וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אגד תועד מסמס וקורא הודעות בסלולרי תוך נהיגה בכביש

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 13:06

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! ניתן לראות את נהג האוטובוס קורא הודעות ומקליד בטלפון וכל זאת בזמן נהיגה מבני ברק לי-ם. לדברי הנוסע שתיעד אותו, הוא פחד להעיר לו ואף סירב להתראיין על מנת שלא יזוהה

בווידאו: נהג אוטובוס מסמס בזמן נהיגה בכביש מהיר/עריכה: אביעד בללי

נהג אוטובוס של אגד בקו 402 מבני ברק לירושלים תועד כשהוא קורא הודעות ומקליד בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה בכביש המהיר לירושלים - כך עולה מתיעוד שהגיע לידי וואלה!. לדברי הנוסע שתיעד את הנהג, הוא פחד להעיר לו ואף סירב להתראיין על מנת שלא יזוהה.

כביש מספר 1 ידע בעבר כמה תאונות קטלניות במעורבות אוטובוסים, אחת הקטלניות בהן הייתה ממש באותו קו 402 בפברואר 2016 אז התנגש האוטובוס במשאית שעמדה בצד הדרך, בתאונה שגרמה למותם של שישה נוסעים ופציעתם של עשרה נוספים.

ד"ר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי זהו "סרטון מדאיג ומטריד מאוד. נהג מקצועי שמסיע עשרות נוסעים עסוק בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה במקום להיות מרוכז בכביש. הנהג מסכן את חיי הנוסעים וכל טעות הכי קטנה שלו עלולה להוביל לתאונה רבת נפגעים".

חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"סרטון מדאיג ומטריד מאוד"/ראובן קסטרו

קיטה המשיך: "מצופה מנהג מקצועי להוות דוגמא לנהיגה בטוחה ונכונה. הגיע הזמן לחייב בחוק התקנת מערכות בטיחות באוטובוסים שימנעו מהנהג לעשות כל שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה. ככל שנמנע מהנהג להתעסק בטלפון תוך כדי נהיגה נוכל לצמצם את תאונות הדרכים במעורבות כלי רכב כבדים ולהציל חיים".

ההתמודדות עם תופעת הנהגים המקצועיים המשתמשים בטלפון הנייד באופן מסכן חיים, הביאה כבר כמה חברות במשק לבחון פתרונות טכנולוגיים. אחד מהם הוא מערכות שיודעות "לנטרל" שימוש באפליקציות הודעות, וידאו ועוד, ולמעשה מאפשרת אך ורק הוצאה וקבלת שיחות וכן שימוש באפליקציות ניווט למשל. באוקטובר 2021, הטמיעה חברת "קווים" 21 מערכות כאלו מתוצרת "סייברוואן" הישראלית לפיילוט שאמור להסתיים בחודשים הקרובים. אולם הדבר לא נעשה תחת תקנה, הוראה או רגולציה של המדינה.

בנוסף לכך, התיעוד מגיע בדיוק חצי שנה אחרי התאונה הקטלנית בצפון בה איבד נהג האוטובוס את השליטה וגרם למותם של חמישה בני אדם בהם אם ושלושת ילדיה וכן לעשרות פצועים מהילדים שהיו על האוטובוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully