וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דירה בהנחה": מה הסיכוי לזכות בהגרלה במרכז ואיך תוכלו להבטיח זכייה?

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 12:19

חצי מהזכאים כבר נרשמו להגרלה הנחשקת, ועם הצטברות הנתונים ניתן להעריך באילו ערים יש לכם סיכוי גבוה לזכות בדירה והיכן תצטרכו הרבה מאוד מזל כדי להיות חלק מהזוכים. העיר המפתיעה שבה הסיכוי הוא הנמוך ביותר - והערים שבהן ההיצע גדול בינתיים מהביקוש | כל הנתונים

כמחצית מהישראלים שזכאים להירשם להגרלת "דירה בהנחה" כבר נרשמו אליה, ועם הצטברות הנתונים כבר ניתן להעריך באילו ערים יש לנרשמים סיכוי גבוה לזכות בדירה ואיפה הם יצטרכו הרבה מאוד מזל כדי להיות חלק מהזוכים.

נכון לאמש, כבר נרשמו 52,673 אלף להגרלות, מתוך כ-110 אלף זכאים שעשויים לזכות בהנחות משמעותיות במחירי הדירות. נוכח העובדה שמספר הנרשמים עוד יכול להכפיל את עצמו, גם הסיכוי לזכייה, בהתאם, עלול להיות נמוך בחצי ממה שהוא כעת. מה שיכול לעודד מעט את המשתתפים במרוץ לדירה הוא העובדה שההגרלות עובדות כך שמי שזכה באחת מהן נמחק אוטומטית מההגרלות האחרות, כך שככל שהעיר קטנה יותר ומוגרלת מאוחר יותר, הסיכוי לזכות בדירה גדל מעט.

אז באילו אזורים תוכלו להירשם ולקוות לטוב, עד כמה הביקוש במרכז גדול ובאילו ערים ההיצע גדול מהביקוש?

פרויקט הבנייה של גינדי בתל אביב, שוק הסיטונאים. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
חושבים שאתם יכולים להיות אחד מברי המזל? בניינים בתל אביב/ראובן קסטרו

איפה במרכז אפשר לקוות לזכייה שתבטיח את עתידכם?

כצפוי, בערי המרכז הסיכויים לזכות בדירה הם הנמוכים ביותר. בתל אביב כמובן ישנה תחרות קשה על מספר נמוך של דירות, והסיכוי להיות אחד מברי המזל ולזכות בדירה בעיר נכון להבוקר עומד על 1.9% בלבד, כאשר יותר מ-8,500 כבר נרשמו להגרלה על 163 דירות.

שלוש הערים המבוקשות ביותר עד כה נמצאות גם הן במרכז. בבאר יעקב נרשמו כבר 16,027 להגרלה שתכלול 512 דירות כך שהסיכוי לזכות בדירה הוא 3.2%, בראשון לציון מתחרים 15,766 על 409 דירות, כך שהסיכוי הוא 2.6% ובאור יהודה הסיכוי נמוך אף יותר, לאחר ש-15,497 בני אדם כבר מתחרים על 322 דירות, מה שמשאיר 2.1% סיכוי לזכות.

אם אתם רוצים להגדיל מעט את הסיכויים, תוכלו להירשם להגרלה בבני ברק, שם הסיכוי נכון להבוקר עומד על כ-7.2%, כאשר סך הכול מוגרלות 289 דירות. ואם ברצונכם ללכת יחסית על בטוח ועדיין להיות קרובים למרכז, תנסו את מזלכם בלוד, שם הסיכוי עומד נכון לעכשיו על לא פחות מ-40%, וגם אם ירד משמעותית ככל שמספר הנרשמים יעלה, מסתמן כי הסיכויים לזכות בדירה גבוהים במיוחד, בטח ביחס לאזור.

עוד בוואלה!

בתוך יום וחצי: כמעט מחצית מהזכאים כבר נרשמו להגרלות "דירה בהנחה"

לכתבה המלאה
הולילנד הדמיה. אמציה אהרנסון,
נרשמתם להגרלה בבירה? בניינים בירושלים/אמציה אהרנסון

סיכוי סביר לזכייה בדירה בבירה

בירושלים, שם המחיר לדירה הוא היקר ביותר מכל ההגרלות (כן, אפילו ביחס לתל אביב) ומגיע בחלק מהדירות ליותר מ-18 אלף שקלים למטר, יש סיכוי לא רע של 8.8% לזכות באחת מ-468 הדירות, עליהן מתחרים בינתיים רק כ-5,318 אנשים. במעלה אדומים הסמוכה, לעומת זאת, צריך להיות בר מזל במיוחד עם סיכוי של 1.7% לזכות באחת מ-18 הדירות שמוגרלות.

דירות חדשות בדימונה. יחצ,
בביצע גדול בינתיים מהביקוש. דירות חדשות בדימונה/יחצ

שווה לכם להירשם להגרלה בדרום? וגם: הנתונים המפתיעים מעוטף עזה

הסיכוי לזכות בדירה בדרום גבוה כמובן מהמרכז, אך גם שם לא כדאי לפתח יותר מדי ציפיות. בבאר שבע, נכון להבוקר, מתחרים כ- 3,400 ישראלים על 247 דירות, מה שמשאיר לכל אחד כ-7.2% לזכות בדירה. באשקלון הסיכוי שלכם כרגע הוא 4.7%, נוכח מספר לא גבוה של 297 דירות, ואילו באשדוד הסיכויים כבר עולים משמעותית, כאשר 9,058 אנשים נרשמו להגרלה של 860 דירות, מה שמשאיר סיכוי של 9.5%.

אם תנסו לרכוש דירה דרומית משם, תוכלו להגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם. בדימונה למשל, ההיצע גדול בהרבה עד עכשיו מהביקוש, כאשר כ-400 ישראלים מתחרים על 733 דירות, וגם אם מספר הנרשמים יזנק, נראה שמדובר בקלף בטוח למדי. גם באופקים יש סיכוי לא רע בינתיים - 15.7%, ובאילת - 13.7%.

דווקא בנתיבות הסיכוי לזכות בדירה נמוך ביותר - 1.8%, נוכח העובדה שישנן רק 43 דירות בהגרלה בעיר. ובשדרות המצב דומה, שם ל-1,231 הנרשמים יש סיכוי של 2.7% לזכות באחת מ-34 הדירות.

חיפה, אפריל 2015. ראובן קסטרו
הסיכויים הנמוכים בארץ. בניית בניינים בחיפה/ראובן קסטרו

רוצים להגדיל את הסיכוי? יש לכם שלל דירות בצפון

גם בצפון אפשר לפתח ציפיות בחלק מהערים, אולם כנראה שלא בחיפה, שם כבר נרשמו 1,866 ישראלים לתחרות על 25 דירות בלבד, מה שמשאיר להם סיכוי של 1.3% - הנמוך ביותר בארץ נכון לבוקר. בקריית טבעון יש סיכוי של 5%, באור עקיבא כפול מזה, בעפולה 7.3% ובטירת כרמל 7.7%.

צפונית משם, הסיכויים לזכייה סבירים בהחלט, עם 12% בנהריה ו-13% בקריית שמונה. כרמיאל מבוקשת ביחס להיצע, עם 440 נרשמים שלכל אחד מהם 5% סיכוי לזכות באחת מ-24 הדירות.

אם חשוב לכם לשפר את הסיכויים על חשבון המיקום, תוכלו להירשם להגרלה בעכו, שם יש בינתיים יותר דירות מנרשמים - 1,035 דירות לעומת 906 נרשמים בלבד, כך שגם אם המספר יגדל משמעותית עד לסיום ההרשמה, הסיכויים לזכות בדירה גבוהים מאוד. סיכויים טובים מאוד לזכייה יש גם בטבריה, שם 815 נרשמו ל-444 דירות, מה שמשאיר לכל אחד סיכוי של 54%, בבית שאן - 58% וברכסים - 36%.

בנצרת יש לנרשמים סיכויים של 16% לזכייה, ובטרעאן, שם נרשמו 36 תושבים להגרלות על 16 דירות, קיים בינתיים סיכוי של 50%. ביישוב בת חפר שבעמק חפר, שם ניתן למצוא דירות במחיר של בין 6,733 שקל למטר ל-8,033 שקל למטר, הסיכוי עומד על 11.2%.

"צריך לקדם ודאות למי שנכנס לדירות"

ראש העיר לוד יאיר רביבו אמר בריאיון כי מי שזוכה בדירה בפרפרירה חייב להתחייב לגור בדירה ולא למכור אותה או להפוך אותה לדירה להשקעה. חרף כך שבלוד מתוכננות 14 הגרלות רק 3,502 מתמודדים על הדירות בעיר.

מי שכן נמצאת בראש הטבלה היא אור יהודה עם 15,766 נרשמים להגרלות. ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט אמרה לוואלה! : "המיקום הגבוה במכרז של דירה בהנחה לא מפתיע אותי בכלל מי שעוקב מקרוב אחרי מה שקורה בעיר הפיתוח המואץ הופכים את אור יהודה לעיר שאנשים רוצים לבנות בה את ביתם".

למה הוצאתם מכתב לממשלה בו הבעתם התנגדות לתוכנית?

"לא היינו נגד, אך בגלל כל מה שעברנו בעבר ביקשנו לדחות את הגרלת 332 הדירות למועד הבא של ההגרלה. כרגע מתוך 332 רק ל-70 יש היתרים היום מי שיזכה בדירה באור יהודה אין לו ודאות מתי הוא יכנס לא בגללנו אלא בגלל בירוקרטיה. צריך לקדם ודאות למי שנכנס לדירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully