וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד תפטר נהג בשל פרסומי הזדהות עם מחבלים; העובד: "עשו לי פיגוע"

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 10:47

חודש לאחר ששכרה אותו, אגד צפויה לפטר את בלאל חמאד תושב חיפה, לאחר שלטענתה בפרסומים שלו בפייסבוק הוא "תומך בטרור ואף מייחל למות כ'שהיד'". לדבריו של חמאד, "חברים של בן גביר פרסמו את זה". אגד: "עולה חשש סביר לאיום כלפי החברה". השבוע החברה תקיים לו שימוע

בווידאו: אוטובוס נרגם באבנים בדרך לאילת/צילום: אגד

חברת "אגד" השעתה נהג שלה בחיפה לאחר שלטענתה "הובא לידיעתה" כי בפרסומים שלו בפייסבוק הוא "תומך בטרור, מזדהה עם מחבלים ואף מייחל למות כ'שהיד'". זאת, חודש לאחר ששכרה אותו לעבודה ובמהלך השבוע תקיים לו שימוע לקראת פיטורים.

לדברי החברה, בדיקה שנעשתה העלתה כי הנהג מסניף התחנה המרכזית חוף הכרמל, בלאל חמאד, "כותב ומשתף את עמדותיו הקיצוניות, לרבות פרסום תמונות של מחבלים מרצחים, חגורות נפץ ועוד פרסומים רבים, זה כמה שנים". החברה אומרת כי הוא אף מזדהה כעובד "אגד".

ביום שלישי שעבר קיימה החברה שיחת בירור עם הנהג, ועולה כי הודה בחלק מהפרסומים אולם טוען כי חלק מהפרסומים זויפו וכלל לא נעשו על ידו. בחברה לא מקבלים את הטיעון הזה. "כמפעיל שירות תחבורה ציבורית, ישנה אחריות רבה כלפי נוסעינו וכלפי משתמשי הדרך, ולכן איננו יכולים לעבור לסדר היום על התנהגותך ועל פרסומיך המסיתים", מסרו לו.

פוסטים של בלאל חמאד נהג אגד שהושעה מהחברה. עמוד פייסבוק, אתר רשמי
פוסטים של בלאל חמאד/אתר רשמי, עמוד פייסבוק
בלאל חמאד נהג אגד שהושעה מהחברה. עמוד פייסבוק אגד, אתר רשמי
"האמת יותר נפגעתי מאגד". בלאל חמאד/אתר רשמי, עמוד פייסבוק אגד

אגד טוענת כי מהתנהלותו של הנהג עולה "חשש סביר לאיום כלפי החברה, עובדיה, הנוסעים ומשתמשי הדרך, וזאת בשל הפרסומים המסיתים שלך, מהם עולה תמיכתך בטרור, לרבות במחבלים שרצחו אזרחים חפים מפשע". עוד מסרה כי אינה יכולה לגלות סובלנות כלפי התנהגות חמורה וקשה מעין זו, על מכלול היבטיה, "לרבות בהיבט הביטחוני".

"נעשיתי חולה מהסיפור הזה", אומר בלאל חמאד, תושב חיפה בן ה-30, נשוי ואב לילדה, בשיחה עם וואלה!. "אני לא מסתיר שאני אדם דתי, ושייח ראאד סלאח היה מורה שלי וחונך הדת שלי, ושיש לי תמונות איתו. אבל ברגע שהוא הלך בדרך אחרת אני הלכתי בדרך אחרת ולא המשכתי בדרך שלו בכלל. יש שם דברים שטענו והם נובעים מחוסר הבנה. שנית, הם טוענים שאני פרסמתי סרטונים ושמות של אנשים מחמאס אבל אני בחיים לא היה לי שום קשר עם חמאס, בחיים לא פרסמתי סרטונים של חמאס ובאופן מוזר מה שהראו לי זה כאילו שלושה סרטונים שפורסמו באותה שעה, באותו יום ב-2017. חברים שלי בהייטק בדקו את זה וראו שזה זיוף. עשו פוטושופ, עשו צילום של הדף שלי, הדביקו את התמונות, והכניסו שמות של חמאס, אנשים שאני לא מכיר בכלל ולא שמעתי עליהם בכלל. הם עשו לי פיגוע. חברים של איתמר בן גביר פרסמו את זה. אבל האמת יותר נפגעתי מאגד. אני בכיתי מההתנהלות של אגד. היא לא בדקה את האמת. ישר השעו אותי. אחרי כמה ימים הודיעו לי שיש לי שימוע לפני פיטורים".

פוסטים של בלאל חמאד נהג אגד שהושעה מהחברה. עמוד פייסבוק, אתר רשמי
פוסטים של בלאל חמאד/אתר רשמי, עמוד פייסבוק

רון רטנר, דובר אגד, אמר כי "הנהג בילאל חמאד הצטרף לאגד בתחילת שנת 2022 כנהג חדש. לאחרונה החלו להופיע ברשתות החברתיות פרסומים מטרידים אותם פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הנוגעים לעמדתו ויחסיו נגד העם היהודי ונגד מדינת ישראל. נוכח תלונות רבות שהגיעו לאגד בעקבות הפרסומים הללו התחלנו בבדיקה פנימית של הנושא תוך התייעצות עם גורמי הבטחון המוסמכים בהם גם קצין הבטחון במשרד התחבורה. ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים לנהג החדש שימוע לפני פיטורין באגף משאבי אנוש של אגד, שבסופו תתקבלנה ההחלטות הראויות באשר להמשך העסקתו של זה כנהג אוטובוס באגד בפרט ואולי אף בשרות הציבורי בכלל".

עו"ד מוחמד סעיד המייצג את הנהג אמר כי "מדובר בהתנהלות מוזרה של 'אגד'. מדובר באדם נורמטיבי, רציני, משכיל בעל תארים ועם תיק נקי במשטרה ובשב"כ. רק לפני חודש לקחו אותו לעבודה, אז אם היה משהו מ-2017 מן הסתם היו עולים על זה אז. הוא אוהב את אל אקצה לא מכחיש וזו זכותו. אבל הוא בשום אופן לא אמר שהוא מקווה להיות שאהיד והוא לא חלילה תומך בטרור". הוא הוסיף כי "מדובר בחבורה של יהודים גזענים שונאי ערבים שהשפיעו על 'אגד' אבל אנחנו נלך עד הסוף בערכאות המשפטיות, נדרוש פיצוי על שעוללו לו ואת החזרתו לעבודה. הפיטורים אינם כדין ואין להם בסיס. נתבע לשון הרע את מי שפרסם את הזיוף והגשנו כבר גם תלונה במשטרה שיחקרו מי זייף".

השימוע שהיה אמור להתקיים כבר ביום ראשון, נדחה להמשך השבוע, כיוון שחמאד הודיע לאגד שהוא חולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully