וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הבריחה מכלא גלבוע: אזהרות לקטי פרי, סגנה ושני בכירים נוספים בשב"ס

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 14:39

ועדת הבדיקה הממשלתית החליטה להזהיר ארבעה בכירים בשב"ס כי הם עלולים להיפגע ממסקנות הוועדה והמלצותיה. זאת, בתום שלב שמיעת העדויות הראשון. אולם, טרם הוחלט אם לנקוט בצעדים אישיים כלפי גורם כלשהו. "בעלי אחריות כוללת לכמה תחומים שנפלו בהם לכאורה ליקויים"

בווידאו: עבודות מיגון בכלא גלבוע למניעת בריחת אסירים נוספת/צילום: שב"ס

ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע החליטה היום (חמישי) להזהיר ארבעה בכירים בשב"ס. הבכירים שיוזהרו הם נציבת בתי הסוהר קטי פרי, סגן הנציבה ומפקד אגף הביטחון והמבצעים מוני ביטן, מפקד מחוז צפון אריק יעקב, ומפקד בית הסוהר גלבוע פרדי בן שטרית. זאת, בתום שלב שמיעת העדויות הראשון.

מהוועדה נמסר כי "הוועדה נחשפה עד עתה לצדדים חיוביים רבים בעבודת שב"ס והמשרתות והמשרתים בו. מלאכתם חשובה וקשה, והם ראויים להערכה רבה. לצד זאת, נחשפו ליקויים לכאורה בפעילות השב"ס בנוגע למניעת בריחות ממתקני כליאה בכלל, ולבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע ביום 6 בספטמבר 2021".

ועדת הבדיקה לבריחת האסירים מכלא גלבוע | עדותה של גונדר קטי פרי 12 בינואר 2022. -, פלאש 90
"בעלי אחריות כוללת לכמה תחומים שנפלו בהם לכאורה ליקויים". פרי/פלאש 90, -

עוד כתבו כי "הליקויים לכאורה שבבסיס האזהרה לממלאי התפקידים הם בתחומי המודיעין; הביטחון והמבצעים; מעבר האסירים הביטחוניים בין תאים ואגפים; והיבטי פיקוד שונים".

לדברי הוועדה, האזהרה פירושה שכל אחד מהמוזהרים עלול להיפגע ממסקנות הוועדה והמלצותיה. עם זאת, הוועדה טרם החליטה מה תהיינה המסקנות וההמלצות בסוף הדרך: האם תציע לנקוט צעדים אישיים נגד גורם כלשהו, אילו צעדים לנקוט אם בכלל, ומה מידת חומרתם (אם יינקטו).

הוועדה החליטה שלא לפרסם כעת דוח ביניים. הדוח הסופי שלה יעסוק במכלול הליקויים ונקודות החוזק שיימצאו. נוסף על כך, הוועדה תדון בדוח הסופי בליקויים מערכתיים שאינם מצדיקים אזהרות אישיות. "הוועדה מודה לכל אלו שסייעו בידיה למלא את עבודתה עד עתה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "אמתין לסיום עבודתה ולדוח הסופי, אפעל על פי המלצותיה כפי שהבטחתי ערב הקמתה. כמו כן, מאז הבריחה איננו שוקטים על השמרים. פעלתי ואני פועל ומבצע מאז, מהלכים רבים על מנת להבטיח שמקרה כזה לא יישנה".

משב"ס נמסר: "הנציבה מכבדת את החלטת הוועדה. הוועדה מצאה לציין לשבח את תכנית העבודה הרב שנתית שהניחה הנציבה טרם אירוע הבריחה. הנציבה תציג בפני הוועדה חומרים המעידים על פעילותה המאומצת והנמרצת, בזמן הקצר שעמד לרשותה מרגע מינויה לתפקיד, על מנת לגשר על הפערים והכשלים המתמשכים בשב"ס אשר איפשרו את בריחת האסירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully