וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננת מיפו נעצרה בחשד להתעללות בילדים בגן פרטי בעיר

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 12:40

האישה בת ה-36 חשודה בכמה מקרים של תקיפת ילדים בני שנתיים עד ארבע בגן שהיא מנהלת. החקירה החלה לאחר שאב אסף את בנו, הבחין שהוא צורח ללא סיבה ופינה אותו לבית החולים, שם התברר שהוא סובל משבר בכתף. המשטרה חושדת שהגננת מחקה חומרים ממצלמות האבטחה

בווידאו: אימהות שילדיהן עברו על פי החשד התעללות מספרות על מצב הילדים ועל החשש/צילום: רוני כנפו

המשטרה עצרה אמש (חמישי) גננת מיפו בחשד שתקפה ילדים בני שנתיים עד ארבע בגן הפרטי שלה בעיר. אמש, לאחר חקירתה, היא נלקחה למעצר. הבוקר בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרה עד ליום שני.

חקירת המשטרה נפתחה בעקבות תלונה של אחד ההורים, שהבחין שמשהו לא תקין אצל בנו הפעוט לאחר שזה צרח בעת שאסף אותו מהגן ופינה אותו לבית חולים. שם, גילו הרופאים שהפעוט סובל משבר בכתף.

במשטרה חושדים שהגננת מחקה חומרים ממצלמות האבטחה שתיעדו את ההתעללות, אך הם הצליחו לשחזר את חלקן, בהן רואים את הגננת נוהגת לכסות את הילדים עד מעל לראש ולשים את הילדים בעגלה מול הקיר.

נציג המשטרה שצפה בתיעודים אמר כי "אין לי הסבר לסוג ההתנהגות הסדיסטית הזאת'". היא חשודה בהתעללות פיזית או נפשית בחסר ישע, שיבוש מהלכי משפט וכן בהאזנת סתר או שימוש בה שלא כדין וזאת בהיעדר אישור להתקנת מצלמות בגן. לטענת סנגורה, מדובר בתלונה שהוגשה לאחר שאב הפעוט ניסה לסחוט ממנה מאות אלפי שקלים.

גן ילדים. ShutterStock
חשודה בתקיפת ילדים בגן. גן ילדים, אילוסטרציה/ShutterStock

אתמול, הוארך מעצרן של המטפלות החשודות בהתעללות בגן במבשרת ציון, עד ליום שני. נציג המשטרה בדיון הציג חוות דעת קשה מאוד נגד אחת המטפלות בתיק דומה של אלימות כלפי הילדים שלה. בתיק זה, לא התקבלה החלטה בפרקליטות האם להגיש כתב אישום נגדה או לסגור את התיק.

נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט שמואל הרבסט אמר בדיון, לאחר שצפה בתיעוד מהגן כי "יש פה כמה דברים מהדהדים. רואים כי מופעל כוח באגרסיביות נגד ילד שלא הלך לישון". השופט הבהיר כי אינו יודע אם בשלב זה החומרים שלפניו יובילו לכתב אישום אבל קיים חשד סביר לביצוע העבירות.

סנגורה של אחת המטפלות, עו"ד וסים דכוור, טען במהלך הדיון כי המשטרה הציגה תיעוד חלקי בדיון הקודם ודרש להציג אותו במלואו. "תפיסת הילד בשיער הייתה לא בסדר בכלל, אבל הייתה לכך סיבה. לאחר מכן היא חיבקה את הילד, ליטפה אותו והושיבה אותו על ברכיה. את המשטרה זה לא מעניין הדקה הנוספת מה קרה לילד", אמר.

אימא לילדה בגן תיארה כי כשבתה בת השלוש הייתה חוזרת מהגן עם סימנים, הגננות ידעו לרפד את זה שלא קרה דבר. "הילדה שלי הפכה מילדה טובה לילדה אלימה שמרביצה לעצמה ומאיימת עליי 'אימא תזהרי אני ארביץ לך'", סיפרה. לדבריה היא הבחינה בהתנהגויות האלימות הללו בחודשים האחרונים אך זה גיל "שאי אפשר לדעת". "אני כבר לא יודעת, אי אפשר לבטוח באף אחד, גם לא בגננות שמקבלות את הילדים בחיבוקים ובנשיקות. אני כבר לא יודעת איפה לשים את הראש, אני כל הזמן חושבת על מה היא עברה ועל זה שלא הייתי שם לחבק אותה כשצריך", תיארה בדמעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully