וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמת מג"ב שנפצעה בפיגוע: "ידענו שיש סיכוי קלוש שנצא משם"

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 13:21

"זה היה מטורף", שחזרה הלוחמת, המשרתת במג"ב איו"ש מזה שמונה חודשים, "ניסינו להתרחק, להשיב כמה שיותר אש בחזרה, להציל את עצמנו כמה שיותר". על חבריה לפלוגה ההרוגים היא אמרה: "אלה אנשים מדהימים, הם היו פשוט מלאכים ולא הגיע להם. הם היו גיבורים, לוחמים מטורפים"

בווידאו: לוחמת מג"ב שנפצעה בפיגוע בחדרה משחזרת/צילום: שלומי גבאי

רש"ט, לוחמת מג"ב שנפצעה בפיגוע בחדרה, סיפרה היום (שני) על מה שעבר עליה אמש ברגעי האימה. לדבריה, הלוחמים בזירה ידעו שיש סיכוי קלוש שהם יצאו משם כי "הם פשוט באו אלינו בטירוף".

הלוחמת שמשרתת במג"ב איו"ש מזה שמונה חודשים, שחזרה את מהלך האירוע: "חזרתי מקורס שעשיתי בבית אל. הייתי עם עוד שלושה אנשים שיחד איתי בפלוגה", היא אמרה. "ירדנו בתחנה מרכזית בחדרה, הלכנו לטייל קצת, לאכול, והלכנו לתחנת האוטובוס. משום מקום באו שני מחבלים והתחילו לירות עלינו מטווח אפס. הם היו כל כך קרובים שאף אחד לא הצליח להגיב כלפיהם".

רש"ט ספרה כי היא הראשונה שנורתה: "קיבלתי כדור ביד שמאל. ניסיתי לדרוך את הנשק, להגיב בירי, אבל כנראה מהאדרנלין לא הרגשתי את הכדור ביד, ואז כשבאתי לדרוך את הנשק, אני פתאום רואה שירו בי. עוד לוחם קיבל שני כדורים בגב. הוא הצליח לדרוך את הנשק, נתן בהם כמה כדורים, ושנינו הלכנו לחפש מחסה, כי שנינו נפצענו, ולמצוא זווית ירי כדי שנוכל לבצע יותר טוב".

"שמחה שזה פגע בי ולא באף אזרח"

בשלב זה רדף אחריהם אחד המחבלים. "חצינו את הכביש וראינו שהוא ממשיך להתקדם אלינו", ממשיכה רש"ט, "הוא ממשיך לרוץ אחרינו, ממשיך לתת ירי ולא עוצר. אנחנו ממשיכים להתרחק, לחפש מקום להיות בו. מנסים כמה שיותר להשיב באש בחזרה. להציל את עצמנו כמה שיותר". בזמן האירוע עצמו התקשרה רש"ט לאימה וזעקה "ירו בי".

על השאלה מה עבר בראשה באותם רגעים ענתה רש"ט: "זה היה סוג של לחץ. זה היה מטורף. זה היה פשוט ברגע של שנייה, שאתה לא מבין כבר מה קרה, איך כל כך מהר זה קרה. הם פשוט באו כל כך קרוב ופשוט אף אחד לא הבחין בהם. באמת, ניסינו לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים, ואני שמחה שזה לא פגע באף אזרח שהיה מסביב. שזה פגע בי ולא באף אזרח שהיה לידנו, כי היו המון אזרחים, ואני שמחה שאף אחד לא נפגע".

רש"ט הכירה היטב את ההרוגים. "הם חברים מאוד טובים שלי, משרתים איתי באותה פלוגה", ספרה. בדמעות היא אמרה: "אלה אנשים מדהימים, עם הלב הכי ענק שיש. הם היו פשוט מלאכים ולא הגיע להם. הם היו גיבורים. לוחמים מטורפים. הם היו אנשים מאוד קרובים אליי, וזה היה כל כך קשה לראות את זה".

עוד בוואלה!

משדה "העשבים השוטים" ללב הערים: האידיאולוגיה ההרסנית של דאעש בקרב ערביי ישראל

לכתבה המלאה
הרכב שבו נסעו המחבלים לפיגוע בחדרה. ---, יואב איתיאל
"המחבל המשיך לרוץ אחרינו ולא עצר". זירת הפיגוע בחדרה, 27 במרץ, 2022/יואב איתיאל, ---

בני משפחתה של רש"ט נמצאים סביבה במחלקה האורטופדית בבית החולים הלל יפה, ובהם גם שתי הסבתות שלה. איתם נמצאים גם חבריה לפלוגה. אחת מבנות משפחתה אמרה: "קרה לנו נס גלוי. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע. תמיד דאגנו לה, במיוחד כשהייתה בפעילות מבצעית בשטחים. ודווקא בעיר במרכז הארץ באו מחבלים לרצוח אותה".

רש"ט עצמה לא העלתה על דעתה שהיא תמצא את עצמה באירוע מעין זה דווקא מחוץ לפעילות המבצעית. "לא ציפיתי לזה בכלל", היא אמרה, "זה פשוט בא משום מקום. אף אחד לא מצפה לדבר כזה בחיים. אף אחד לא מצפה לזה. אף אחד לא חשב על זה. זה פשוט היה שוק לקבל את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully