וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בשרון: גבר בן 85 נהרג בהתרסקות מטוס קל בעמק חפר

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 19:20

על פי עד ראיה שטייל בשדות, המטוס הסתחרר באוויר כמה שניות ואז צנח ופגע בעוצמה בקרקע. נבדק אם הטייס, שהיה לבדו במטוס, חווה אירוע רפואי או תקלה טכנית. צוות מד"א: "הטייס נלכד בתוך שברי המטוס, נאלצנו לקבוע את מותו". זהו ההרוג החמישי מתחילת השנה בהתרסקות

מטוס קל התרסק גן יאשיה בעמק חפר - 2 אפריל 2022. דוברות כבאות והצלה נתניה, אתר רשמי
צוות מד"א קבע את מותו במקום. זירת האירוע/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה נתניה

גבר בן 85, תושב השרון, נהרג היום (שבת) בהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח סמוך לגן יאשיה בעמק חפר. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והחלו להעניק לו טיפול רפואי, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום.

על פי עד ראיה שטייל בשדות, המטוס הסתחרר באוויר כמה שניות ואז צנח ופגע בעוצמה בקרקע. נבדק אם הטייס, שהיה לבדו במטוס, חווה אירוע רפואי או תקלה טכנית.

צוות מד"א נכנס באמבולנסים לשטח החקלאי, שם ראה את המטוס הקל שהתרסק. "הטייס נלכד בתוך שברי המטוס כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה", סיפרו פראמדיק מד"א נועם לייזר וחובשת מד"א אורלי קינן. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו."

עו"ד רז יצחק (רזצ'יק), לשעבר החוקר הראשי של רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה, סיפר כי כלי התעופה נקרא "דריפטר", לדבריו "כלי אמין מאוד שנמצא בשימוש כבר שנים ארוכות ושיצא מעין ורד". ההרוג טס כ-40 דקות, עד שהתרסק. "בתמונות נראה קו מתח ולפי מיקומם וכן מיקום ההתרסקות ואופי השבר לכלי הטיס, יכול להיות שמדובר בפגיעה לא רצונית בקו מתח ונפילה כלפי מטה", העריך יצחק. "אין ספק שצריך לבדוק אם פגע בחוטי החשמל. לפי התמונה ממש נפל כלפי מטה, מה שמאוד מחשיד, אבל כמובן צריך לבדוק. טייס יכול להטיס כלי כזה גם בגיל 85, בהנחה שהוא עבר את כל הבדיקות התקופתיות ובמועדן אז אין כל בעיה".

זירת התרסקות המטוס הקל בעמק חפר, 2 באפריל 2022. שלומי גבאי
זירת התרסקות המטוס, היום/שלומי גבאי

ב-26 בפברואר נהרגו שני בני אדם, עמית אברוצקי ורחמים (רחו) מרציאנו, בהתרסקות מטוס קל סמוך למבוא בית"ר שבהרי יהודה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול ראשוני, שבסופו קבע את מותם של השניים. "שני הגברים שכבו בסמוך לשברי המטוס שהתרסק כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפגיעות קשות ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם", סיפר פרמדיק מד"א, אלדד בנשטיין.

בתחילת חודש ינואר נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל בהתרסקות מסוק בחיפה. המסוק התרסק מול חופי חיפה, סמוך למכון לחקר ימים ואגמים בעיר. שני הטייסים חולצו כעבור שעות ארוכות מתחת למים, ולמרות הטיפול הרפואי שהוענק להם, לא נותר לרופאים אלא לקבוע מותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully