וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה מדינית בישראל: לפיד יארח את שרי החוץ של ארה"ב, האמירויות, מרוקו ובחריין

עודכן לאחרונה: 25.3.2022 / 14:51

בהודעה מטעם משרד החוץ נכתב כי סבב הפגישות יתקיים ביום ראשון ושני. "בהזמנת לפיד, שרי החוץ יגיעו לפסגה מדינית היסטורית שתכלול פגישות מדיניות משותפות". לפני שבועיים אמרו גורמים ישראלים, אמריקנים ופלסטינים כי בביקורו בארץ בלינקן יגיע גם לרשות הפלסטינית

בווידאו: פתח פגישתם של שר החוץ, יאיר לפיד והמלך עבדאללה/קרדיט: משרד החוץ

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ושרי החוץ של איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין יגיעו בשבוע הבא לישראל לסבב פגישות מדיניות משותפות - כך נמסר היום (שישי) ממשרד החוץ. הפסגות יתקיימו בימים ראשון ושני בשבוע הבא בישראל, בהזמנת שר החוץ יאיר לפיד.

לפני שבוע, אמרו לוואלה! חמישה מקורות ישראלים, אמריקנים ופלסטינים כי שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן מתכנן להגיע בשבועיים הקרובים לביקור בישראל, ברשות הפלסטינית, בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות.

זה יהיה ביקורו הראשון של בלינקן בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות מאז שנכנס לתפקידו. הביקור צפוי להתקיים בתקופה של מתיחות רבה בין ממשל ביידן לבין שתי בנות בריתה של ארצות הברית במפרץ. המתיחות הזו גברה על רקע הרצון של ממשל ביידן לזכות לתמיכה סעודית ואמירתית בנוגע למשבר באוקראינה ובמיוחד בכל הנוגע להגדלה של ייצור הנפט.

פגישה טרילטרלית של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד, ושר החוץ, יאיר לפיר בוושינגטון 13 באוקטובר 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישה טרילטרלית של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד, ושר החוץ, יאיר לפיר בוושינגטון 13 באוקטובר 2021/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

לפני שבועיים שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם מלך ירדן עבדאללה. הפגישה, שהתקיימה בבירת המדינה, עמאן, התרחשה לקראת חודש הרמאדן ובעקבות הדאגה על מתיחות גוברת בירושלים. זוהי פגישתו השנייה של לפיד עם מלך ירדן.

"סיכמנו כי יש לפעול יחד להרגעת המתח וקידום הבנה, בעיקר לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח", אמר לפיד בתום הפגישה, "היחסים המיוחדים שלנו עם ממלכת ירדן מבטיחים עתיד טוב יותר לילדנו, השלום ביננו הוא לא רק שכנות טובה אלא גם האחריות המוסרית שלנו לשני העמים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראיון שר החוץ יאיר לפיד באולפן וואל ה2 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
לפיד/ראובן קסטרו

שר החוץ יאיר לפיד, מקבילו האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות הערביות שייח עבדאללה בן-זאיד, נפגשו באוקטובר בוושינגטון, במסגרת ביקורו הראשון של לפיד בארצות הברית - מאז נכנס לתפקיד. בתום הפגישה המשולשת, אמר לפיד כי "בכל יום שעובר איראן מתקרבת לפצצה", וציין ש"ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול בכל רגע ובכל דרך".

שר החוץ התייחס בהרחבה לנושא האיראני בתום הפגישה: "הם מנסים לרמות את העולם בדרך להיות מדינת סף גרעינית. יש רגעים בהן מדינות צריכות להשתמש בכוח כדי להציל את העולם מרשע. ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול בכל רגע ובכל דרך. זו האחריות שלנו. איראן הצהירה שהיא רוצה למחוק אותנו מהמפה ולא נאפשר לזה לקרות".

בנושא הפלסטיני אמר לפיד כי "המטרה היא לעבוד עם הרשות הפלסטינית כדי שלכל ילד פלסטיני תהיה הזדמנות לחיים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully