וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בירדן: אחיו למחצה של המלך עבדאללה ויתר על התואר "נסיך"

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 19:13

חמזה בן אל-חוסיין הודיע היום בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מוותר על התואר כיוון שערכיו "לא עולים בקנה אחד עם הגישות, המגמות, והשיטות המודרניות של המוסדות שלנו". יורש העצר נמצא כעת במעצר בית, לאחר שבשנה שעברה הואשם בקשירת קשר לערעור יציבות הממלכה

אחיו למחצה של מלך ירדן, חמזה בן אל-חוסיין. 3 באפריל 2022. AP
חמזה בן אל-חוסיין, אחיו למחצה של עבדאללה מלך ירדן/AP

אחיו למחצה של מלך ירדן, חמזה בן אל-חוסיין, הודיע היום (ראשון) כי הוא מוותר על תואר הנסיכות שלו. הנסיך לשעבר חמזה פרסם את המכתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. בשנה שעברה הואשם יורש העצר לשעבר בקשירת קשר לערעור יציבות המלוכה, ונגזר למאסר בית.

במכתב יצא חמזה נגד המלך עבדאללה בלי לציין את שמו במפורש. "הגעתי למסקנה שמוסדות המדינה אינם פועלים לפי העקרונות שעליהם חינך אותי אבי (המלך חוסיין)", ציין חמזה והוסיף כי ימשיך להיות נאמן לירדן, ויעשה ככל שביכולתו לשרת את המדינה והעם הירדני גם כאזרח פרטי.

המכתב שפרסם חמזה בחשבון הטוויטר

ויתורו של חמזה על התואר מגיע אחרי שב-8 במרץ נפגש עם המלך עבדאללה, והתנצל בפניו על התנהלותו בפרשה שכונתה לפני כשנה על ידי ארמון המלך כ"ניסיון הפיכה". במכתב ההתנצלות הודה חמזה כי "התנהלותו היתה שגויה והבטיח כי לא יחזור על כך בעתיד". המכתב היה נראה כסוף העימות הפנימי במשפחת המלוכה, ועל כן לא ברור לחלוטין מה הרקע לפיצוץ המחודש.

בהצהרת וידאו של חמזה שנלקחה לפני שנה, בזמן המשפט כנגדו, הכחיש הנסיך לשעבר את ההאשמות ואמר שהוא נענש על "התבטאויות נגד שחיתות רשמית".

המלך הירדני עבדאללה וחמזה הם שניהם בניו של המלך חוסיין, ששלט בירדן כמעט 50 שנה, לפני מותו ב-1999. עבדאללה מינה את חמזה ליורש העצר שלו, אך שלל ממנו את התואר ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully