וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשי הדירות מסתערים על המחיר למשתכן: "זאת ההזדמנות האחרונה שלנו"

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 14:59

ההגרלה, שתחל ביום ראשון הקרוב, כוללת אלפי דירות ב-150 מיזמי בנייה חדשים. כעת, זוגות צעירים רבים תולים תקווה באותה הגרלה, שבעיני חלקם מהווה את האפשרות האחרונה להשגת דירה משל עצמם. "בלי המיזם - צריך לעבוד 10 שנים רק בשביל לקבל משכנתה"

פרויקט מחיר למשתכן שכונת הרקפות ראשון לציון. אבי כהן
פרויקט מחיר למשתכן שכונת הרקפות ראשון לציון/אבי כהן

זוגות צעירים רבים בישראל שמחו למשמע הבשורה כי הגרלה נוספת של אלפי דירות במסגרת מחיר למשתכן תחל בשבוע הבא. בעוד מחירי הדיור בישראל הולכים ומאמירים, והסוגייה מהווה את אחד הנושאים הכאובים ביותר מבין כל מרכיבי יוקר המחיה - הם תולים תקוות באותה הגרלה, שבעיני חלקם מהווה את התקווה האחרונה להשגת דירה משל עצמם.

כל מה שצריך לדעת על ההגרלות של מחיר למשתכן

ההגרלה, שתחל ביום ראשון הקרוב, כוללת אלפי דירות ב-150 מיזמי בנייה בערים הגדולות כמו ירושלים, תל אביב חיפה ובאר שבע, אך ברשימה נמצאות גם ערים רבות בפריפריה ואף ערים מעורבות, בהן נמצא גם יישוב ערבי אחד - טורעאן, ויישוב אחד שנמצא מעבר לקו הירוק - מעלה אדומים.

יואב, תושב הדרום שנרשם יחד עם בת זוגו להגרלה, אמר: "אין אפשרות היום לזוג צעיר לקנות דירה בשוק החופשי, המחירים בשמיים, אפילו בפריפריה זינקו ואין לאנשים את האפשרות לקנות דירה. והאפשרות היחידה שנשארת היא המחיר למשתכן, בלעדיו לא הייתי קונה דירה. אין לנו את הון העצמי, אין לי סיכוי לקנות דירה, הייתי צריך לעבוד עשר שנים רק בשביל ההון ההתחלתי כדי שיתנו לי משכנתה".

שירי מירושלים, אם יחידנית לשני ילדים, הגישה את פרטיה למכרז במבשרת ציון. לדבריה: "זו ההזדמנות האחרונה שלי לרכוש דירה ולהבטיח עתיד לילדיי. אף פעם לא הייתה לי דירה. זהו גם הדרך שבה המדינה יכולה לסייע לנו".

היישובים ומספר יח"ד בהם תתקיים הגרלת מחיר למשתכן ב-20.3.22. ללא, מערכת וואלה!
היישובים ומספר יח"ד בהם תתקיים הגרלת מחיר למשתכן ב-20.3.22/מערכת וואלה!, ללא

קובי, גם הוא תושב הדרום, אמר: "אין לאנשים כסף לקנות דירה בשוק החופשי, אני נרשם למחיר למשתכן. מדובר בהמון צעירים בלי אפשרות לקנות דירה בפריפריה, אני לא מדבר על המרכז בכלל. המחיר למשתכן היא האופציה היחידה שלנו, גם פה המחירים עלו, אבל לפחות נוכל לשלם את המחיר ההתחלתי. בלי המחיר למשתכן כלל לא הייתי יכול לחשוב על קניית דירה".

גם חגי ונעמה הרשמן, נשואים טריים מירושלים, נרשמו להגרלה. "התחתנו בשנה האחרונה והרבה זמן הדחקנו את הנושא של קניית דירה. אבל בחודשים האחרונים התחלנו לחפש. ההורים עוזרים קצת, אבל המחירים די מייאשים. ההגרלה הזו היא ממש הצלה בשבילנו, כי רכישת דירה הפכה למשהו כמעט בלתי אפשרי", אמרו.

כרמית גיל, בת 46 מראשון לציון, גרושה ואם לשתי בנות, אמרה: "אני מתכוונת להירשם להגרלה הקרובה. ניסיתי בעבר אבל לא יותר מדי כי לא הבנתי איך זה עובד. הייתה תקופה ארוכה שלא היו הגרלות או באזורים שלא היו אופציה. זאת מבחינתי האפשרות היחידה לדירה. ברמה של רכישה באופן פרטי זה חלום הרבה יותר רחוק מהמציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully