וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט וגנץ הסכימו להפחית את המתיחות ולמצוא פשרה

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 20:26

בפגישה, שהחלה באווירה לא נעימה, פרקו השניים טענות שהצטברו בנוגע לתקלות תיאום ועדכון. הם לא הגיעו להסכמה סופית על מתווה של פגישה משולשת בין גנץ, מלך ירדן ויו"ר הרשות הפלסטינית, כפי שרוצה שר הביטחון, אך יש ניסיון למצוא פשרה שתהיה מקובלת על שניהם

גנץ: "רק מפלגה מרכזית וקואליציה רחבה תוכל להוביל לאיחוי הקרעים"/צילום: כחול לבן

פגישת העבודה שהתקיימה הבוקר (ראשון) בין ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ הצליחה להפחית מעט את המתיחות ביניהם ובין יועציהם. זאת, לאחר שבימים האחרונים היא הגיעה לשיא על רקע האפשרות שגנץ יקיים פגישה משולשת עם מלך ירדן עבדאללה והנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו-מאזן). בשני הצדדים מנסים להרגיע ולהוריד את גובה הלהבות.

גורמים שמעורים בתכני הפגישה אמרו שהיא הייתה לא נעימה. גם לבנט וגם לגנץ היו לא מעט טענות לפרוק זה על זה. חלק גדול מהטענות קשורות לתקלות תיאום ועדכון שהצטברו יותר ויותר בשבועות האחרונים - החל מהעובדה שבנט עדכן את גנץ לגבי הפגישה עם פוטין רק אחרי שנחת במוסקבה; עבור בבלאגן סביב הנסיעות של שניהם להודו; וכלה בתחושה בלשכת ראש הממשלה שגנץ מנסה לארגן פסגה מדינית עם הפלסטינים שתערער את יציבות הממשלה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת 11 בינואר 2021. אתר רשמי, צילום מסך
ראה בפגישה כפסגה. בנט/צילום מסך, אתר רשמי
בני גנץ. ראובן קסטרו
"לא התכוון לעשות מזה פסטיבל". גנץ/ראובן קסטרו

גנץ ואנשיו טוענים שהסיבה לפיצוץ האחרון נובעת מעניין של תפיסה לגבי מהות האירוע שתוכנן להתקיים עם המלך עבדאללה ואבו-מאזן. בנט ראה באירוע הזה "פסגה" וגנץ ראה באירוע כעוד פגישה מיני רבות. "גנץ לא התכוון לעשות מזה פסטיבל אלא לעשות הכל בפרופיל נמוך", אמר מקור ביטחוני. עם זאת, הפער בתפיסת האירוע והעובדה שהשניים לא דיברו על כך ישירות הגביר את החשדנות בשני הצדדים.

אתמול דיווח ספי עובדיה בחדשות 13 כי בנט הטיל וטו על הפגישה המשולשת. פקיד ישראלי בכיר אמר לוואלה! כי מה שהתרחש הוא שהירדנים יצרו קשר עם לשכת ראש הממשלה כדי לבדוק שהפגישה מקובלת על בנט. בלשכת ראש הממשלה הופתעו לשמוע על התוכנית לפגישה מהירדנים. בנט ואנשיו הבהירו לירדנים שהם לא מרוצים בכלל, מה שגרם ללשכת המלך להקפיא את המהלך. גנץ אמר לבנט בפגישתם היום שבמקום לדבר עם הירדנים הוא פשוט היה יכול להתקשר אליו, לברר את העניין ולפתור את המשבר לפני שנוצר.

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן במהלך פגשיתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין  בסוצ'י, רוסיה 23 בנובמבר 2021. AP
גנץ רואה חשיבות בתיאום לפני הרמדאן בדרג הגבוה ביותר. אבו מאזן/AP

גנץ סבור שקיימת חשיבות לפגישה בינו לבין אבו-מאזן עוד לפני הרמדאן כדי לבצע תיאום בדרג הגבוה ביותר לגבי המאמצים להרגיע את השטח ולוודא שנעשה הכל כדי למנוע הסלמה. פגישה כזו תתרחש בסבירות גבוהה בימים הקרובים. לפי פקיד ישראלי בכיר, שר הביטחון אמר לראש הממשלה בפגישתם הבוקר שהוא סבור שאם לפגישה כזו תהיה גם חסות של מלך ירדן שיש לו מעמד מיוחד בהר הבית - זה רק יועיל.

בפגישה הבוקר לא הושגה הסכמה סופית על מתווה אבל האווירה השתפרה. "אנחנו מנסים למצוא פתרון ברוח טובה שירצה את שניהם", אמר פקיד ישראלי בכיר שמעורה בתכני הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully