וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ולפיד קוראים לביידן לא להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של ארה"ב

עודכן לאחרונה: 18.3.2022 / 11:53

"משמרות המהפכה הם ארגון טרור שרצח אלפי אנשים, כולל אמריקנים. אנחנו מתקשים להאמין שארה"ב תסיר את הגדרתו כארגון טרור", מסרו רה"מ ושר החוץ. בתמורה למהלך המסתמן, איראן תידרש להצהיר על מחויבותה לרגיעה באזור. הוצאת הכוח מהרשימה היא המחלוקת המרכזית בהסכם הגרעין

בווידאו: בנט: ההסכם המתגבש עם איראן ייצור סביבה אלימה במזה"ת"/צילום: רוני כנפו

בעקבות הפרסום בוואלה! על כך שממשל ביידן שוקל להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של ארה"ב בתמורה להתחייבות איראנית ל"רגיעה" באזור, פרסמו היום (שישי) ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הודעה משותפת חריגה ובה קראו לנשיא ביידן לא לבצע מהלך כזה.

"משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק", אמרו בנט ולפיד בהודעה. "המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס בוגרי משמרות המהפכה, 30 ביוני 2018. אתרו הרשמי של חמינאי, אתר רשמי
נקודת המחלוקת המרכזית שנותרה בדרך להסכם. חמינאי וקצינים בכירים בצבא איראן/אתר רשמי, אתרו הרשמי של חמינאי

בהודעה הדגישו בנט ולפיד כי משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה, והם עמדו מאחורי תכנון להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים.

לדברי בנט ולפיד משמרות המהפכה נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הרסו את לבנון ועוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים איראנים. "ידיהם מוכתמות בדמם של אלפי איראנים וברמיסת נשמתה של החברה האיראנית", מסרו השניים. "הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור, הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות. אנו מתקשים להאמין שהגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים'".

עוד בוואלה!

ביידן שוקל להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של ארה"ב

לכתבה המלאה
איש משמרות המהפכה בטהראן, איראן, 30 בדצמבר 2021. רויטרס
לא חלק ישיר מהמו"מ. איש משמרות המהפכה בטהראן/רויטרס

המגעים בין ארה"ב לאיראן על חזרה להסכם הגרעין משנת 2015 כמעט הסתיימו, אבל איראן דורשת כי הנשיא ביידן יבטל את החלטתו של הנשיא טראמפ להכניס את משמרות המהפכה האיראניים לרשימה השחורה של ארגוני הטרור של ממשלת ארה"ב. הסוגייה הזו היא נקודת המחלוקת המרכזית שנותרה בדרך להסכם.

בכירים ישראלים אמרו שממשל ביידן עדכן את ממשלת ישראל כי האפשרות של הסרת משמרות המהפכה מרשימת הטרור נשקלת. עם זאת בכירים בממשל ביידן אמרו לעמיתיהם הישראלים שהנשיא עדיין לא קיבל החלטה סופית בסוגיה הזו.

לדברי הבכירים הישראלים בירושלים מודאגים מאוד ממהלך אמריקני כזה ובמיוחד מהעובדה שארה"ב דורשת מאיראן התחייבות כללית בלבד לרגיעה באזור ולא דורשת ממנה להתחייב שלא לתקוף מטרות אמריקניות או את בנות בריתה של ארה"ב באזור כולל ישראל.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון' 11 במרץ 2022. רויטרס
עדיין לא קיבל החלטה סופית בסוגיה הזו. ביידן בבית הלבן/רויטרס

משמרות המהפכה הם הגוף הביטחוני החזק ביותר באיראן. הארגון מעורב לא רק בסוגיות ביטחוניות אלא גם במערכת הפוליטית ובכלכלה האיראנית. העובדה שמשמרות המהפכה היו ברשימת ארגוני הטרור של ארה"ב מסכנת כל גורם בעולם שנמצא בקשרים עסקיים עם הארגון בענישה מצד הממשל האמריקני.

הסרת משמרות המהפכה מרשימת הטרור היא תפוח אדמה פוליטי לוהט עבור הנשיא ביידן. הרפובליקנים צפויים להתנגד לכך בחריפות ולתקוף את הנשיא על מהלך כזה. במקביל גם כמה סנאטורים וחברי קונגרס דמוקרטים צפויים למתוח ביקורת חריפה על ביידן אם יבצע מהלך כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully