וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ולפיד מארגנים: נסיעה של ראשי סיעות הקואליציה להשתלמות ניהול סכסוכים בצפון אירלנד

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 19:41

לוואלה! נודע כי לשכת רה"מ ורה"מ החליפי פנו לראשי הסיעות בהצעה להצטרף למשלחת לבלפסט, כדי ללמוד על התהליכים שהובילו לסיום הסכסוך בן עשרות השנים באירלנד. הנסיעה, שמאורגנת וממומנת ע"י מכון באוניברסיטת הרווארד בשלבי תכנון ראשוניים ותלויה באישור משפטי של הכנסת

בווידאו: שר החוץ, יאיר לפיד מתייחס בריאיון לוואלה! למתיחות רוסיה-אוקראינה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד יוזמים משלחת של ראשי סיעות הקואליציה לצפון אירלנד, כדי לעבור השתלמות מקצועית בנושאי משא ומתן וניהול סכסוכים וללמוד על התהליכים שהובילו לסיום הסכסוך בן עשרות השנים באירלנד בסוף שנות ה-90. לוואלה! נודע כי ראשי הסיעות בקואליציה קיבלו באחרונה פניה מלשכות רה"מ ורה"מ החליפי להצטרף לראשי מטות ומנהלי סיעות לנסיעה לבלפסט, ולעבור סמינר אקדמי מטעם המכון לאסטרטגיית משא ומתן של אוניברסיטת הרווארד שבארה"ב.

במהלך הביקור הם צפויים להיפגש עם בעלי תפקידים ופעילים בולטים בתהליכי הפיוס הפנימי באירלנד. לפי גורמים בקואליציה, מטרת הנסיעה היא "לקבל כלים פרקטיים לגישור ופתרון סכסוכים ומחלוקות. הקואליציה הזו מורכבת מאוד וכדי לתחזק אותה נדרש משא ומתן תמידי, ואפשר ללמוד מהתהליכים באירלנד לחיי היום יום של הקואליציה".

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
רוצים לקבל כלים לפיוס. לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

הנסיעה לבלפסט, שמתוכננת להתקיים בתחילת מאי, עדיין בשלבי תכנון ראשוניים, וראשי הקואליציה קיבלו רק עדכון טנטטיבי על קיומה וטרם אישרו היענות או השתתפות. היא אמורה להיות ממומנת על ידי המכון לאסטרטגיית מו"מ של הרווארד, ותלויה באישור הייעוץ המשפטי בכנסת, שבהיעדר ועדת אתיקה אמונה על אישור נסיעות ממומנות של חברי הכנסת לחו"ל. בלשכת בנט ולפיד אישרו את הפרטים.

אוניברסיטת הרווארד בבוסטון נחשבת למובילה בעולם בנושא גישור סכסוכים ומשא ומתן, והמכון לאסטרטגיית מו"מ הוא אחד המכונים היוקרתיים שלה, שמפעיל כמה תוכניות למנהיגים ומקבלי החלטות מכל העולם, ובעיקר מהמזרח התיכון.

באתר האינטרנט של המכון נכתב כי המטרה היא "לתמוך במי שמעצב את תהליכי קבלת ההחלטות של היום שחותרים לשנות סכסוכים ולקדם עתיד טוב יותר באזור". עוד נכתב כי "אמנם אין פתרונות מהירים לבעיות השורשיות העמוקות במזרח התיכון, אבל יש הכרה חזקה בצורך לשפר את יכולות המשא ומתן, לייצר מרחב לבחינת דפוסי חשיבה והתנהגות ולשמור על תקשורת בלתי פורמלית בין קבוצות". עוד נכתב באתר המכון כי הוא ממומן על ידי תורמים פרטיים, ובתמיכת ממשלת גרמניה, הולנד, ספרד ואירלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully