וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחם של משפחת חרירי נהרס בצפון: "נבנה באופן לא חוקי וללא היתרים"

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 8:44

רשות האכיפה במקרקעין והמשטרה הרסו בשיתוף פעולה את המבנים - שלדברי המשטרה, היו בשלבי בנייה מתקדמים, נבנו על קרקע חקלאית מוכרזת ובניגוד לתוכנית. בנוסף להריסות המבנים, הורדו מצלמות אבטחה שהוקמו על תשתית ציבורית ונבדקו חיבורי חשמל פיראטיים

בווידאו: הריסת מבנים לא חוקיים של משפחת חרירי באום אל פחם/צילום: דוברות משטרת ישראל

המשטרה ורשות האכיפה במקרקעין הרסו היום (שלישי) שלושה מבנים לא חוקיים של משפחת חרירי באום אל-פחם. בנוסף להריסות המבנים, הורדו מצלמות אבטחה שהוקמו על תשתית ציבורית ונבדקו חיבורי חשמל פיראטיים על ידי נציגי חברת החשמל.

בין המבנים שנהרסו היום תוספת 770 מ"ר לבית של הסבתא, וילה בשטח 460 מ"ר של קרוב משפחה אחר וכן אורוות סוסים גדולה ששימשה את המשפחה כולה. לדברי המשטרה, כולם ללא היתרי בנייה ועל פי צווי בית משפט. על האירוע פיקדו בשטח מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר ומפקד מרחב מנשה, ניצב-משנה איתן מנשה.

הריסת מתחם חרירי באום אל פחם 15 במרץ 2022. דוברות משטרת ישראל
הריסת המתחם/דוברות משטרת ישראל

עיריית אום אל פחם והוועד העממי בעיר גינו את ההריסה. הוועד העממי תולה את האחריות בממשלת ישראל, "הנוקטת מדיניות של עוינות לכל מה שערבי במדינה הזו" ומסר כי "בעוד אנו קוראים לעמנו לקיים את חוק התכנון הבניה והשמירה על רשות הרבים, אנו דוחים ומוקיעים מדיניות גזענית זו הנהוגה ומיושמה על ידי הממסד הישראלי וזרועותיו השונות כנגד האזרח הערבי" וכן כי "אנו חוזרים ומדגישים כי האחריות הישירה לאי רישוי בתינו היא ממשלת ישראל ומוסדותיה אשר מסרבת לתת רישיון לבתינו באמתלות קלושות הרחוקות מהמציאות ומהאמת".

הריסת מתחם חרירי באום אל פחם. 15 במרץ 2022. דוברות משטרת ישראל
הריסת המתחם/דוברות משטרת ישראל

ברוח דומה גם עיריית אום אל פחם "מטילה על הרשויות אחריות לאי הרחבת שטחי הערים הערביות", ובמקביל "קוראים לאנשינו לעמוד בחוקי התכנון והבנייה". עיריית אום אל-פחם "מוקיעה את מנגנוני ההריסה שאובטחו על ידי כוחות משטרה גדולים תוך הריסת שלושה מבנים, "בתואנה של בנייה ללא רישיון וקנס בסך 300 אלף שקלים בגין ביצועם". כמו כן, העירייה "מוקיעה את ההתקפה המתגברת ואת מדיניות ההריסה המתגברת לאחרונה בישובים הערבים מהצפון ועד לדרום". בעירייה רואים ברשויות הרשמיות "אחראיות למדיניות שלא להרחיב את שטח השיפוט של ישובים ערבים ולאשר תכניות מתאר ותכניות בינוי כדי למצוא אלטרנטיבות לאזרחים לבנות את בתיהם ללא חשש מפני הריסה".

גם בעיריית אום אל פחם ציינו "יחד עם זאת, תוך הוקעה של הריסה זו, אנו גם קוראים לאזרחים לשמור על חוקי הבנייה והרגולציה והבנייה המורשית והחוקית, כדי להימנע מצווי הריסה וגם לשמור על רכוש הציבור לטובת כלל תושבי המדינה".

משמאל: ניצב יורם סופר, ממ״ז חוף. מימין: נצ״מ איתן מנשה, ממ״ר מנשה, במתחם חרירי באום אל פחם. 15 במרץ 2022. דוברות משטרת ישראל
משמאל: ניצב יורם סופר, ממ״ז חוף. מימין: נצ״מ איתן מנשה, ממ״ר מנשה, במתחם חרירי באום אל פחם. 15 במרץ 2022/דוברות משטרת ישראל

במשטרה מכירים את הגינויים ובמקביל מציינים בסיפוק שלא נרשמו אירועים חריגים במהלך ההריסה ושלא כמקובל ביישובים הערבים גם סקרנים לא התגודדו בזמן הפעילות. במשטרה אומרים כי שלא לפרוטוקול אזרחים לא מעטים מביעים סיפוק מאכיפת החוק, גם בתחום זה של התכנון והבנייה.

עוד נמסר מהמשטרה כי תישקל הגשת תביעה נגד בעל המקום להשבת עלויות הריסה המוערכת במאות אלפי שקלים. "ראוי לציין כי תביעה דומה הוגשה נגד בעלים אחרים שסירבו להרוס בעצמם מבנה לא חוקי ותביעה זו הסתיימה בתשלום המוערך בכ-300 אלף שקל למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully