וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגיש כמו לפני 20 שנה": תושבי חדרה מתעוררים לבוקר קשה

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 12:02

תושבי העיר כואבים עקב הפיגוע שבו נרצחו שני לוחמי מג"ב. "דרשתי מעובדים ערבים להישאר בבית", סיפר בעל עסק בעיר. "יש פחד ברחובות, אי אפשר להמשיך ככה", סיפר תושב השכונה בה התרחש הירי. תושבים רבים מארגנים הפגנה גדולה בעיר

בווידאו: זירת הפיגוע בחדרה ביום שאחרי/צילום: שלומי גבאי

תושבי חדרה קמו הבוקר (שני) ליום קשה במיוחד עקב פיגוע הירי שהתחרש אתמול ברחוב הרברט סמואל, בו נרצחו לוחמי מג"ב בני 19, יזן פלאח ושיראל אבוקרט. תושבי העיר מוצפים הערב תחושות פחד, חוסר ביטחון, אך גם כעס רב. רבים מתושבי העיר החלו להתארגן להפגנה מסיבית שצפויה להתקיים היום אחר הצהריים סמוך לזירת הפיגוע. המשטרה נערכת בהתאם

בעל עסק בכיכר המשטרה בעיר אמר כי ביקש מעובדיו הערבים שלא להגיע לעבודה. "היום איאלץ להסתדר בלי ארבעה מהעובדים שלי, שגרם בוואדי ערה. דרשתי מהם להישאר בבית, והם יקבלו את שכרם". בעל העסק אמר כי נוכחותם של העובדים הערביים עלולה להבעיר את השטח, שלפי דבריו "גם ככה בוער". "בשביל הביטחון של כולם, עדיף שישארו בביתם, אנחנו פה נסתדר עם קצת עזרה מבני הבית", אמר.

קיר חיצוני של מתחם החנויות שם התנהל קרב היריות בחדרה. 28 במרץ 2022. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
קיר חיצוני של מתחם החנויות שם התנהל קרב היריות/מערכת וואלה!, שלומי גבאי
זירת הפיגוע בחדרה, 28.3.2022. שלומי גבאי
נרות לזכר הנרצחים בזירת הפיגוע/שלומי גבאי

"זה מריח כמו לפני 20 שנה, אני מקווה מאוד שאנחנו לא בדרך לשם" אמר דויד, תושב בניין סמוך לזירת הפיגוע. דויד המשיך וסיפר על חוסר הביטחון והזעם שחשים התושבים היום בבוקר: "העובדה שהפיגוע בוצע מול תחנת המשטרה מעידה על התעוזה של המחבלים ששאבו את השנאה והרוע ממש פה, 25 דקות מחדרה. אם מול תחנת משטרה לא נרגיש בטוחים, אז מה נשאר?".

עוד המשיך דויד ואמר כי "תחושת הפחד ברחובות היא הדבר הנוראי ביותר, אי אפשר להמשיך ככה.
אם צריך לצאת שוב למבצע צבאי כמו חומת מגן אז שיצאו ויביאו לנו שקט".

קליעים שחדרו לרכב שחנה בבניין ברחוב הרברט סמואל 1 בחדרה. 28 במרץ 2022. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
קליעים שחדרו לרכב שחנה בבניין ברחוב הרברט סמואל 1 בחדרה/מערכת וואלה!, שלומי גבאי
זירת הפיגוע בחדרה, 28.3.2022. שלומי גבאי
זירת הפיגוע/שלומי גבאי

נערה בת 17, שמתגוררת בבניין סמוך לזירת הפיגוע סיפרה כי הייתה הייתה קרובה מאוד לאירוע הירי. "הקדמתי את המחבלים בשניות", היא סיפרה, "החניתי את הרכב בחניית הבניין, נכנסתי ללובי ולפתע שמעתי צרורות של יריות. מאוד פחדתי ורצתי לתוך ביתי. התקשרתי לאימי שלא היתה בבית ואמרתי לה שיש פיגוע ממש ליד הבית".

עוד הוסיפה הנערה כי "תוך שניות הגיעו מלא ניידות ואמבולנסים. ראיתי הכל מחלון הבית, זה היה מחזה ממש מפחיד של פצועים שזועקים ומדממים. לחשוב שהייתי יכולה להיתלק במחבלים, ממש מפחיד. קרה לי נס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully