וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה"

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 13:52

בפעם הראשונה מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, ישראל הודיעה כי תשתף פעולה עם הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על מוסקבה. גורמים במשרד החוץ אמרו כי כבר ננקטו צעדים כדי להתאים את ההתנהלות הישראלית לסנקציות האמריקניות והאירופיות. לפיד: "המלחמה הזו צריכה להיפסק"

בווידאו: לפיד מגנה את ההתקפה הרוסית על אוקראינה/צילום: לע"מ

ישראל הודיעה היום (שני) בפעם הראשונה כי תשתף פעולה עם הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. שר החוץ יאיר לפיד אמר במסיבת עיתונאים עם מקבילו הסלובקי בברטיסלבה כי "ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה בידי ארצות הברית ומדינות המערב".

דבריו של לפיד מגיעים כמה ימים אחרי המסר הפומבי שהעביר תת-שרת החוץ האמריקנית ויקטוריה נולנד לישראל. בריאיון לחדשות 12 אמרה נולנד כי ארצות הברית מצפה שישראל "לא תהיה מקלט לכסף המלוכלך שמניע את מכונת המלחמה של פוטין".

גורמים במשרד החוץ אמרו שהמסר של לפיד כבר הועבר לאמריקנים בשבועיים האחרונים בשיחות פרטיות אך היום הוחלט לומר את הדברים גם בפומבי. לפיד אמר במסיבת העיתונאים כי משרד החוץ מרכז את נושא יישום הסנקציות הבינלאומיות על רוסיה יחד עם בנק ישראל, משרד האוצר, משרד הכלכלה, רשות שדות התעופה, משרד האנרגיה וגורמים נוספים.

שר החוץ לפיד מבקר במעבר הגבול סירט באוקראינה. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
מצטרפים לסנקציות? לפיד במעבר הגבול סירט באוקראינה/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

גורמים במשרד החוץ אמרו כי למרות שבישראל אין חוק שמאפשר הטלת סנקציות על מדינות אחרות, בשבועיים האחרונים כבר ננקטו כמה צעדים כדי להתאים את ההתנהלות הישראלית לסנקציות האמריקניות והאירופיות. כך למשל ננקטו צעדים כדי למנוע חניה לתקופות ארוכות של מטוסים פרטיים של אוליגרכים רוסים שנמצאים תחת סנקציות או שעוד יהיו תחת סנקציות בנתב"ג. בנוסף בנק ישראל חידד את הנוהלים לבנקים.

"ישראל, כמו סלובקיה, מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה וקוראות להפסקת הקרבות. אין הצדקה לפגיעה בעצמאות הטריטוריאלית של אוקראינה ואין הצדקה להתקפות על אוכלוסיה אזרחית", אמר לפיד במסיבת העיתונאים. "המלחמה הזו צריכה להפסק. ישראל תעשה ככל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך שנועדו להפסיק את האש ולהחזיר את השלום. אנחנו פועלים יחד עם בעלת בריתנו הגדולה, ארצות הברית, ויחד עם שותפינו האירופאים, כדי למנוע את המשך הטרגדיה".

אנדריי ירמק ראש לשכתו של זלנסקי אמר כי "ישראל לקחה על עצמה משימה מורכבת אך אצילית של תיווך בחיפוש אחר שלום וסיום התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה. יש לנו גם דיאלוג אינטנסיבי עם ישראלי בנוגע להשתתפותה במהלך ההומניטרי. אנו נמצאים בקשר רציף עם היועץ לביטחון לאומי ויו"ר המועצה לביטחון לאומי, איל חולתא. התוצאות הראשונות כבר הושגו: במסגרת החילוץ, ישראל תתחיל להכניס קרובי משפחה של אותם אוקראינים שכבר נמצאים במדינה הזאת. אני מודה לעמיתיי ואני מקווה להצלחת מאמצינו הדיפלומטיים המשותפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully