וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה אוסרת דיונים על להט"ב ושינוי מגדרי בבתי הספר

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 9:06

מפלגת השלטון של אורבן העבירה חקיקה המגבילה את התכנים שניתן ללמד את בני הנוער, חרף ביקורת חריפה של מפלגות האופוזיציה וארגוני זכויות אדם. לקראת הבחירות בשנה הבאה, ראש הממשלה הלאומני אורבן מגביר את מאבקו בקהילה הגאה ובמהגרים

הפרלמנט של הונגריה העביר היום (שלישי) חוק האוסר על הפצת תכנים "לקידום הומוסקסואליות ושינוי מגדרי" בבתי ספר. זאת חרף ביקורת נוקבת מצד ארגוני זכויות אדם ומפלגות האופוזיציה.

ראש הממשלה הלאומני, ויקטור אורבן, העומד בפני בחירות בשנה הבאה, הקצין לאחרונה את המדיניות החברתית שלו. הוא ממקד את מאמציו נגד אנשי הקהילה הגאה והמהגרים, ומשטרו הלא ליברלי גורם לפילוג עמוק במדינה.

מפלגתו פידס, המקדמת אג'נדה נוצרית-שמרנית, שילבה את ההצעה האוסרת על קיום דיונים בבתי הספר על סוגיות להט"ביות להצעת חוק נפרדת, שלה הייתה תמיכה רבה והחמירה משמעותית את הענישה על פדופיליה, מה שהקשה על המתנגדים להצביע נגד.

מבקרי החוק אמרו כי הוא קושר באופן שגוי בין פדופיליה לסוגיות להט"ביות. אתמול הפגינו נגד החוק אלפים מחוץ לפרלמנט בבודפשט, וארגוני זכויות דחקו במפלגת השלטון לחזור בה מיוזמת החקיקה. עם זאת, חבריה בה העניקה תמיכה גורפת לחוק, בעוד שמפלגות האופוזיציה מהשמאל החרימו את ההצבעה.

הפגנה של הלהט"ב בהונגריה, 14 ביוני, 2021. רויטרס
משטרו של אורבן גורם לפילוג במדינה. מפגינים בהונגריה/רויטרס

על פי התיקונים שהוכנסו להצעת החוק בשבוע שעבר, לא ניתן להציג בפני בני 18 ומטה תכנים המעודדים שינוי מגדרי או הומוסקסואליות. האיסור חל גם על פרסומות, והחוק קובע רשימת ארגונים המורשים להעביר חינוך מיני בבתי הספר. החוק עבר בתמיכה של 157 מחוקקים, כולל מחוקקים ממפלגת הימין הקיצוני יוביק. רק חבר פרלמנט עצמאי אחד התנגד, וכל יתר חברי האופוזיציה לא השתתפו בהצבעה.

נישואים חד-מיניים אינם מוכרים בהונגריה, ורק זוגות הטרוסקסואלים יכולים לאמץ ילדים באופן חוקי. ממשלתו של אורבן אף הגדירה בחוקה את הנישואים כאיחוד בין גבר אחד לאישה אחת.

עוד בוואלה!

מהליברלים ועד הימין הקיצוני: האופוזיציה בהונגריה מתאחדת נגד אורבן

לכתבה המלאה
הפגנה של הלהט"ב בהונגריה, 14 ביוני, 2021. רויטרס
אורבן קושר באופן שגוי בין פדופיליה ללבהט"ב/רויטרס

מתנגדי החוק השוו אותו לחוק שהעבירה רוסיה ב-2013 האוסר על הפצת "תעמולה על יחסי מין לא מסורתיים" בקרב צעירים. מפלגת השלטון בפולין, בעלת בריתו העיקרית של אורבן באיחוד האירופי, נוקטת מדיניות דומה ביחס לקהילה הגאה במדינה. בודפשט וורשה מתכתשות עם האיחוד האירופי על חלק מהרפורמות השמרניות שלהן.

השליח המיוחד של הפרלמנט האירופי על המצב בהונגריה, חבר מפלגת הירוקים גוונדולין דלבוס-קורפילד, גינה היום את החוק: "השימוש בהגנה על ילדים כתירוץ לפגיעה בלהט"בים מזיק לכל הילדים בהונגריה".

אורבן זכה בשלושה ניצחונות סוחפים ורצופים בבחירות מאז 2010, אך מפלגות האופוזיציה החליטו לראשונה לשלב כוחות לקראת הבחירות בשנה הבאה והן צמודות למפלגת השלטון בסקרים.

שגרירות ארצות הברית בבודפשט אמרה כי היא "מודאגת מאוד" מההיבטים האנטי-להט"בים של החקיקה. "ארצות הברית תומכת ברעיון שעל ממשלות לקדם את חופש הביטוי ולהגן על זכויות אדם, כולל על זכויות חברי קהילת הלהטב"ק", נכתב בהצהרה שפורסמה באתר השגרירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully