וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 הרוגים בתקיפה רוסית על בסיס אוקראיני סמוך לגבול פולין

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 12:54

מושל מחוז לבוב אמר כי מטוסים רוסיים שיגרו כ-30 טילים לעבר המרכז הבינלאומי לשלום ולביטחון, שבו התאמנו בעבר כוחות אוקראיניים עם נאט"ו. 134 איש נפצעו. התקיפה היא המרוחקת ביותר של רוסיה במלחמה. במוסקבה איימו לתקוף שיירות נשק מערביות

בווידאו: תיעוד הבסיס הצבאי האוקראיני לאחר המתקפה האווירית הרוסית/תיעוד ברשתות חברתיות

רוסיה תקפה היום (ראשון) מהאוויר מתקן צבאי גדול ביבוריב שבמערב אוקראינה, סמוך לגבול עם פולין, והרשויות אמרו כי לפחות 35 בני אדם נהרגו ו-134 נפצעו. זהו ככל הנראה האזור המערבי ביותר שבו פגעה רוסיה מאז תחילת המלחמה לפני שבועיים וחצי, כשבימים האחרונים היא הרחיבה את הלחימה אל מערב אוקראינה.

"הכובשים תקפו מהאוויר את המרכז הבינלאומי לשלום ולביטחון", מסר הממשל הצבאי של מחוז לבוב בהצהרה. מושל מחוז לבוב, שאליו עברו השגרירויות הזרות, אמר כי מטוסים רוסיים שיגרו כ-30 טילים לעבר המתקן, וחלקם יורטו.

המתקן, שגודלו 360 קמ"ר, שוכן פחות מ-25 ק"מ מהגבול עם פולין. הוא אחד הבסיסים הגדולים ביותר במדינה, והגדול ביותר בחלקה המערבי. רוב התרגילים שקיימה קייב עם נאט"ו בשנים האחרונות נערכו שם. שר ההגנה של אוקראינה אמר כי מדריכים זרים עבדו במתקן, אולם לא ברור אם הם שהו בו במהלך המתקפה.

בריטניה אמרה כי המתקפה על הבסיס היא "הסלמה משמעותית".

בסיס צבאי שהותקף על ידי רוסיה באזור יבוריב, אוקראינה, 13 במרץ 2022. טלגרם, אתר רשמי
עשן מיתמר מאזור הבסיס שהותקף ביבוריב, היום/אתר רשמי, טלגרם

במקביל, ראש עיריית איוואנו-פרנקיבסק, עיר אחרת במערב אוקראינה, אמר כי הכוחות הרוסיים ממשיכים לפגוע בנמל התעופה המקומי. לא דווח על הרוגים. לפי הרשויות האוקראיניות, כ-13 אלף איש התפנו אתמול מכמה ערים נצורות, אך מושל מחוז דונייצק אמר כי ההפגזות הבלתי-פוסקות מקשות על הכנסת סיוע לעיר הנמל המכותרת מריופול.

הכוחות הרוסיים מהדקים גם את המצור על קייב, שהתעוררה הבוקר פעם נוספת לקול האזעקות, והנשיא וולודימיר זלנסקי הזהיר אותם כי הכוחות האוקראיניים יילחמו עד הסוף. "אם הם יחליטו לבצע הפצצות שטיח ופשוט למחוק את ההיסטוריה של האזור הזה ולהשמיד את כולנו, אז הם ייכנסו לקייב. אם זאת המטרה שלהם, תנו להם להיכנס, אבל הם יצטרכו לחיות באדמה הזאת לבדם", אמר זלנסקי.

הנשיא, שמשחרר בקביעות סרטונים והצהרות מהבירה, אמרה כי כמה עיירות קטנות נמחקו מהאדמה במהלך השבוע השלישי של הפלישה הרוסית, המתקפה הגדולה ביותר נגד מדינה אירופית כלשהי מאז מלחמת העולם השנייה.

בעקבות ההפגזות הרוסיות, אלפי תושבים נותרו נצורים בערים המכותרות ויותר משני מיליון וחצי אוקראינים נמלטו למדינות השכנות. אוקראינה האשימה אתמול את צבא רוסיה בהרג שבעה אזרחים, בהם ילד, בהתקפה על נשים וילדים שניסו להימלט מהלחימה באזור קייב. לא ניתן היה לאמת את הטענות האוקראיניות, ורוסיה טרם התייחסה אליהן אך היא מכחישה באופן כללי את העדויות הרבות על פגיעת כוחותיה באזרחים. קייב והמערב דוחות את טענותיה שלפיהן אוקראינה אחראית לכישלון הפינוי של האזרחים מהערים המכותרות.

פליטים מאוקראינה במרכז סיוע בפשמישל, פולין, 13 במרץ 2022. רויטרס
פליטים מאוקראינה במרכז סיוע בפשמישל, פולין, היום/רויטרס

זלנסקי טען אתמול כי רוסיה שולחת כוחות חדשים לאוקראינה אחרי שהצבא הצליח להשבית 31 מהקבוצות הגדודיות הטקטיות של רוסיה. לדבריו, אלו האבידות הכבדות ביותר שספג צבא רוסיה בעשורים האחרונים. באופן רשמי, מוסקבה הודתה בכ-500 הרוגים מאז פרוץ המלחמה. זלנסקי אתמול אמר כי כ-1,300 חיילים אוקראינים נפלו בקרבות, והוא הפציר במערב להיות מעורב יותר בשיחות השלום.

מנהיגי צרפת וגרמניה שוחחו אתמול שוב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודרשו ממנו להגיע להפסקת אש מידית, אך בפריז אמרו כי פוטין לא הראה נכונות לסיים את המלחמה. ביום שישי אישר נשיא רוסיה לשלוח "מתנדבים" מהמזרח התיכון אל אוקראינה, אחרי שמוסקבה פעלה לגיוס לוחמים סורים ותיקים.

ארצות הברית אמרה אתמול כי היא תקדם סיוע של 200 מיליון דולר לאוקראינה, שיכלול רובים, טילי נ"ט וטילי נ"מ. במקביל, סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריאבקוב, האשים את ארצות הברית בהסלמת המתיחות ואיים כי הכוחות הרוסיים יראו במשלוחי הנשק המערביים לאוקראינה "מטרות לגיטימיות". כל פגיעה בשיירה כזו לפני הגעתה לאוקראינה עלולה להרחיב את המלחמה בין רוסיה למדינות האזור, שרובן חברות בנאט"ו.

אתמול הודיע הקרמלין כי השיחות בין מוסקבה לקייב נמשכות דרך שיחות וידאו, אחרי פגישות פנים מול פנים בבלארוס ובטורקיה. הוא לא מסר פרטים נוספים, אך שר החוץ של אוקראינה, דימיטרו קוליבה, אמר כי קייב לא תיכנע או תסכים לשום אולטימטום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully