וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "רק מפלגה מרכזית וקואליציה רחבה תוכל להוביל לאיחוי הקרעים"

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 21:31

יו"ר כחול לבן נאם בכנס לציון שלוש שנים להקמת המפלגה בהשתתפות שרים, חברי כנסת ופעילים. ""נישאר בממשלה כל עוד היא תשרת את אזרחי ישראל נאמנה", אמר. בכנס השתתף גם השר לשעבר גבי אשכנזי, בהופעה הפוליטית הראשונה שלו מאז שהודיע על פסק זמן מהפוליטיקה בדצמבר 2020

גנץ: "רק מפלגה מרכזית וקואליציה רחבה תוכל להוביל לאיחוי הקרעים"/צילום: כחול לבן

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, נאם הערב (שני) בכנס לציון 3 שנים להקמת המפלגה והתייחס לקשיים בניהול הקואליציה. "אנחנו חלק מרכזי בהובלת המדינה, בייצוב ועיצוב המערכת", גנץ אמר, "ואנחנו נהיה שם כל עוד הדרך הזו תימשך, נחזק אותה ונפעל נגד כל מי שמנסה לפרק את הממשלה מהקצוות - בחופש הצבעה, בהתבטאויות ובמעשים לא אחראים חברתית ומדינית". זאת, ברקע המאבקים הפנימיים האחרונים של כחול לבן ברפורמה בחקלאות, בתוכנית הכלכלית ולקידום חוק הפנסיות של אנשי הקבע.

לדברי גנץ, "כחול לבן נכנסה לממשלה הזו מתוך בחירה, רוצה ופועלת להצלחתה, ותישאר בה כל עוד שהיא משרתת את אזרחי ישראל נאמנה וכל עוד שהיא שומרת על קו ממלכתי, מאוזן ואחראי".

אירוע שלוש שנים להקמת מפלגת כחול לבן  21 במרץ 2022. אלעד מלכה, אתר רשמי
"נישאר בממשלה כל עוד היא תשרת את אזרחי ישראל נאמנה". גנץ, הערב/אתר רשמי, אלעד מלכה
אירוע שלוש שנים להקמת מפלגת כחול לבן  21 במרץ 2022. אלעד מלכה, אתר רשמי
"אנחנו חלק מרכזי בהובלת המדינה". כנס כחול לבן, הערב/אתר רשמי, אלעד מלכה

בהמשך הנאום, גנץ התייחס לתוכניותיו העתידיות בפוליטיקה ואמר: ""יש לנו את הבסיס להשלים את המשימות, ויש לנו את היכולת לבצע חבירות לאנשים, מפלגות וגופים שיסייעו לנו בכך ויצטרפו לדרך כפי שכבר עשינו בעבר". בדבריו הביע את מורת רוחו מהמגבלות הפוליטיות של ממשלת בנט-לפיד ואמר כי "רק מפלגה מרכזית, וקואליציה רחבה, תוכל בסופו של יום להוביל לאיחוי הקרעים, להסדרת יחסי דת ומדינה, לחיזוק האמון במוסדות המדינה, לשמירה על הביטחון והבאת שלום. עלינו ובתוכנו. המשימה הגדולה, ואני מתכוון להגיע ליעד הזה שעבורו נכנסתי לפוליטיקה, וכן, הוא עובר בראשות הממשלה,  והובלת המדינה בסופו של דבר".

שנה אחרי שפרש מהחיים הפוליטיים, הרמטכ"ל והשר לשעבר גבי אשכנזי הגיע הערב לאירוע פוליטי ראשון של מפלגת כחול לבן. מערכת וואלה!, אתר רשמי
גנץ ואשכנזי, הערב/אתר רשמי, מערכת וואלה!

גנץ התייחס בנאום גם למלחמה באוקראינה ואמר ש"חובה עלינו ללמוד שני דברים - להיות חזקים ולדעת להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, לצד חיזוק הבריתות עם ידידותנו. וגם - שמלחמות הן לא תיאוריה או שיעור היסטוריה - הן קורות, בחזיתות שונות, ובעוצמות שונות. ולנו אין פלאן בי - עלינו להיות מוכנים וחזקים מול כל אויבינו - בדרום ובצפון - על גבולנו, ואלפי קילומטר ממנו".

באירוע השתתפו כ500 ח"כים, פעילים וראשי מטות, וכן שרים וחברי כנסת לשעבר כמו גבי אשכנזי, עומר ינקלביץ ותהילה פרידמן. זו היתה ההופעה הפוליטית הראשונה של אשכנזי מאז שפרש מהפוליטיקה בשנה שעברה עם הקמת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully