וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברהט מתנערים מהגרסה של מג"ב: "סנד היה בדרך לעבודה, הוא נקלע לסיטואציה"

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 15:05

בעיר מטילים אומרים כי סנד אבו עבדון - שלא היה אחד החשודים שכוח המסתערבים הגיע לעצור - כלל לא היה מעורב בעימות: "מגנים את הרצח של תושב רהט. זהו יום שחור, עשו לו משפט שדה". המפכ"ל: "אזרחי ישראל קיבלו הבוקר הצצה נדירה לפעילות בעומק שטח עוין"

סנד אבו עבדון (הרבד) ההרוג מרהט, 15.3.2022. באדיבות המשפחה
"אסור לעשות משפט שדה". אבו עבדון ובני משפחתו/באדיבות המשפחה

ברהט מביעים היום (שלישי) כעס על כוחות הביטחון, אחרי התקרית בה נורה הלילה למוות סנד אבו עבדון, תושב העיר, על ידי כוח מסתערבים. לטענת מג"ב, אש נפתחה לעבר הלוחמים, והכוח שהיה "תחת סכנת חיים" השיב באש ופגע בגבר, שנפצע ונהרג, אך בעיר מטילים ספק בגרסה זו, ומאשימים כי הכוח הוציא לפועל "משפט שדה". בעיר הכריזו על שביתה כללית מחר בעקבות התקרית.

יודגש כי ההרוג לא היה אחד מהמבוקשים לחקירה. ברשותו נתפס לאחר מכן אקדח טעון, אך במשטרה עדיין לא יודעים לומר אם הוא זה שירה לעבר הכוח.

"אנחנו מגנים את הרצח של תושב רהט", אמר ראש העיר רהט פאיז אבו סייהבן, "המשטרה יכולה לעצור אדם בלי להרוג. אסור לעשות משפט שדה", אמר. "המשפחה טוענת שלא היה שום ירי לעבר השוטרים. אני קורא למשטרה לחקור את האירוע הזה".

"איבדנו צעיר שנקלע לסיטואציה", הוא הוסיף. "[השוטרים] באו לעצור צעיר מהגדה, כנראה שהבחור לא זיהה שמדובר בשוטרים, הוא חשב שמדובר בסכסוך משפחות שהיה פה. אנחנו מנסים להרגיע את הרוחות בעיר".

גם סולימן אל עתאייקה, חבר מועצת העיר רהט וקרוב משפחה של ההרוג, תקף את המשטרה. "זה יום שחור, איבדנו בחור בדרכו לעבודה. מדובר בבחור צעיר, אבא לארבע ילדים. זו משפחה טובה", אמר, והאשים כי השוטרים השאירו אותו פצוע בשטח במשך זמן רב.

"הם טענו שיש מחבל באחד הבתים, לא היה שום דבר", אמר אלשייך רושדי בחירי, בן דודו של אבו עבדון, "אנחנו מבקשים מהפולטיקאים שלא ירכבו על הסיפור הטראגי ושלא יעשו כותרות על חשבון המנוח. אנחנו רוצים את האמת. לא רוצים מהומות לפני הרמדאן. לא בן גביר ולא איימן עודה"

תקרית הירי ברהט - דקה אחר דקה

כוח המסתערבים נכנס לרהט בשעה 04:00 בבוקר, על מנת לעצור שני חשודים עבור חקירות שב"כ. בתחנה הראשונה הם איתרו את אחד החשודים יחד עם שלושה עזתים. סביב השעה 04:30 התקדמו הכוחות לעבר היעד השני, שבו ביקשו לעצור חשוד נוסף עבור חקירת שב"כ.

כעבור רבע שעה, סביב השעה 04:45 - כך לפי גרסת מג"ב - נורו לעבר הלוחמים כמה יריות, והם השיבו באש. בחילופי היריות נפגע הצעיר. הלוחמים טוענים כי אבו עבדון התקרב לרכב של הלוחמים עם אקדח טעון ביד, וכי הם ביקשו ממנו להוריד את האקדח והזדהו כשוטרים, ולבסוף ירו בו. הם מבהירים כי האש נפתחה עליהם ממקום אחר, וכי כלל לא בטוח שהוא ירה לכיוונם. הקריאה למד"א נעשתה ב-05:13 בבוקר, וכעבור כמה דקות מגיע צוות של מד"א למקום, ואנשיו מתחילים בפעולות החייאה - אך נאלצים לקבוע את מותו.

בעקבות התקרית, הפעילות המבצעית הופסקה והוחלט במג"ב שלא להמשיך אותה. לא היו נפגעים בקרב הלוחמים. בעקבות התקרית, המשטרה תיגברה את כוחותיה ברהט.

עוד בוואלה!

מסתערבים ירו למוות בתושב רהט; מג"ב: "הוא פתח באש לעבר הכוח"

לכתבה המלאה
רהט  9 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
בעיר דוחים את גרסת המשטרה. רהט/ראובן קסטרו

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קשר היום את הפעילות ברהט יחד עם פעולות הלילה במחנות הפליטים בלאטה וקלנדיה במזרח ירושלים. "שלושה אירועים בטווח זמן קצר, כאשר המכנה המשותף היחיד ביניהם, אלו הם לוחמי משטרת ישראל שפעלו באומץ רב, בנחישות ובחתירה למגע אל מול מפגעים שסיכנו את חייהם", אמר שבתאי, "מסתערבי מג"ב פועלים מדי לילה, תחת מעטה של חשאיות, והבוקר אזרחי ישראל קיבלו הצצה נדירה לפעילותם ברחבי הארץ ובעומק שטח עוין ומסוכן. הפעילויות הללו הן מסר חד וברור לכל מי שיבקש לפגע בכוחותינו".

  • עוד באותו נושא:
  • רהט
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully