וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מחידוש סכסוך הדמים: "מלך הפרוטקשן" של יפו חוסל במארב בתל אביב

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 15:15

עיזאת חאמד בן ה-54 שנורה מטווח קצר בעת שרכב על אופנוע בדרום העיר עמד בראש ארגון פשיעה אלים שעסק באיומים וסחיטה. חאמד נכנס ויצא מהכלא ושלח את אנשיו לגבות כסף מקורבנות רבים, בהם אנשי עסקים וכדורגלנים. במשטרה בודקים את כל כיווני החקירה: "היו לו הרבה שונאים"

ראש ארגון הפשע עיזאת חאמד מיפו הוא הגבר שחוסל אמש (שבת) בשכונת תל כביר בתל אביב. חאמד חוסל על ידי אלמונים שארבו לו וירו בו מטווח קצר בעת שרכב על אופנוע ברחוב גרינבוים בעיר. מיד לאחר הירי נמלטו המתנקשים מהמקום, ובמשטרה פתחו במצוד. במרחב יפתח קיימו הערכת מצב מחשש לנקמה על רציחתו.

גורמים במשטרה אמרו לוואלה! כי טרם נעצרו חשודים וכי כל כיווני החקירה נבדקים. "מדובר בראש ארגון פשע שהיה מסוכסך עם לא מעט עבריינים אחרים. היו לו הרבה שונאים ולא ברור בשלב הזה מי שלח את המתנקשים".

חאמד מוכר למשטרה מעבירות של אלימות, איומים, דמי חסות וסחיטה. ביולי 2004 שוחרר מהכלא לאחר שריצה 12 שנות מאסר על ניסיון רצח. בשנת 2006 נעצר שוב בחשד לסחיטה, איומים, ניסיון רצח ורצח של חאדר דאקה, שתיווך בסכסוך כספי בין בני רבה, בעליה של מסעדת "בני הדייג" ביפו, לסוחר דגים מעזה.

עיזאת חאמד תושב יפו, חשוד ברצח. בית המשפט, תל אביב. שרון בוקוב
ב-20 שנה האחרונות נצער פעמים רבות. חאמד/שרון בוקוב

חמשת העדים של הפרקליטות בתיק נגד חאמד וארבעה נוספים הם חסויים. חלקם עדי ראייה, שביקשו שלא להיחשף בשל חשש לחייהם. בית המשפט דרש מהפרקליטות לחשוף את שמם, אך בפרקליטות סירבו ואמרו כי חשיפת העדים עלולה לסכן אותם ולפגוע ביכולת איסוף המודיעין ביפו. בשל כך השופטים זיכו את חאמד והנאשמים הנוספים. חאמד הורשע רק בחטיפה, ונידון לשלוש שנות מאסר בפועל.

בווידאו: גבר בן 30 נורה למוות בדרום העיר תל אביב/מערכת וואלה!

בראשית 2011 נעצר חאמד שוב בפרשה שכונתה על ידי המשטרה "עץ הרימון" בחשד לסחיטת דמי חסות רחבת היקף, ניסיונות רצח והטמנת מטעני חבלה. חאמד הואשם שהפעיל ארגון פשיעה ביפו ובערים נוספות במרכז. יחד איתו נעצרו 24 חשודים, והמשטרה גייסה שני עדי מדינה.

אנשיו של חאמד הואשמו כי סחטו עשרות אנשים וגבו מאות אלפי שקלים מקורבנותיהם. במקביל לכתב אישום זה, הוגש נגד חאמד ונאשמים נוספים כתב אישום נוסף בפרשה שכונתה על ידי המשטרה "בוא ליפו", שבמסגרתה סחטו עשרות קורבנות בהם אנשי עסקים ושחקני כדורגל. אחד מהם היה עומרי קנדה, ששיחק בהפועל ת"א והיה חייב כ-67 אלף שקלים בגלל הימורים. "לא תשלם - נדאג שלא תשחק כדורגל", הבהירו לקנדה, שהבין את המסר ושילם בתוך כמה ימים.

זירת הירי בתל אביב 17 ביולי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
חאמד נחשד בניסיונות רצח כלפי עבריינים שעמם היה בסכסוך. זירת הירי, אמש/מערכת וואלה!, אתר רשמי

באחד המקרים חאמד הגיע לבעל עסק שהיה חייב כסף לאיש עסקים אחר. חאמד חשב שבעל העסק מקורב לנשיא המדינה באותה תקופה, שמעון פרס, ודרש ממנו לדאוג לחנינה עבור אחיו, שישב אז בכלא. במקרה אחר ניסה חאמד לסחוט את מי שכונה "מלך שוק האפור", שלי נרקיס, לאחר שזה היה חייב כמה מאות אלפי שקלים. חמאד הזמין את נרקיס לביתו והודיע לו שהוא צריך לשלם לו 400 אלף שקל. נרקיס סירב ובין השניים התפתח עימות שאף כלל שליפת נשק. על חאמד נגזר עונש מאסר בפועל.

ב-2012 נרצח סעיד חאמד, אחיינו, כשנורה למוות במכוניתו בגבול חולון-יפו. משפחתו של חאמד ידעה סכסוך דמים קשה לאחר שאחיו של חאמד התחתן עם בת משפחת עאשור, וכשהאישה התגרשה ממנו בתחילת שנות ה-90, פרץ סכסוך מדמם בין שתי המשפחות. במרוצת השנים גבה הסכסוך יותר מעשרה נרצחים, בהם ארבעה מאחיו של חאמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully