וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה בודקים: הירי בנמל יפו - נקמה על חיסול "מלך הפרוטקשן"

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 7:31

עבד קזז, שנורה אמש למוות, פעל בעבר כשותפו האכזר של ראש ארגון הפשיעה עיזאת חאמד, שבעצמו נרצח ביולי. במשטרה חשדו שקזז היה מעורב בחיסול חאמד - וכעת נחשד כי חיסולו הגיע כנקמה בהתאם. כיוון חקירה נוסף שנבדק: ארגוני פשיעה מתחרים שלא אהבו את המעמד שצבר

בווידאו: זירת אירוע הירי בנמל יפו/צילום: דוברות המשטרה

עבד קזז, מהעבריינים החזקים ביפו, ומי שהיה שותפו של ראש ארגון הפשיעה עיזאת חאמד - חוסל אתמול (שבת) לאור יום מול עיני עוברים ושבים בנמל העיר. לפני כמה שנים, השותפות והקשרים הטובים ששררו בין קזז בן ה-40 וחאמד בן ה-54 עלו על שרטון, ובמשטרה אף חשדו כי קזז היה מעורב בחיסולו של האחרון בחודש יוני. כעת, אחד מכיווני החקירה המרכזיים בודק אם הרצח היום בנמל יפו הגיע כנקמה על הרצח של חאמד.

כיוון נוסף שאותו בודקים במשטרה הוא סכסוך עם ארגוני פשיעה מתחרים ששמחו על הסתלקותו של חאמד ולא אהבו את "הנפח" והמעמד שקזז צבר בשנה וחצי האחרונות ביפו, מאז שהשתחרר מהכלא, לאחר שדרס שוטר ב-2013. האירוע החל כשקזז רכב על אופנוע ללא רישיון מתאים בתוקף, התקרב למחסום משטרתי בכביש 443, האיץ, פגע במכונית שעמדה בתור לבידוק ומיד לאחר מכן פגע בשוטר - שהוטח אל עבר הכביש. הוא אז המשיך לנסוע עשרה קילומטרים נוספים, ונמלט רגלית עד ששוטר עצר אותו.

גזר דינו בתקרית זו היה חמש וחצי שנות מאסר, ומאה אלף שקלים פיצויים לשוטר, שסבל מכמה שברים ונזקק לאשפוז וכמה ניתוחים. שופטת המחוזי בלוד כתבה על קזז בהחלטתה: "הרשעתו של הנאשם בתיק זה, עברו של הנאשם וקופת השרצים התלויה מעל לראשו מלמדת כי הוא פגע רע שסיגל לעצמו אורח חיים עברייני". מאז הוא נעצר עוד כמה פעמים בחשד לרצח ושוחרר.

זירת אירוע הירי בנמל יפו 23 באוקטובר 2021. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח ביפו, אמש/דוברות משטרת ישראל

קזז וחאמד נודעו כעבריין אכזריים, שלא אחת שמותיהם עלו לכותרות. בשנת 2006 השניים נקשו לסכסוך הדייגים ביפו, שהסתיים ברצח חאדר דקה בצהרי היום בעיר. השניים, יחד עם כמה מ"חייליו" ושותפיו של חאמד, היו מעורבים באותו מקרה אלים במגוון עבירות סחיטה ואיומים שהובילו לחטיפה, ניסיון רצח ורצח דקה במרכז יפו לאור יום.

אירוע הרצח ב-2006 החל כשקזז ואנשיו הורו לדקה וקרוב משפחתו לקרוא בקוראן, ואז הכניסו אותם לתא מטען של רכב במטרה לחטוף אותם. במהלך הנסיעה הצליחו השניים להימלט מתא המטען למרות שהיו כפותים. קזז הבחין בהם, רדף אחריהם תוך שהוא יורה לעברם ורצח את דקה לעיני עוברים ושבים ברחוב יהודה הימית ביפו. קרוב המשפחה של דקה הצליח להימלט וניצל.

עוד עלה בחקירה כי קזז וחבריו התחמשו בכמה טילי לאו וירו אותם לכיוון שני בתים בעיר.

זירת אירוע הירי בנמל יפו 23 באוקטובר 2021. לירן לוי
זירת הירי בנמל יפו, אתמול/לירן לוי

כמה שנים קודם לכן, בשנת 2002, נעצר קזז עם איאד חנון, בחשד לניסיון רצח של האחים עבד עיסא בן ה-23 ומוחמד עיסא בן ה-22.

קזז היה מעורב לאורך השנים בשורה של עבירות אמל"ח ואלימות. עסק בנדל"ן ובשוק האפור וצבר כוח רב מאז שיחרורו מהכלא - כשניסה להקים ארגון פשיעה משלו.

אתמול קזז מצא את מותו, כששני אלמונים פתחו לעברו באש בחניון הדרומי של הנמל ביפו, כשהאזור היה מלא במבקרים וכן באלו שהגיעו להיבדק לקורונה במתחם הממוקם באזור. זמן קצר לאחר מכן, האלמונים חסמו אותו בזמן שהיה ברכבו, והוא בתגובה ניסה להימלט מהרכב רגלית. השניים אז ירו לעברו ופגעו בו.

אחרי הירי, קזז קפץ מחומת הטיילת אל תוך הים. צוות מד"א שהוזעק למקום ועוברי אורח משו אותו מן המים, והוא פונה במצב אנוש ולבית החולים וולפסון בחולון, שם לבסוף קבעו את מותו.

עיזאת חאמד תושב יפו, חשוד ברצח. בית המשפט, תל אביב. שרון בוקוב
נורה למוות כשרכב על אופנוע בתל אביב. העבריין חאמד/שרון בוקוב

עוד נרשם בעברו האלים של חאמד: ביולי 2004 הוא שוחרר מהכלא, לאחר שריצה 12 שנות מאסר על ניסיון רצח. בתחילת 2011 הוא נעצר שוב בפרשה שכונתה על ידי המשטרה "עץ הרימון" בחשד לסחיטת דמי חסות רחבת היקף, ניסיונות רצח והטמנת מטעני חבלה, והואשם שהפעיל ארגון פשיעה ביפו ובערים נוספות במרכז.

ביולי האחרון חוסל חאמד על ידי אלמונים שארבו לו וירו בו מטווח קצר בעת שרכב על אופנוע ברחוב גרינבוים בתל אביב. מיד לאחר הירי נמלטו המתנקשים מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully