וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג יצא מחר לביקור פומבי בירדן בהזמנת המלך עבדאללה

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 16:57

לאחר פגישתו אתמול עם אבו מאזן, והיום עם גנץ, המלך עבדאללה הזמין את הנשיא לביקור פומבי בירדן. הרצוג מתוכנן לבקר בארמון המלך בעמאן, שם יתקבל בטקס קבלת פנים רשמי. שני יהמנהיגים ידונו על הידוק הקשר בין המדינות, ושמירת היציבות בתקופת החגים הקרובה

בווידאו: פתח פגישתם של שר החוץ, יאיר לפיד והמלך עבדאללה/קרדיט: משרד החוץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא מחר (רביעי) לביקור פומבי בירדן, בהזמנת עבדאללה מלך ירדן. בביקור המתוכנן, יבקר הנשיא בעמאן, שם יתקבל בטקס קבלת פנים רשמי בארמונו של המלך עבדאללה.

במהלך הביקור, יקיימו נשיא המדינה ומלך ירדן פגישה בארבע עיניים, ולאחריה פגישה בהשתתפות יועצי המנהיגים. השניים ידונו על מספר נושאים, בהם הידוק הקשרים בין המדינות, שמירה על היציבות באזור בדגש על תקופת החגים הקרובה, חיזוק השלום והנורמליזציה וההזדמנויות הרבות שמערכת היחסים בין ישראל, ירדן והאזור כולו טומנים בחובם. בסיום הפגישות יחזור הנשיא לישראל.

עבדאללה השני, מלך ירדן, 26 במאי 2021. AP
עבדאללה השני, מלך ירדן/AP

אתמול הגיע מלך ירדן לרמאללה לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מלשכתו נמסר כי זוהי הפעם הראשונה בה מבקר המלך בגדה המערבית מאז 2017.

היום נפגש שר הביטחון בני גנץ עם מלך ירדן. השניים נועדו לקראת חג הרמדאן וברקע המתיחות הביטחונית, ודנו בהיערכות הישראלית לאירועי החג בירושלים וביהודה ושומרון בניסיון למנוע הסלמה.

"השר גנץ הציג את חשיבות התיאום הביטחוני בימים וכן דן עם המלך עבדאללה בצעדים אזרחיים נוספים לטובת שיפור חייהם של הפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה", נכתב בהודעה מטעם לשכת שר הביטחון. הפגישה, שתואמה מראש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, נערכה בפורום רחב עם שר החוץ הירדני וראש המודיעין הירדני וגם בארבע עיניים.

פגשית שר הביטחון, בני גנץ ומלך ירדן עבדאללה. Royal Hashemite Court, אתר רשמי
"יש לכבד את חופש הפולחן של המוסלמים במסגד אל-אקצא" מלך ירדן לגנץ/אתר רשמי, Royal Hashemite Court

עוד נמסר כי "שר הביטחון הדגיש בפניו את חשיבות השמירה על היציבות והשקט, ואת הצורך הכולל להילחם בטרור, ובפרט בארגון דעאש, שעומד מאחורי הפיגועים האחרונים בישראל".

במהלך הפגישה, אמר מלך ירדן לגנץ שכדי לשמור על רגיעה יש לכבד את חופש הפולחן של המוסלמים במסגד אל-אקצא. "יש להסיר כל מגבלה שעלולה למנוע מהם להגיע לתפילות ולמנוע צעדים פרובוקטיבים שעלולים להוביל להסלמה", אמר.

זוהי הפגישה השנייה בין השניים בחודשים האחרונים. בינואר השנה, הם נועדו בעמאן ולשכת המלך הוציאה באופן חריג תמונה של הפגישה ופרסמה את דבר קיומה בחשבון הטוויטר של הלשכה המלכותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully