וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ בלשכת זלנסקי: "בנט לא מבקש מאיתנו להסכים לדרישות של רוסיה"

עודכן לאחרונה: 12.3.2022 / 13:05

יועץ לראש לשכת נשיא אוקראינה הגיב לפרסום בוואלה! לפיו בנט ביקש מאוקראינה להיכנע לדרישותיו של פוטין ואמר כי הדבר בלתי אפשרי "מסיבות פוליטיות וביטחוניות". בציוץ בטוויטר כתב היועץ כי ישראל דווקא מפצירה ברוסיה לנקוט בגישה מתונה יותר

בווידאו: קבלת פנים לכ-100 יתומים ומאות עולים מאוקראינה/צילום: יותם רונן

יועץ של ראש לשכת נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב היום (שבת) לפרסום בוואלה! לפיו ראש הממשלה נפתלי בנט המליץ לזלנסקי להיכנע לדרישותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסיום הלחימה. היועץ, מיכאילו פודוליאק, כתב בדף הטוויטר שלו כי בנט "לא מבקש מאוקראינה להסכים לדרישות של רוסיה. זה בלתי אפשרי מסיבות פוליטיות וביטחוניות". הוא ציין כי ישראל דווקא מפצירה ברוסיה לנהוג בגישה מתונה יותר.

הדברים מגיעים בתגובה לדברים שאמר בכיר בממשלת אוקראינה לוואלה!, לפיהם ראש הממשלה בנט אמר לנשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי בשיחת הטלפון ביניהם ביום שלישי כי הוא ממליץ לו לקחת את ההצעה שהציג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסיום המלחמה, הכוללת שורה ארוכה וקשה של ויתורים מצד אוקראינה. לדבריו, זלנסקי לא קיבל את המלצתו של בנט.

ישיבת ממשלה 6 במרץ 2022. מארק ישראל סאלם, פול
בנט/פול, מארק ישראל סאלם

המקור הבכיר בממשלת אוקראינה טען שבנט הוא שיזם את שיחת הטלפון עם זלנסקי ביום שלישי. "אם הייתי במקומך הייתי חושב על חיי בני העם שלי ולוקח את ההצעה", אמר בנט לזלנסקי במהלך שחת הטלפון לפי הבכיר בממשלת אוקראינה. לדבריו, התשובה של הנשיא האוקראיני להמלצה של בנט היתה קצרה. "שמעתי אותך", אמר זלנסקי לראש הממשלה.

זלנסקי ואנשיו לא אהבו את ההמלצה של ראש הממשלה. "בנט הציע לנו להיכנע", אמר הבכיר בממשלת אוקראינה. "אין לנו כוונה לעשות זאת. אנחנו יודעים שההצעה הזו של פוטין היא רק ההתחלה".

עוד בוואלה!

בנט המליץ לזלנסקי: קח את ההצעה של פוטין לסיום הלחימה

לכתבה המלאה
ראש ממשלה אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, 9 במרץ 2022. AP
זלנסקי/AP

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר בתגובה כי הפרטים שמסר המקור האוקראיני אינם נכונים. "ספק אם מדובר בגורם בכיר שנמצא באוקראינה ושהיה על השיחה, שכן היא התקיימה בקו פרטי", אמר הגורם בלשכת ראש הממשלה. "הקשר מתקיים ישירות מול זלנסקי וצוותו הקרוב".

לדברי הגורם בלשכת ראש הממשלה, בנט לא המליץ לזלנסקי לקחת את הצעת פוטין, שכן אין הצעה כזאת בידי ישראל. "מכל מקום אין בכוונתו של ראש הממשלה לתת לזלנסקי המלצות או עצות איך לנהוג בשום שלב", אמר הגורם בלשכת ראש הממשלה. "השיחה בין השניים היתה ארוכה וטובה ועלתה בה האפשרות של מפגש תיווך בירושלים".

הגורם הבכיר בלשכת ראש הממשלה סירב להתייחס לאפשרות שישראל תציג לרוסיה ולאוקראינה הצעות מפורטות יותר לסום המלחמה. "מאמציו של ראש הממשלה מכוונים לדבר אחד: להפסיק את שפיכות הדמים באוקראינה ואת הסבל המיותר", אמר הגורם הבכיר בלשכת בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully