וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הגרעין הוא כמעט עובדה מוגמרת, ובאיראן פוחת החשש לפעול נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 22:33

לדברי מקורות ביטחוניים ששוחחו עם וואלה!, "יש כמה התרעות על כוונות איראניות לבצע פיגועים נגד ישראל מהאוויר, בים וביבשה". זאת, ברקע ההוצאה המסתמנת של משמרות המהפכה מרשימת הטרור האמריקנית. גם הפעולות המיוחסות לישראל נגד איראן דוחקות את משטר האייתוללות לתגובה

בווידאו: בנט מתייחס לכוונת ארה"ב להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור/צילום: רוני כנפו

מקורות ביטחוניים בישראל אמרו הערב (ראשון) לוואלה כי "יש כמה התרעות על כוונות איראניות לבצע פיגועים נגד ישראל מהאוויר, בים וביבשה". זאת, ברקע הדרישה האיראנית להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור והכוונה האמריקנית לאשר זאת במסגרת הסכם הגרעין. "אנחנו לא מקלים באף אחת מההתרעות, נערכים - כולל עם אפשרות לתגובה אם נדרש לכך".

חשוב להדגיש כי רק לאחרונה, בנוסף לאישור הישראלי על הפלת שני מל"טים חמקניים איראניים שעשו דרכם לישראל מאיראן, פורסמו דיווחים זרים על כך שארה"ב הפילה מעל שמי עיראק מל"טים איראניים שככל הנראה היו מיועדים לפגוע בעורף הישראלי.

יירוט מל"ט איראני ע"י מטוס האדיר. דובר צה"ל
"חלק מהכוונות שלהם סוכלו מבעוד מועד". יירוט מל"ט איראני בידי חיל האוויר/דובר צה"ל

המקורות הביטחוניים הבהירו כי על בסיס ניסיון העבר בחלק מהמקרים, האיראנים, באמצעות כוח קודס ושליחים אחרים, מתכננים לאורך זמן ממושך את הפיגועים ולא ממהרים לפעול - גם בשם נקמה. "בשלב הזה יש לאיראנים הרבה כוונות, ולא מעט רעיונות לבצע פיגועים. חלק מהכוונות שלהם סוכלו מבעוד מועד על ידי חיל האוויר הישראלי. על השאר לא ניתן לדבר", אמרו הגורמים.

על רקע הצטברות ההתרעות, ישנן כמה גישות במערכת הביטחון לצורך ניתוח הפעילות האיראנית נגד ישראל - חרף המשא ומתן על הסכם הגרעין. הגישה הראשונה כוללת הערכה כי האיראנים, כמו בחיכוך הימי עם ישראל שסוקר בהרחבה בכלי התקשורת, פרסמו פרטים אודות פעילותם כדי להסלים את הצעדים נגד ישראל מתוך תחושה שהסכם הגרעין הוא עובדה מוגמרת. לא ניתן, להערכת האיראנים, להשפיע עליו יותר - והסיכוי שהאמריקאים יחזרו בהם מהסעיפים שעליהם הסכימו נמוך. ולכן, האיראנים מרשים לעצמם לנקוט בגישה קיצונית ופומבית כלפי ישראל.

איש משמרות המהפכה בטהראן, איראן, 30 בדצמבר 2021. רויטרס
"אנחנו לא מקלים באף אחת מההתרעות. משמרות המהפכה/רויטרס

הגישה השנייה במערכת הביטחון מעריכה שהלחץ על האיראנים גדל בעקבות התקיפות שמתרחשות כמעט בכל שבועיים נגד יעדים חשובים של איראן בסוריה. בהן, הרג שני קצינים איראנים בדרגות אלוף משנה, תקיפת בסיס איראני ופיצוץ מאות מל"טים - לפי פרסומים זרים. בהתאם לכך רוצה משטר האייתוללות להראות לאנשיו שליטה באזור, ובמקביל להוציא לפועל פעולת נקמה על מנת להמחיש שידו על העליונה.

"עניין המל"טים האיראניים בפרט והחתרנות האיראנית באזור הוא עניין אסטרטגי ביטחוני", המשיכו הגורמים. "הוא לא רק עניין ישראלי, אלא אזורי באופן שמאיים על כל המדינות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully