וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי יהדות התורה בבית הרב קניבסקי: "מבחינתו סגירת החינוך בקורונה - היתה סכנה מהותית"

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 13:34

הח"כים יעקב אשר ויצחק פינדרוס הגיעו לבית הרב קניבסקי לניחום אבלים. "אחרי שנה, שרת החינוך וכולם התחילו לדבר ככה", אמר אשר לגבי גישתו של מנהיג הפלג הליטאי המנוח לסגירת מערכת החינוך, אך הזכיר גם כי היה הראשון שקרא להתחסן. גנץ: "הוא לא החמיץ דקה של לימוד תורה

בווידאו: גנץ, יעקב אשר ופינדרוס בניחום אבלים בבית משפחת פינדרוס/מערכת וואלה!

שר הביטחון בני גנץ הגיע הבוקר (שני) לביתו של הרב קניבסקי לניחום אבלים, ביחד עם הח"כים יעקב אשר ויצחק פינדרוס מיהדות התורה. במהלך הביקור אמר גנץ על הרב כי הוא "לא החמיץ דקה של לימוד תורה" והוסיף כי "הייתה לי זכות גדולה לפני כמה חודשים לפגוש אותו ולדבר על אחדות ישראל".

ח"כ אשר הזכיר את החשיבות שייחס הרב קניבסקי לשמירה על ההנחיות בתקופת הקורונה, וזאת לנוכח הביקורת שספג בחייו על כך שהורה לפתוח את מערכת החינוך החרדית, למרות התחלואה הגבוהה בערים החרדיות. "היה אכפת לו מאוד מזה", אמר אשר. "הוא נתן זמן לממשלה לראות איך לעשות שיהיו לימודים ולא לסגור את החינוך. מבחינתו לסגור את החינוך היה סכנה מהותית לעם ישראל". על כך הוסיף אחד מבניו של הרב כי "זו הייתה מבחינתו סכנה יותר גדולה מהקורונה".

הרב גרשון אדלשטיין הגיע לניחום אבלים אצל משפחת הרב חיים קניבסקי, 21 במרץ 2022. ללא, אתר רשמי
"לא כולם ברמה הזאת". הרב גרשון אדלשטיין, נשיא מועצת גדולה התורה בניחום אבלים בבית הרב קניבסקי/אתר רשמי, ללא

אשר הוסיף: "אחרי שנה, שרת החינוך וכולם התחילו כבר לדבר ככה. הבינו שהנזקים של החינוך גדולים אבל מבחינת ההתחסנות, הוא היה הראשון שאמר להתחסן".

מוקדם יותר הגיע לנחם את בני המשפחה הרב גרשון אדלשטיין, נשיא מועצת גדולי התורה, ומי שלאחר פטירת הרב קניבסקי, מנהיג את הליטאים לבדו. הרב בן 97 נשאל האם כדאי שהציבור יקבל על עצמו ללמוד שמונה דפי גמרא ביום בדומה לההספק של קניבסקי, והשיב: "הלוואי, לא כולם ברמה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully