וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש העיר קריית ביאליק וחמישה נוספים נעצרו בחשד למעורבות בעבירות שוחד

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 8:15

יוסי אזריאל, שמכהן כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בקריות, חשוד שניצל את תפקידו כדי לסייע לקבלנים ובעלי אינטרסים, בתמורה לטובות הנאה לו ולמשפחתו. בין העצורים גם שני בניו וקבלנים הפועלים באזור. הם חשודים בין היתר במתן וקבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים

סגן וממלא מקום ראש העיר קריית ביאליק, יוסי אזריאל, וחמישה גברים נוספים נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד למעורבות בפרשיית שחיתות ציבורית מסועפת. אזריאל, המכהן גם כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בקריות, חשוד שניצל את תפקידו על מנת לסייע לקבלנים ובעלי אינטרסים, בתמורה לקבלת טובות הנאה לו ולמשפחתו.

הבוקר, לאחר חקירה סמויה שהתנהלה ביאח"ה בחודשים האחרונים, בשיתוף רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, נעצרו השישה ושניים נוספים עוכבו לחקירה.

לעבר הבניין שבו מתגורר אזריאל נזרקו לפני כמה חודשים שלושה רימוני הלם, ולפני מספר שנים הוא נמצא דקור. בין השישה גם שני בניו של סגן ראש העיר קריית ביאליק ואנשי עסקים הפועלים באזור. המשטרה ערכה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, בין היתר בעיריית קריית ביאליק ובועדה המרחבית, ונלקחו מסמכים.

השישה חשודים במעורבות בעבירות של מתן שוחד, קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועבירות מס הכנסה. היחידה הארצית לחקירות הונאה ביקשה להאריך את מעצרו של יוסי אזריאל ב-10 ימים ואת מעצרו האחרים ב-7 ימים. בסופו של דבר האריך השופט ד"ר זאיד פלאח את מעצר כולם בשישה ימים, עד יום ראשון הבא.

"יש ראיות חזקות נגדו, במיוחד בגין עבירת השוחד", קבע השופט, ד"ר זאיד פלאח בענינו של יוסי אזריאל. "קיים חשד סביר שעבר את העבירות המיוחסות לו, וכן שישבש את החקירה וישפיע על עדים". הוא ציין כי מעמדו שונה ממעמד האחרים וכי היה מקום להיענות לבקשת היחידה החוקרת ולהיעתר לבקשת המשטרה במלואה אך אמר כי החליט להאריך כמו לאחרים. "לא הוגן דרך הילדים להפעיל עליי לחץ באמצעות הילדים, אנשים שלא קשורים לחקירה. למה לפגוע בחמישה אנשים אחרים שיצטרכו לעשות שבת במעצר". אמר אזריאל לשופט.

בדיון, אמרו קציני היחידה לחקירות הונאה רפ"ק ליאור בר חן, רפ"ק עודד אררה ורפ"ק אפנאן אל חאג' כי "יש בידינו ראיות שאזריאל פעל בערמה תוך תכנון שיטתי תקופה ממושכת, תוך שניצל את הסמכות שניתנה בידו כיו"ר הוועדה קריות ומעמדו כמ"מ וסגן ראש עיריית קריית ביאליק כדי להיטיב עם אינטרסים של קבלנים ומקורבים שהעבירו שוחד כסף לו, לבני משפחתו ולמקורביו. הוא החשוד המרכזי ומחולל העבירות".

"החומרים שאספנו מבססים לא רק את המארג החקירתי, אלא גם את מידת התחכום בשיטת הביצוע וגם את אופי ההתנהלות במניעת חשיפתם בפני הרשויות. זו פרשייה רבת עבירות ולא משהו נקודתי", הוסיפו.

"החומרים שאספנו מבססים לא רק את המארג החקירתי, אלא גם את מידת התחכום בשיטת הביצוע וגם את אופי ההתנהלות במניעת חשיפתם בפני הרשויות. זו פרשייה רבת עבירות ולא משהו נקודתי", הוסיף הקצין.

שני בניו של אזריאל שנעצרו הם יעקב "טום", ובן, בן 28 ואב ל-3, מבעליה של חברת שיווק המשווקת לדיירים בבניניים חדשים שירותי ועד בית. המשטרה טוענת כי רוכשי דירות חדשות חויבו לחתום על הסכם מול קבלנים הנועל אותם לחברת ניהול מסוימת.

שלושת החשודים הנוספים הם גיל אוחיון בן ה-51, הבעלים של חברת הפרסום "פסגות ערד", שנעצר בחשד שכספי שוחד הועברו בין היתר כעמלות, באמצעות החברה בבעלותו, לטום ובן אזריאל, יוגב עמר, מבעלי "פסגות ניהול", ואבי אטיאס, אב לשלושה בן 32, מנכ"ל פסגות ניהול והמנכ"ל.

סניגורו של יוסי אזריאל, עו"ד ששון בר עוז, וסניגוריהם של הבנים, עו"ד אבי אמר ועו"ד שלמה בר עוז, הכחישו בשמם את המיוחס להם מכול וכול. אטיאס באמצעות עו"ד רונן חליוה אף ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בעיר שם נעתר לו השופט יחיאל ליפשיץ וקיצר את המעצר ל-3 ימים. בעקבותיו התקיימו דיונים גם בעררים שהגיש אוחיון באמצעות עו"ד יובל זמר ועמר באמצעות עו"ד איתמר עמר.

אילוסטרציה - אזיקים 18 באוקטובר 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, אתר רשמי
חשד לשחיתות ציבורית. אזיקים, אילוסטרציה/אתר רשמי, יוסי זמיר, פלאש 90

הוועדה המרחבית אחראית על אכיפת חוקי התכנון והבנייה בקריית ביאליק, קריית מוצקין וקריית ים. בדוח שפרסם מבקר המדינה ב-2017, מתח ביקורת קשה על התנהלות הוועדה. "מצטיירת תמונת מצב עגומה ולפיה פעילותם של האחראים בוועדה הייתה לקויה באופן עקבי ומתמשך", ציין, "ממצאי הדוח מעידים על כשלים חמורים בכל הנוגע לפעילותה של הוועדה בנושא רישוי הבנייה וקיום דיני התכנון והבנייה במרחב התכנון שלה. מתן היתרי בנייה שלא כדין, הימנעותה של הוועדה מלנקוט צעדים נגד עברייני בנייה במרחב התכנון שלה, וכן ניסיונה להכשיר עבירות בנייה שלא כדין - כל אלה גורמים לפגיעה באמון הציבור בוועדה ולכרסום בשלטון החוק".

הוא קבע כי "הליקויים החמורים במינהל העובדים ובהתקשרויות הוועדה עם ספקים ונותני שירותים יש בהם משום חריגה חמורה מכללי המכרזים, וכן יש בהם כדי לפגוע בעקרון השוויון ובכללי מינהל תקין. בכך שהוועדה מימנה נסיעות עובדים לחו"ל שלא למטרת השתלמות היא פעלה באופן שאינו עולה בקנה אחד עם כללי מינהל תקין, והדבר עלול לפגוע באמון הציבור בוועדה. על הוועדה כרשות ציבורית חלה החובה לפעול בהגינות, בשקיפות, ביעילות, במקצועיות וללא משוא פנים".

הוא קרא "להפיק לקחים מהליקויים שהועלו בדוח זה ולפעול לתיקונם ולמניעת הישנותם. נוכח הממצאים החמורים שהועלו בנוגע לתפקוד הוועדה, על הוועדה המחוזית, יחידת האכיפה הארצית ומינהל התכנון לתת את דעתם על ממצאי הדוח החמורים ולבחון את אופן פעילותה של הוועדה המקומית קריות, וזאת בהתאם לתחומי אחריותם וסמכותם. בכלל זה נדרשים גורמים אלה לבחון אם בעלי התפקידים בוועדה נושאים כנדרש באחריותם הציבורית, וכן עליהם להפיק את הלקחים הנדרשים
מהממצאים שהועלו בדוח ולפעול לכך שיתוקנו כל הליקויים שנמצאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully