וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עם תוכניות הממשלה, הצעירים מבינים שחלום הדירה מתרחק: "המדינה ירדה מהפסים"

17.3.2022 / 15:14

מחירי הדיור בזינוק מטאורי של 13%, והזוגות הצעירים בישראל שלא מקבלים סיוע משמעותי מההורים, חוששים שלא יצליחו לרכוש דירה משלהם לעולם. לא משנה כמה חוסכים, אנו רק מתרחקים יותר ויותר מהאפשרות הזו", סיפרו. "גם אם נעבוד ללא הפסקה, לא נצליח לחסך הון עצמי שמספיק"

בווידאו: הפגנה נגד יוקר המחיה בכיכר הבימה, ת"א/צילום: אורי סלע

כשמחירי הדיור בזינוק מטאורי, צעירים בישראל מרגישים שחלום הדירה במחיר שפוי רק מתרחק. גם עם התוכניות שהממשלה מציעה, ובראשן תוכנית "דירה בהנחה" של משרד הבינוי והשיכון, הזוגות הצעירים מתקשים להאמין שיוכלו לרכוש דירה: "המדינה ירדה מהפסים", אמרו גפן ומאור. "גם אם נעבוד ללא הפסקה, לעולם לא נצליח להגיע למצב בו אנחנו עם הון עצמי שמספיק, כי שוק הדירות לא מפסיק להתייקר".

מאור וגפן. באדיבות המשפחה
"לעולם לא נגיע למצב בו אנחנו עם 'הון עצמי' שמספיק לדירה". גפן ומאור/באדיבות המשפחה

רוב הזוגות הצעירים בעשור הרביעי לחייהם מבטאים חשש דומה - שהם לא יצליחו לרכוש דירה באזורים בהם גדלו ובמקומות הסמוכים למקומות עבודה, ללא סיוע מההורים או עבודה בשכר גבוה במיוחד. אבינועם ואילנה, תושבי ירושלים, סיפרו על הקושי לרכוש דירה בבירה. "המחירים עולים כל הזמן ובצורה לא פרופורציונלית", טענו. "מי שאין לו הון ראשוני, או הורים שיכולים לסייע לו, יתקשה מאוד למצוא דירה באזור בו הוא עובד ומחנך את ילדיו".

איימי ורועי, הנשואים ב-12 השנים האחרונות, העידו שהם נמצאים "במרדף אחר יציבות דיורית, שבתקווה תייצר לנו ולילדים שלנו יציבות כלכלית בהמשך החיים". הזוג, הורים לשלושה ילדים, עובדים לדבריהם "במשרות מכובדות עם שכר מעל הממוצע", אך עדיין, "ככל שהזמן עובר ולא משנה כמה חוסכים, אנחנו רק מתרחקים יותר ויותר מהאפשרות הזו".

רועי ואיימי ברקוביץ עם ילדיהם. באדיבות המשפחה
"רק מתרחקים יותר ויותר". איימי ורועי/באדיבות המשפחה

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן, ממנו עולה כי מחירי הדירות עלו ב-13% לעומת התקופה המקבילה. בחודש האחרון מחירי הדיור זינקו ב-2.1%, לדירות במרכז הארץ, לדוגמה, המשמעות של העלייה היא זינוק של כמעט 50 אלף שקל בחודש.

ביום ראשון הקרוב תיפתח ההגרלה לתוכנית 'דירה בהנחה', שמפעיל משרד הבינוי והשיכון. במסגרת ההגרלה יוגרלו כעשרת אלפים יחידות ב-31 ערים ברחבי הארץ. לפי המשרד, התוכנית מיועדת לחסרי דירה, אך גם למשפרי דיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully