וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן: "סיכמנו לפעול יחד להרגעת המתח"

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 18:24

שר החוץ נפגש בפעם השנייה עם מלך ירדן בבירה עמאן. הפגישה התקיימה לקראת חודש הרמאדן ולאור הדאגה על מתיחות גוברת בירושלים. בסיום הפגישה אמר לפיד: "סיכמנו כי יש לפעול יחד להרגעת המתח וקידום הבנה". עבדאללה הדגיש בפני לפיד כי יש לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית

בווידאו: פתח פגישתם של שר החוץ, יאיר לפיד והמלך עבדאללה/קרדיט: משרד החוץ

שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם מלך ירדן עבדאללה. הפגישה, שהתקיימה בבירת המדינה, עמאן, התרחשה לקראת חודש הרמאדן ובעקבות הדאגה על מתיחות גוברת בירושלים. זוהי פגישתו השנייה של לפיד עם מלך ירדן.

"סיכמנו כי יש לפעול יחד להרגעת המתח וקידום הבנה, בעיקר לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח", אמר לפיד בתום הפגישה, "היחסים המיוחדים שלנו עם ממלכת ירדן מבטיחים עתיד טוב יותר לילדנו, השלום ביננו הוא לא רק שכנות טובה אלא גם האחריות המוסרית שלנו לשני העמים".

פגישת לפיד, עבדאללה. משרד החוץ, אתר רשמי
"השלום ביננו הוא אחריות מוסרית לשני העמים" , לפיד בפגישתו עם מלך ירדן, עבדאללה השני/אתר רשמי, משרד החוץ

מלשכת המלך נמסר כי עבדאללה הדגיש בפני לפיד כי יש לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, במסגד אל-אקצא ובירושלים בכלל, לשמור על רגיעה בשטח ולהימנע מביצוע צעדים חד צדדיים.

כמו כן, לפני הפגישה נפגש לפיד עם שר החוץ הירדני איימן ספאדי. ממשרד החוץ הירדני נמסר כי בפגישה דנו השניים על המאמצים לחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. ספאדי הדגיש בפני לפיד כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להשיג שלום בר קיימא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עבדאללה השני, מלך ירדן, 26 במאי 2021. AP
"יש לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, במסגד אל-אקצא ובירושלים", עבדאללה מלך ירדן/AP

לבסוף, בירך שר החוץ את המלך על חיזוק היחסים ושיתופי הפעולה עם ישראל, ושוחח איתו על החשיבות האסטרטגית של יחסי ירדן - ישראל. השניים המסיכו ודנו בסוגיות מדיניות אזוריות ובינלאומיות, בהן התקדמות מעגלי הנורמליזציה והשלום, והביעו תקווה שהפרויקטים המשותפים של אנרגיה מתחדשת וסחר יתממשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully