וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע שני בתוך יומיים: שני שוטרים נדקרו בעיר העתיקה בירושלים

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 21:14

מחבל שהגיע לשער האריות הבחין בשוטרים, שלף סכין ודקר שניים מהם. כוחות משטרה ירו למוות במחבל. צוות מד"א טיפל בפצועים ופינה אותם במצב בינוני וקל לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים. המפכ"ל כינס הערכת מצב במקום. הפיגוע הוא השני ביומיים האחרונים

בווידאו: תיעוד מנטרול המחבל בזירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים/צילום: דוברות משטרת ישראל, עוז פבר/TPS ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שני שוטרים, בני 20 ו-24, נדקרו היום (שני) סמוך לשער האריות בירושלים ונפצעו באורח קל ובינוני. צוותי מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בעיר.

המחבל הגיע מהר הבית לשער האריות חמוש בסכין, הבחין בשוטרים ודקר שניים מהם. כוחות משטרה ירו לעבר המחבל בזירת הפיגוע ונטרלו אותו. בהמשך, נקבע מותו של המחבל, פלסטיני כבן 20. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא עבד א-רחמן ג'מאל קאסם. בעקבות האירוע, צירי הגישה לזירה ושערי העיר העתיקה נחסמו. עשרות פלסטינים התקהלו סמוך לזירה.

בית החולים שערי צדק עדכן שהפצוע טופל ובוצעו פעולות לייצוב מצבו והערכה ראשונית. מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר כי השוטר פונה עם דקירות בפלג גוף עליון. הוא עובר בדיקות הדמיה ונמצא בהכרה מלאה.

סמוך לזירת פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 7 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 7 במרץ 2022. אלישע אינגרם, TPS
זירת הפיגוע, היום/TPS, אלישע אינגרם

חובש מד"א ברוך ויסמן הוא חלק מהצוות שהוזעק לשער הכותנה וראה את השוטרים מטפלים בפצועים, שסבלו מפצעי דקירה. "הוצאנו אותם לרחבת הכותל תוך כדי טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישות ועצירת דימומים והעברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שפינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב", סיפר.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום והחלו באיסוף ממצאים וראיות מזירת הפיגוע. המפכ"ל, קובי שבתאי, ששהה בדיון בתחנת נתיבות בדרום, עצר את הדיון, הגיע לזירה וקיים בה הערכת מצב.

ממפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן אמר לאחר הפיגוע כי כל מי שצפה בסרטון וראה את האירוע הבין שיש פה נחישות של הלוחמים - הם לא ויתרו לרגע. " אם לא היו מנטרלים את המחבל כמו שנטרלו אותו הוא היה ממשיך ומשלים את הרצח של שוטר מג"ב חלילה וממשיך גם מעבר לזה. צריך לזכור שיש פה התמודדות מאוד מורכבת, מטווח אפס, עם הפתעה גמורה ונחישות ראויה", ציין.

סמוך לזירת פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 7 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
הסכין ששימשה לפיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 7 במרץ 2022. יונתן זינדל, דוברות משטרת ישראל
הסכין ששימשה לפיגוע, היום/דוברות משטרת ישראל, יונתן זינדל

הפיגוע היום הוא השני ביומיים - אתמול, גבר חמוש בסכין דקר שוטר באזור שער שכם בעיר העתיקה. שוטרים שהיו במקום ירו למוות בחשוד. שוטר נוסף נפצע באירוע, מצבם של השניים הוגדר קל-בינוני והם פונו לקבלת טיפול רפואי.

עבד א-רחמן ג'מאל קאסם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
עבד א-רחמן ג'מאל קאסם, המחבל לפי דיווחים פלסטיניים/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
סמוך לזירת פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 7 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

שני פיגועי דקירה בוצעו בשבוע שעבר על יד מפגע יחיד. בשלב זה, לפי גורמים במשטרה, אין עדות להסלמה יזומה ומכוונת, ורואים זאת כטרור בודדים. בשבוע שעבר תושב ירושלים בן 68 נדקר סמוך למחסום חיזמא. הוא פונה במצב יציב ובינוני לבית החולים שערי צדק בירושלים. יום לפני זה, תושב ירושלים כבן 50 נדקר בחנות בכפר והגיע למחסום כדי להזעיק עזרה. הפצוע פונה באורח בינוני לבית החולים.

הרקע לשני האירועים לאומני. כוחות צה"ל סרקו במרחב ופתחו במצוד אחר המחבל בסיומו נלכד חשוד. העצור כבן 20 נלכד במחנה הפליטים שועפאט והוא חשוד בביצוע שני הפיגועים בחיזמא שאירעו ביממה האחרונה. המשטרה פתחה בחקירה לבירור הנסיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully