וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראיסים הסחטנים מהדרום: עבריינים כפו על קבלני בניין שירותי אבטחה באיומים

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 15:52

במסגרת חקירה של היחידה למאבק בפשיעה כלכלית עוכבו שבעה מאזור הפזורה הבדואית, החשודים בכך שאילצו לכאורה קבלנים לשכור את שירותיהם וגבו מהם דמי חסות תוך זריעת פחד. המשטרה תפסה אצל החשודים, המכונים "ראיסים" גם 240 אלף שקל במזומן, רכבי יוקרה ותכשיטים

בווידאו: תיעוד של פשיטה על בתיהם ועסקיהם של 7 חשודים בפרוטקשן באתרי בנייה/צילום: דוברות משטרת ישראל

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית ניהלה בחודשים האחרונים חקירה נגד גורמים עברייניים בחברה הערבית, שלפי החשד הפעילו חברות שמירה שלא כדין וכפו, לכאורה, את שירותיהם על קבלני בניין. החשודים, המכונים "ראיסים", אילצו לכאורה קבלנים בעשרות אתרי בנייה ותשתיות באזור הדרום והמרכז לשכור את שירותיהם תוך סחיטה באיומים וזריעת פחד בקרב הקבלנים ועובדי האתרים.

במשטרה אומרים כי הראיסים קבעו את הטריטוריות ביניהם ועסקו בגביית דמי חסות בכסות של חברות שמירה באזורים תל אביב, נתניה, הרצליה, גבעת שמואל וחריש. החקירה עסקה גם בעבירות כלכליות ובהן עבירות מרמה והלבנת הול בהיקף של יותר מ-15 מיליון שקל, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות על ידי חברות השמירה.

היום בשעות הבוקר המוקדמות פשטו עשרות שוטרים מהיחידה למאבק בפשיעה כלכלית בשיתוף החטיבה הטקטית במג"ב, יחידות יס"מ ויואב, מתפ"א ושוטרים ממחוז הדרום על בתיהם ועל עסקיהם של החשודים באזור הפזורה הבדואית. הם ביצעו חיפושים לאיסוף ראיות הנוגעות לעבירות הנזכרות. במהלך החיפוש נתפסו חמישה כלי רכב יוקרתיים, כ-240 אלף שקל במזומן, המחאות על סך 55 אלף שקל, עשרות אלפי דולרים ומספר רב של תכשיטים.

בתום החיפוש עוכבו שבעה החשודים לחקירה באזהרה במשרדי להב 433. בהמשך אמורים להיחקר עוד עשרות חשודים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully