וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע בחדרה הובאו למנוחות: "איבדנו את טובי בנינו"

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 19:05

אלפים השתתפו בהלוויית יזן פלאח בן ה-19 מכסרא סמיע: "לוחם אמיץ, מתחשב וערכי". המונים ליוו את שיראל אבוקרט, שעלתה עם משפחתה מצרפת ב-2006, בדרכה האחרונה. אמה זעקה ליד קברה: "בואי, אני לא יכולה להשאיר אותך פה". בת דודתה ספדה לה: "קשה שלא נראה אותך שוב"

בווידאו: לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע מובאים למנוחות/צילום: אלי אשכנזי, יותם רונן

אלפי בני אדם השתתפו היום (שני) בהלווייתם של שני לוחמי מג"ב, יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחדרה. פלאח, בן 19 מכסרא סמיע, הובא למנוחות בכפר, ואבוקרט, שעלתה עם משפחתה מצרפת ב-2006, נקברה בעיר מגוריה נתניה.

בהלווייתו של פלאח השתתפו בני משפחה, אחים לנשק וחברים, וכן מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, שצעד ליד אביו של יזן, רביע פלאח. כמו כן השתתף בהלוויה השר לביטחון הפנים עמר בר לב.

"בשורה קשה נפלה על מדינת ישראל", אמר בר לב. "יזן, לוחם אמיץ, שנפל בדמי ימיו על ביטחון מדינת ישראל. לוחם עז נפש שנרצח באכזריות בפיגוע ירי רצחני. אתמול בלילה מדינת ישראל איבדה שוב את הטובים בבניה ובבנותיה. מכאן אני רוצה למסור תנחומים גם למשפחתה של שיראל אבוקרט זיכרונה לברכה. כולנו משלמים היום מחיר כבד מנשוא, אך יותר מכולם אתם דימא, רביע והאחיות עדאן וסלאם. מדינת ישראל כולה לצדכם".

בת דודתה של אבוקרט ספדה לה: "שיראל שלי, אני מנסה שיסבירו לי איך זה הגיוני שזה קורה דווקא לך. תראי כמה אנשים הגיעו בשבילך. קשה לעכל שלא נזכה לראות אותך שוב, לזכות לחיות לצדך. כמה שהיית חזקה, כמה חיכינו לחגים כל שנה כדי לראות אותך. זה כואב ושורף. איך לקחו אותך בכזאת אכזריות? החלום שלך היה להיות במג"ב ואחר כך חוקרת במשטרה. לפחות הספקת אחד מהם. כולם ראו שעשית מהלב. המשפחה הייתה הכול בשבילך. כנראה שאלוהים לוקח קודם את הטובים - ואת היית הכי טובה. לא נשכח אותך כי אי אפשר לשכוח אותך. סליחה שלא עשינו מספיק כדי להגן עלייך".

הלוויתו של יזן פלאח בבית העלמין כסרא סמיע 28 במרץ 2022. אלי אשכנזי
מסע ההלוויה של יזן פלאח, 28 במרץ 2022/אלי אשכנזי
הלווייתה של שיראל אבוקרט. בית העלמין הצבאי, נתניה 28 במרץ 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
שיראל אבוקרט מובאת למנוחות, 28 במרץ 2022/פלאש 90, אבשלום ששוני
התמונה האחרונה. יזן פלאח ושיראל אבוקרט. באדיבות המשפחה
התמונה האחרונה של יזן פלאח עם שיראל אבוקרט/באדיבות המשפחה

בר לב התייחס להסלמה במצב הביטחוני לאחרונה: "בשבוע האחרון אנו נאבקים בחזיתות נוספות, בקיצוניות אכזרית ובהסתה שמאיימת על אחדותה של מדינת ישראל. לא ניתן לגורמים מסיתים ומלאי שנאה לפגוע בחוסנה של החברה הישראלית. אנו ערוכים ומוכנים להילחם ולרדוף את כל אויבינו".

שר המשפטים גדעון סער ספד גם הוא לפלאח: "יזן היית ילד אהוב שגדל להיות צעיר חייכן חברותי, עוזר, מתחשב ולוחם", אמר סער. "בפלוגה שלך רצית להיות בחזית ולהשתתף בפעולות מורכבות. דווקא בלב העיר חדרה השיגו אותך כדורי המרצחים השפלים. אזרחי ישראל כולם הוכו ביגון ובאבל. אין מלים לנחם את המשפחה הכואבת, אנחנו אוהבים ומחבקים אתכם. האבל שלכם הוא אבל של כל עם ישראל".

סער הוסיף: "הילדים בסמיע, בירושלים ובתל אביב הם הילדים שלנו ויש להם עתיד גדול ומזהיר כי החינוך שאנחנו נותנים, החינוך של דימא ורביע ושל הסבא, הוא למידות טובות, לעשיית הטוב והישר. נביס את הרוע. נשמור על ישראל חזקה ונחזק אותה עוד יותר. נשמור על ישראל ואזרחיה כפי שיזן שמר".

הלוויתו של יזן פלאח בבית העלמין כסרא סמיע 28 במרץ 2022. אלי אשכנזי
השר בר לב בהלווייתו של יזן פלאח, 28 במרץ 2022/אלי אשכנזי

פלאח, בן 19 מכסרא סמיע, שנורה אתמול למוות בחדרה, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות. הוא בן העדה הדרוזית. משפחתו הפצירה בו שלא יתגייס לשירות קרבי, אבל הוא התעקש.

אבוקרט בת ה-19 עלתה עם מצרפת ב-2006, והתגוררה עם משפחתה בשכונת רמת פולג בנתניה. היא התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. אבוקרט השאירה אחריה הורים ואח.

סגן מפקד מג"ב ביו"ש רוני פארס אמר בהלוויתה של אבוקרט: "יצאתם למסע לישראל ממקום עמוק ואמונה שלמה. המסע שלך היה קצר ומשמעותי, מלא באתגרים שהצלחת להתגבר על כולם. היית ילדה שכולם רצו להיות איתה, עם שאיפות גדולות - תכונה שמאפיינת מנהיגות גדולות. עוטפת את כולם באהבה אינסופית. התעקשת לשרת כלוחמת והצטרפת למשפחת משמר הגבול. גבורתך ראויה להערצה. בגבורות מנעת מסע הרג גדול, אך שילמת את המחיר הנורא מכל. השארת חלל גדול לחיל שלם".

"העדה הדרוזית משלמת שוב מחיר קשה"

אמש שלח למשפחה את תנחומיו ראש העדה הדרוזית השייח' מופק טריף "העדה הדרוזית משלמת שוב מחיר קשה בהגנה על ביטחון המדינה", אמר טריף. "פיגוע נפשע אירע הערב ברחובות עיר בישראל", אמר. "אסור לתת לטרור להרים את הראש. על כוחות הביטחון לעשות את הכל לגדוע את שורשי הטרור והעומדים מאחוריהם".

אחת מאחיותיו היא סלאם - תאומתו. אתמול, זמן קצר אחרי הפיגוע, סלאם נכנסה לבית המשפחה ואמרה שחברה שלה התקשרה ואמרה לה להתקשר אליו ולראות שהוא בסדר. בן משפחה סיפר כי היא ממש רעדה וחששה שקרה משהו לאחיה. "כתאומים הם מרגישים מה עובר אחד על השניה", אמר.
לשניים אחות בכורה, עדאן בת ה-23.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully