וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי הונגרי בכיר התפטר אחרי שנתפס באורגיה עם גברים בבלגיה

ג'וזף שג'ר, בעל בריתו של אורבן במשך 30 שנים, ניסה להימלט מהחלון כשהמשטרה פשטה על מסיבה בבריסל בשל הפרת סגר הקורונה ושימוש בסמים. הוא מכחיש כי עבר על החוק, אבל התפטר והביע התנצלות. באופוזיציה בהונגריה תקפו את הממשלה ההומפובית: "מוכיח את כישלונה המוסרי"

בווידאו: שר החוץ של גרמניה מתייחס למו"מ להעברת תקציב לאיחוד/צילום: רויטרס

פוליטיקאי בכיר ממפלגת השלטון בהונגריה התפטר מחברותו בפרלמנט האירופי אחרי שהשתתף במסיבה בבלגיה, והיום (רביעי) גם פרש משורות המפלגה.

ג'וזף שג'ר, שהיה מקורב לראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ב-30 השנים האחרונות, השתתף לפי הדיווחים בבלגיה במסיבת סקס של גברים בבריסל, שנערה חרף הגבלות הקורונה. "אני מתחרט שהפרתי את תקנות הסגר, זה היה חסר אחריות מצדי, ואני מקבל את ההשלכות לזה", מסר אתמול בהצהרה.

התקרית גורמת מבוכה למפלגת השלטון ההונגרית פידס, שמחזיקה בעמדות אנטי-להט"ביות ונמצאת במסלול התנגשות עם האיחוד האירופי בשל שחיקת הדמוקרטיה במדינה. בודפשט נמצאת בעיצומו של עימות עם בריסל, שאליו שותפה גם ורשה, העוסק בסירובן של שתי המדינות הקומוניסטיות לקשור בין תקציב האיחוד האירופי לבין שמירה על שלטון החוק. הונגריה ופולין השתמשו בזכות הווטו שלהן כדי למנוע את העברת התקציב של האיחוד, והצדדים טרם הגיעו להבנות.

מפלגת האופוזיציה ההונגרית "מומנטום" אמרה כי הפרשה מוכיחה את "כישלונה המוסרי המוחלט" של מפלגת השלטון, המציגה את עצמה כמגנה על ערכי הנצרות והמשפחה. בסיעת מפלגת השלטון ההונגרית בפרלמנט האירופי אמרו כי שג'ר "קיבל את ההחלטה הנכונה".

חבר הפרלמנט האירופי, ג'וזף שז'ג'ר במהלך נאומו  בבודפשט, הונגריה 5 באפריל 2019. רויטרס
גרם למבוכה למפלגת השלטון. חבר הפרלמנט שז'ג'ר/רויטרס

הפשיטה של משטרת בלגיה על המסיבה בבריסל הייתה ביום שישי, וכ-20 איש נעצרו שם. לפי התביעה הבלגית, שניים מהם השתמשו בחסינות הדיפלומטית שלהם. ההגבלות בבלגיה מונעות התקהלות של יותר מארבעה אנשים במקומות סגורים.

בהצהרת הרשויות בבלגיה זוהה אחד המשתתפים במסיבה בראשי תיבות, ש"ג', שלדבריהם נמצא עם
סמים בתיקו אחרי שניסה להימלט מהחלון. בהמשך הוא הזדהה עם דרכון דיפלומטי. האתר ההונגרי Telex.hu דיווח כי היה זה הפוליטיקאי הבכיר, שמצדו הכחיש שנמצאו ברשותו סמים אסורים. הוא אמר כי הוא הציע לערוך בדיקת סמים בזירה, אך המשטרה לא עשה זאת.

"המשטרה אמרה כי היא מצאה כדורי אקסטזי. הם לא היו שלי. אני לא יודע מי שם אותם ואיך. אמרתי זאת למשטרה", טען.

בולקסו יונדאי, מומחה ממכון המחקר Political Capital, אמר כי קשה להעריך אם תהיה לפרשה הזו השפעה ארוכת-טווח על התמיכה שלה זוכה מפלגת השלטון בהונגריה. היא עדיין נהנית מרוב בסקרים, אף שפרשת סקס בשנה שעברה שבה היה מעורב ראש עיר מטעמה פגעה בה בבחירות המקומיות.

"לסקנדל כזה יש השפעה לזמן מה, אבל אני חושב שבטווח הארוך זה לא יזעזע את המצביעים הנאמנים מאוד של פידס", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully