וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק כבן שנה טבע בבריכת נוי סמוך ליבנה, מצבו קשה

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 18:40

תינוק בן שנה ושלושה חודשים הובהל לבית החולים לאחר שאמו מצאה אותו בבריכת דגים. מבית החולים קפלן נמסר כי מצבו התייצב, ומוגדר קשה. מוקדם יותר, הובא למנוחות אברהם סעדיה בן השנה שמת אתמול לאחר שנפל לדלי צבע. "פעוטות יכולים לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים"

מאבק על חייו של תינוק שטבע בבריכת נוי בחצר בית במושב בשפלה/עריכה: אביעד בללי

תינוק כבן שנה ושלושה חודשים טבע היום (שלישי) בבריכת דגי נוי בחצר בית במושב בן זכאי, סמוך ליבנה. צוות מד"א שהגיע למקום לאחר שאמו מצאה אותו בבריכה, העניק לו טיפול רפואי, ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים קפלן כשהוא במצב אנוש.

"כשנכנסו לחצר הבית הביאו אלינו את הפעוט שהיה מחוסר הכרה, לאחר שנמשה מבריכת דגי נוי", סיפרו חובשי מד"א גבריאל קטר וכפיר משולם. "מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

מבית החולים קפלן שברחובות נמסר כי "התינוק הובהל לבית החולים על ידי מד"א מונשם במצב אנוש ותוך כדי מאמצי החייאה מתקדמים. צוות מלר"ד הילדים המשיך את מאמצי ההחייאה והצליח בשלב זה לייצב את מצבו. הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ ילדים במצב קשה, כשהוא מונשם, להמשך טיפול".

פעוט במצב אנוש לאחר שטבע בבריכת נוי ביתית במושב בן זכאי. ללא, אתר רשמי
בריכת הנוי בה טבע התינוק/אתר רשמי, ללא

בד בבד, היום הובא למנוחות התינוק בן השנה אברהם סעדיה בן השנה, שמת לאחר שנפל לדלי צבע בבית בנתיבות. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה, שבסופן קבע את מותו."ראינו את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה ומכוסה בצבע, וביצענו בו הנשמות תוך ששאבנו את הצבע שחדר לריאות", סיפר הצוות הרפואי שהגיע למקום.

חובשי מד"א מעוז ויברמן ואושר אסולין סיפרו כי "כשנכנסו לרחבת הבניין ראינו את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה ומכוסה בצבע. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל ביצוע עיסויים והנשמות תוך כדי שאנחנו שואבים את הצבע שחדר לריאות בעזרת ציוד רפואי מיוחד. המשכנו בפעולות ההחייאה יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ אבל בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

אמבולנס בכניסה לבי"ח הדסה עין כרם. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא משאירים ילדים ללא השגחה בסביבת מים, אפילו לא לרגע", ארגון בטרם/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון טבעו למוות 185 ילדים, 43% מהם מתחת לגיל ארבע. בשנה שעברה טבעו למוות 19 ילדים, כמחצית מהם מתחת לגיל ארבע.

"הטמפרטורות רק מתחילות לעלות ויחד איתן חוזרת מגפת טביעות הילדים. חשוב להבין שילדים מתחת לגיל חמש יכולים לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים בודדים", מסרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. "טביעה מתרחשת במהירות ובדממה, בדיוק ברגע שבו לא שמנו לב. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - לא משאירים ילדים ללא השגחה בסביבת מים, אפילו לא לרגע. קובעים כל זמן נתון מבוגר תורן שמשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully