וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בבודפשט נגד רדיפת הלהט"בים: "אנחנו במאה ה-21"

25.7.2021 / 12:06

מצעד הגאווה השנתי בבירת הונגריה משך רבים שמחו נגד הממשלה, שהעבירה חוק האוסר על לימוד סוגיות להט"ביות בבתי הספר. "זאת שערורייה, אנחנו לא בעידן הקומוניסטי", אמר אחד המפגינים. באיחוד האירופי פתחו בהליך משפטי, אך אורבן מקצין את המדיניות לפני הבחירות בשנה הבאה

מצעד הגאווה בבודפשט, הונגריה, 24 ביולי 2021. רויטרס
נלחמים נגד החוק האוסר על לימוד סוגיות להט"ביות בבתי הספר. מצעד הגאווה בבודפשט/רויטרס

אלפי אנשים הצטרפו אתמול (שבת) למצעד הגאווה השנתי בבודפשט כדי לתמוך בקהילה הגאה ולמחות נגד החוקים האוסרים לעסוק בסוגיות להט"ביות בבתי הספר. המדיניות האנטי-להט"בית של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שנמצא בשלטון מאז 2010, הובילה להתנגשות עם האיחוד האירופי.

המפגינים שצעדו במרכז העיר אמרו כי החקיקה מפלגת את המדינה הקומוניסטית לשעבר. "החוק הוא שערורייה, אנחנו חיים במאה ה-21, דברים כאלו לא אמורים לקרות, אנחנו כבר לא בעידן הקומוניסטי, זה האיחוד האירופי וכולם צריכים להיות מסוגלים לחיות בחופשיות", אמר אישטוון, בן 27, שהגיע למצעד עם בן זוגו.

מפלגת השלטון "פידס" עומדת בפני בחירות קשות בשנה הבאה, ואורבן טוען שהוא מגן על הערכים הנוצריים המסתוריים מפני הליברליזם המערבי. הנציבות האירופית נוקטת צעדים משפטיים נגד החוק החדש, שנכנס החודש לתוקף, בטענה שהוא מפלה ונוגד את הערכים האירופיים של סובלנות וחירות אישית. ואולם, בבודפשט טוענים כי סוגיות הקשורות לקהילה הגאה ולסוגיות חברתיות אחרות נמצאות בסמכות הממשלות הלאומיות. הממשלה אומרת כי החוק נועד להגן על ילדים, ולא נגד הומואים.

מצעד הגאווה בבודפשט, הונגריה, 24 ביולי 2021. רויטרס
אורבן טוען שהוא מגן על הדת. אלפים במצעד הגאווה בהונגריה/רויטרס

המארגנים מסרו בהצהרה כי העצרת תהיה בסימן התנגדות ל"פוליטיקאים תאבי כוח" ולרדיפת להט"בים. "במקום להגן על מיעוטים, ממשלת פידס הנוצרית-דמוקרטית מעבירה חוקים שנועדו להפוך את חברי קהילת הלהט"ב למנודים במדינתם", אמרו.

חלק מההצלחה של אורבן בבחירות האחרונות נקשרה למדיניות הנוקשה שלו נגד הגירה. לאחר שהסוגייה זו ירדה מסדר היום הפוליטי, הוא עבר להתמקד בנושאי מגדר ומיניות.

בוגלארקה בלאש, כלכלנית בת 25 שהצטרפה למצעד, אמרה כי החוקים האחרונים הם למטרות קמפיין. "זו לא יותר מהסחת שנועדה לקרוע את המדינה לגזריפ. זו פרובוקציה בגלל הבחירות", אמרה.

סקר של מכון איפסוס מהחודש שעבר מצא כי 46% מההונגרים תומכים בנישואים חד-מיניים.

לפני המצעד, יותר מ-40 שגרירויות ומוסדות תרבות זרים בהונגריה פרסמו הודעת תמיכה באירוע הגאווה. "אנו תומכים בנקיטת צעדים בכל מדינה במטרה להבטיח את השוויון ואת כבוד האדם באשר הוא אדם, ללא קשר לנטייתו המינית או לזהותו המגדרית", נכתב בהודעת התמיכה, שכללה את שגרירויות ארצות הברית, בריטניה וגרמניה.

באלינט ברטה, בן 29 העובד בחנות בגדים, אמר כי החקיקה האחרונה יוצרת מתחים מלאכותיים בחברה. "ככל שהפוליטיקה תסית לכך יותר, החברה ואנשים יפנו זה נגד זה לאחר זמן מה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully