וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של הרב קניבסקי לשקד: תמנעי את קידום רפורמת הגיור בממשלה

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 19:11

שרת הפנים איילת שקד הגיעה לנחם את משפחתו של הרב חיים קניבסקי שהלך בשבוע שעבר לעולמו, ובתו של הרב, הרבנית לאה קולדצקי, פנתה לשקד ואמרה לה שתעשה כל מה שהיא יכולה כדי לא לקדם את הרפורמה. "זאת צוואתו של הרב", אמרה

בווידאו: המסר של בת הרב קניבסקי לשרה שקד/צילום: ישראל כהן

הרבנית לאה קולדצקי, בתו של הרב חיים קניבסקי שהלך בשבוע שעבר לעולמו, ביקשה במהלך ביקור ניחומים של שרת הפנים איילת שקד בבית הרב בבני ברק למנוע את קידום רפורמת הגיור בממשלה. "זאת צוואה של הרב. היה אכפת לו בדמו ובנפשו שיהיה גיור כהלכה. כל מה שתוכלי לעשות בנושא הזה, זה תפקיד גדול". שקד ישבה לצדה של הרבנית קולדצקי ולוותה על ידי יו"ר יהדות התורה משה גפני, זאת למרות היריבות הפוליטית בין הצדדים.

"בנפשו של הרב שיקפידו על גיור כהלכה", אמרה הרבנית קולדצקי לשקד. "זה הכי חשוב מהכול, שימשיכו את היהדות של עם ישראל". שקד הודתה לרבנית על ההירתמות שלה בתקופת הקורונה, והקריאה להתחסן. "זה הכל הרב. קודש קודשים", אמרה בתגובה הרבנית קולדצקי. ח"כ גפני שנכח לצדן אמר: "אומרים שהרב יבוא לשמיים עכשיו, הוא יופתע לגמרי. כמה דברים שהוא עשה, אפילו לא ידע".

שרת הפנים, איילת שקד במהלך ביקורה בביתו של הרב קנייבסקי. מערכת וואלה!, אתר רשמי
שקד, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

רפורמת הגיור קובעת כי רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם. במסגרת זאת, יוקם באגף הגיור הממלכתי מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים. מי שיקבע את הכללים האחידים לגיור היא ועדת רבנים חדשה, אך לרב הראשי, לוועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית תהיה סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון. הרפורמה מקודמת על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית לישראל, והיא מעוררת התנגדות חריפה בעולם הדתי והחרדי, ובקרב המפלגות החרדיות והדתיות בכנסת.

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully