וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארגוני הפשע מורידים פרופיל": שישה עבריינים מהארגון של משפחת חרירי נמלטו למרוקו

18.11.2021 / 21:00

העבריינים שברחו משתייכים לדרג הביניים של הארגון, המתווך בין ה"חיילים" בשטח לבכירים. במשטרה מייחסים את הבריחה ללחץ הכלכלי שהיא מפעילה עליהם. "ארגוני הפשיעה הערבים והיהודים מתחילים לחשב מסלול מחדש", אמר בכיר במשטרה, "הם מבינים שהם צריכים להוריד פרופיל"

בווידאו: משטרת ישראל פשטה על חברה לניהול צי רכב ששימשה מעין בנק פיראטי עבור גורמי פשיעה, 17 בנובמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

שישה עבריינים מארגון הפשיעה של משפחת חרירי נמלטו בימים האחרונים למרוקו - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!. השישה משתייכים לדרג הביניים של הארגון, האחראי לתווך בין ה"חיילים", האחראים להפעלת הכוח, לבין ראשי הארגון. קצין בכיר במשטרה אמר לוואלה! כי לבריחה יש קשר ללחץ הכלכלי שמפעילה המשטרה על הארגונים, ולכך שהם מבינים שפעולות המשטרה יימשכו לאורך זמן.

"ארגוני הפשיעה מתחילים לחשב מסלול מחדש", אמר הקצין, "בארגונים, בעיקר ברחוב הערבי, עשו הערכת מצב. הם מבינים שהם צריכים להשתמש בכסף שלהם כדי להוריד עכשיו פרופיל עד שהמשטרה תיקח צעד אחורה, והם גם מבינים שזה לא יקרה בקרוב. הם התחילו להתחבר לרואי חשבון ולעורכי דין בעלי שיעור קומה כדי שהם ינסו לנקות אותם".

הקצין הוסיף: "משפחות הפשע חרירי וג'רושי מאחדות פעילות. לכל אחת מהמשפחות האלה יש את שטח המחייה שלה. כיום הן מחפשות ביחד אנשי קש כדי להעביר את העסקים שלהם אליהם, כך שהן יוכלו להמשיך לפעול מתחת לרדאר. גם את צירי הלבנת ההון הם מוציאים לישראל ומעבירים אותם בעיקר דרך ירדן, וגם דרך מזרח אירופה ודרום אפריקה. מרוקו זו מדינה שקל לפעול בה באמצעות שוחד, ולכן זה מקום נוח מאוד לפעילות עבריינית".

23 חשודים מהחברה הערבית ומהשטחים, נעצרו ע"י משטרת ישראל בחשד להחזקה, סחר ותיווך של כלי נשק מסוגים שונים, 2 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
50 אמצעי לחימה הוחרמו מתחילת מבצע "מסלול בטוח"/דוברות משטרת ישראל

גם הכרעת הדין שהתקבלה השבוע בפרשה 512 נותנת את אותותיה בשטח, אומרים במשטרה. "הכרעת הדין המהדהדת במשפטו של אברג'יל הלחיצה את ארגוני הפשע", אמר הקצין לוואלה!, "גם בגלל שיש פיענוח של תיקי רצח, אבל בעיקר בגלל הנושא של הלבנת הון. הם שוברים את הראש עכשיו איך הם יכולים לבצע מהר פעולות טקטיות כדי להיפטר מדריסת הרגל שלהם בעסקים כמו צ'יינג'ים, חברות ניקיון, פיצוציות ועוד. הם מנסים כעת למכור את העסקים האלה לאנשים אחרים כדי להגיד שהם לא קשורים אליהם".

גורמים בכירים במשטרה הביעו אופטימיות ביחס למאבקם במלחמה בתופעת הפרוטקשן. "אנחנו שמים לב שיש עלייה משמעותית באמון של בעלי עסקים במשטרה", אמר הגורם הבכיר, "אנחנו מקבלים מכתבים וטלפונים מבעלי עסקים גם בחברה הערבית וגם בחברה היהודית, בין היתר מבעלי עסקים גדולים ומוכרים שנסחטו עד עכשיו על ידי ארגוני הפשיעה ולא העזו לפנות אלינו במשך שנים רבות. בזמן האחרון הם משתפים פעולה ופונים. שיתוף הפעולה החדש הזה מייצר תסכול ולחץ אצל העבריינים. יש בעלי עסקים די אמידים ומוכרים שמתחילים לפנות למשטרה ולבקש מאיתנו עזרה, מה שלא קרה בעבר, וזה מבורך".

הרכב השופטים בהכרעת דין בפרשה 512
 16 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
הכרעת הדין בפרשה 512 מוסיפה ללחץ של הארגונים/ראובן קסטרו

178 מעצרים

לפני כחודש נחשף ב"וואלה!" כי ראשי ארגון הפשיעה החזק בישראל, משפחת אבו לטיף מראמה שבצפון, ברחו לטורקיה, לאחר שהבינו שהמשטרה ורשות המסים מנהלות אחריהם מצוד מתוך כוונה לפגוע בפעילות הכלכלית של הארגון. בימים האחרונים הצטרפו אליהם כמה עבריינים נוספים מדרג הביניים של ארגון הפשיעה, שמנהלים את הפעילות שלו מרחוק בניסיון להוריד פרופיל, לנוכח המלחמה שהכריזה המשטרה על הפשע ברחוב הערבי.

המשטרה רשמה שורה של הישגים בטיפול בפשיעה בחברה הערבית במסגרת מבצע "מסלול בטוח". התחום העיקרי בו הושגו הצלחות הוא מישור הפשיעה הכלכלית והמלחמה בעבירות של הלבנת הון, העלמת מסים וצבירת רכוש שנקנה בכסף שהושג בפעילות עבריינית. מאז שהתחיל המבצע, לפני כחודש, ביצעה המשטרה 178 מעצרים, קיימה 196 חיפושים במתחמים שונים ותפסה 50 אמצעי לחימה. במסגרת הפעילות המבצעית נגד הפשיעה הכלכלית נתפסו 33 כלי רכב, חולטו כ-3.5 מיליון שקל והוחרמו 40 פריטי רכוש. כתוצאה מהפעילות המבצעית הוגשו עד כה 18 כתבי אישום, נפתחו 23 תיקי אלימות ובוצעו 16 הריסות של מבנים בלתי חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully