וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלות מעון יום בגליל הורשעו בהתעללות ובתקיפת פעוטות

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 13:07

סאוסן קסיס ובתה שורוק היכו תינוקות בני חודשים ספורים בכל חלקי הגוף, הטיחו אותם במזרון וגרמו להם לשבת דקות ארוכות ללא כל פעילות. השתיים, שהודו באישומים, הורשעו בשבע עבירות של התעללות. "אני מקווה שהן יקבלו עונש מוות", אמרה אם אחד הפעוטות מחוץ לאולם

בווידאו: 2 גננות מפסוטה הורשעו בהתעללות בפעוטות/אתר רשמי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע (שני) השופט ארז פורת בשבע עבירות של התעללות בצוותא ובמעשי תקיפה רבים, את המטפלות סאוסן קסיס בת ה-52 מפסוטה ובתה שורוק בת ה-26 מאעבלין, אם ובתה שניהלו מעון יום לפעוטות ביישוב פסוטה שבגליל ושתועדו במצלמות אבטחה במשך חודשים. השופט פורת זיכה אותן בשלוש מהעבירות שיוחסו להן. השתיים הודו בעובדות כתב האישום כבר בחודש יוני אשתקד, אך סניגורן חזר וטען כי התביעה הגזימה בפרשנותה את משמעותם המשפטית של המעשים.

התובע בני פסקל, בסיכומיו, ציין כי הנאשמות "הודו בעובדות כתב האישום ככתבו וכלשונו" וכי עובדה שנאשם הודה בה היא כאילו מוכחת" והוא דרש את הרשעת שתיהן בכל סעיפי כתב האישום גם כאשר אחת מהן ביצעה את האקטים האלימים והשנייה הייתה נוכחת בסמוך לכך וצופה במעשים.

תיעוד ההתעללות בפעוטות במצלמות האבטחה

בווידאו: תיעוד התעללות בפעוטות בפגן בפסוטה/תיעוד ממצלמות אבטחה
תינוק שעבר על פי חשד התעללות במעון יום  במועצה המקומית פסוטה במחוז הצפון. 13 ביוני 2021. ללא, באדיבות המשפחה
המטפלות השליטו "אווירה של פחד". אחד הפעוטות שהיה קורבן להתעללות בגן בפסוטה/באדיבות המשפחה, ללא

"שתיקה שכזו יכולה להוות כמעשה אקטיבי, כלומר לא מדובר רק ב'מחדל'", אמר פסקל, "אלא מעשה של ממש, שאותה שתיקה, שבית המשפט העליון מכנה אותה 'שתיקה מדברת' מהווה מעשה כחלק מהשותפות לביצוע העבירה, וזאת מאחד ו'שתיקה מדברת' מהווה הסכמה ותמיכה למעשים האלימים שמבוצעים על ידי השנייה".

התביעה גם התעקשה כי מדובר בהתעללות כלפי כלל הפעוטות שהיו במעון, גם כאלה שלא חוו על בשרם את מעשי האלימות. "אורח החיים המתמשך, אנו מדברים על חדשים רבים, אין כל ספק שזו התעללות נפשית להעמיד פעוטות בפני סיטואציות כאלה שהם צריכים לחוות אותה".

במעון היום "סיג'אר ולאקן" שפעל בביתה של האם סאוסן, טופלו עשרה פעוטות שהושמו בו באמצעות מחלקת הרווחה בעיר. גילם נע בין כמה חודשים לשלוש שנים. כתב האישום מפרט אירועים שקרו החל מספטמבר 2020 ועד למועד מעצרן של השתיים ב-11 במאי 2021. במשטרת מעונה, שחקרה את הפרשה, חשדו שאירועים דומים התרחשו גם קודם לכן אך אלה לא התגבשו לכלל אישומים.

בכתב האישום בן 12 העמודים, מתוארים 34 אירועים, ובהם 11 אירועי אלימות: "במהלך התקופה הרלוונטית, הנאשמות העבירו את כלל הפעוטות במעון מסכת ארוכה, מתמשכת ומייסרת של התעללות ואלימות אגרסיבית, שכללה מכות בכל חלקי הגוף, הטחה על מזרן או רצפה, משיכה בשיער, בעיטות וסטירות, טלטול ועוד. הנאשמות הטילו אימה על התינוקות, השליטו אווירה של פחד. גרמו לפעוטות לשבת דקות ארוכות ברציפות על ספת הילדים ללא כל פעילות וללא טיפול מיטבי וראוי, וחשפו אותם למעשי האלימות וההתעללות שבוצעו במעון".

עו"ד פסקל טען כי השתיים נהגו להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית, ולנקוט בצעדי משמעת נוקשים. "הנאשמות תקפו והתעללו בפעוטות, חסרי ישע וחסרי אונים, אשר נתונים לחסדיהן ותלויים בהן באופן מוחלט, באלימות קשה ואכזריות", טען התובע פסקל. "מעשיהן של הנאשמות מעידים על קשיות לב, קהות חושים וזלזול מוחלט בחיי אדם ובבריאות הגופנית והנפשית של הפעוטות".

מרים ג'יריס, אם שבנה על פי חשד עבר התעללות במעון יום בפסוטה, בבית המשפט המחוזי בחיפה. 13 ביוני 2021. יואב איתיאל
מרים ג'יריס, האם שחשפה את הפרשה בבית המשפט בחיפה, 13 ביוני 2021/יואב איתיאל

הסניגור, עו"ד מטאנס זידאן, בהקדמתו לסיכומיו, ציין את "כבודו של הילד" וציטט מהרמב"ם כי "כל המכה אדם כשר מישראל, בין קטן בין גדול, בין איש בין אישה, דרך נציון, הרי זה עובר בלא תעשה". הוא ביקש להבהיר כי כל טיעון מטיעוניו "אין משמעם חלילה מתן לגיטימציה לביצוע עבירות אלימות בכלל, וכלפי קטינים בפרט וכי אין להסיק מסקנה שההגנה מקלה ראש במעשים". עורכת הדין עביר בכר מייצגת את נפגעי העבירה הפעוטות והוריהם.

אני מקווה שהן תקבלנה עונש מוות על מה שהן עשו לקטן שלי", אמרה מחוץ לאולם אמו של אחד הפעוטות, "הם היו חסרי ישע, הבן שלי היה בן פחות משנה והן גרמו לו נזק רב. אני מקווה שייעשה צדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully