורה שלה בפרלמנט לאחר חציית אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully