וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזכרה מי היא אחרי שנתיים וחצי: נמצאה הישראלית שנעלמה בפריז

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 9:41

לוטפיה זבאד, תושבת באקה אל-גרבייה, נראתה לאחרונה ב-2019 בשדרות שאנז אליזה ומאז נעלמו עקבותיה. הלילה, לאחר שנים של חיפוש, קיבלה ממנה בתה שיחה במפתיע. האם, הסובלת מבעיית זיכרון, התגוררה במשך השנים ברחוב. "אף פעם לא שכחתי את אמא שלי", סיפרה הבת לוואלה!

לוטפיה מחמוד זבאד, תושבת באקה אל-גרבייה שנעדרה במשך שנתיים וחצי בשיחה עם בתה 8 במרץ 2022/באדיבות המשפחה

לוטפיה זבאד, בת 52, תושבת באקה אל-גרבייה ואם ל-3, שנעדרת מזה שנתיים וחצי, יצרה הלילה (שלישי) קשר עם בתה והודיעה לה שהיא בחיים. הבת, שחיפשה את אמה במשך כל השנים, הופתעה לשמוע את אמה מהעבר השני. "אמא יא רוחי חיים שלי אלף פעמים השבח לאל ותודה", כתבה היום יסמין, ביתה של לוטפיה, בעקבות השיחה מאמה.

כפי שידוע, האם, שסובלת מבעיות בריאותיות, ביניהן בעית זיכרון, התגוררה במשך השנתיים וחצי האחרונות ברחוב בפריז. אמש, אזרחית לבנונית שסייעה לה הבינה שמדובר באישה שנעדרת, דיווחה לרשויות ולקחה אותה לתחנת המשטרה.

לוטפיה מחמוד זבאד, תושבת באקה אל-גרבייה שנעדרה במשך שנתיים וחצי, ובתה. 8 במרץ 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
לוטפיה זבאד ובתה יסמין/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

האם נעדרה בזמן שטיילה עם בתה בצרפת. היא נראתה לאחרונה ב-8 באוקטובר 2019 בשדרת שאנז אליזה בפריז, ומאז נעלמו עקבותיה. הלילה, מעט אחרי חצות, התקשרו אנשי מגנוס, חברת האיתור והחילוץ הבינלאומית, ליסמין והודיעו לה כי נוצר קשר עם אימה. כמה דקות לאחר מכן הגיעה השיחה מהאם עצמה.

"אין לתאר את ההתרגשות", סיפרה הבת יסמין לוואלה!, "כאילו הגעתי לירח, אשה לבנונית היתה על הקו ואמרה לי שהיא נמצאת איתה ברובע ה-12 של פריז, ושבשבת היא נזכרה מי היא. ככל שאנחנו יודעים היא חיה ככה בכל מיני מקומות, ולצערנו גם ברחוב, אבל בגלל המצב הבריאותי שלה היא לא ידעה להגיד לאנשים מי היא והם לא היו יכולים לעזור לה להגיע אלינו".

"זה קרה במהלך טיול מאורגן בו השתתפנו שתינו עם קבוצה בפריז", משחזרת יסמין בת ה-31 את נסיבות ההיעלמות, "אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול, וחיה את הרגע הזה שוב ושוב. סיימנו לאכול במסעדת מקדונלד'ס בשאנז אליזה, יצאנו לרחוב והיינו אמורים להמשיך למגדל אייפל, אני חציתי כבר את הכביש וחיכיתי לה שהיא תעבור לצד שלי עם שאר האנשים, ואז מישהי ביקשה שאצלם אותה והוסחה דעתי, וכשהסתכלתי לצד השני כבר לא ראיתי אותה. זו עיר גדולה, אנחנו בארץ זרה, לא כל כך יודעים את מי לשאול והיינו בטוחים שעוד רגע היא חוזרת ושזה שום דבר. אבל לא הצלחנו למצוא אותה".

"כל מה שאני רוצה עכשיו זה לנסוע ולהביא אותה הביתה", אומרת יסמין, "הלילה בחצות השתנו חיי. אי אפשר להבין את ההרגשה כששמעתי את הלבנונית אומרת לי 'אמא שלך איתי. הכרנו אותה, זיהינו אותה ואנחנו רוצים לעזור לך', אני עדיין בהלם. אמא החזיקה את הטלפון ואמרה לי 'אני מתגעגעת אליך ולאחים שלך מאד. אני רוצה הביתה. בואו לקחת אותי'. אני אף פעם לא שכחתי את אמא שלי. למי לא פניתי. פניתי לכל המוסדות, שמתי את הטלפון שלי כדי שיהיה לכולם, כדח שכשימצאו אותה מיד ייתקשרו אלי, והנה זה קרה".

לוטפיה מחמוד זבאד, תושבת באקה אל-גרבייה שנעדרה במשך שנתיים וחצי. 8 במרץ 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
נעלמה המהלך טיול מאורגן לפריז, לוטפיה זבאד/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"זו לא פעם ראשונה שאנחנו שומעים שיצרה קשר", מציין חיליק מגנוס, שסייע בניסיונות להגיע אליה, "היו בקשות והיו צווים בצרפת והיא אפילו אותרה בבית חולים פעם אחת, אלא שלא שמו לב לצו לעכב אותה. עד שיגיעו אליה הרשויות ויוכלו לדבר על ליבה והיא שוחררה, ושוב היא נעלמה. בכל אופן להבנתנו, וחשוב להדגיש זאת, היה ברור לנו מהדקה הראשונה שהיא נעדרת מרצון, שזו זכותו של כל אדם בוגר".

לאורך תקופת העלמותה טענה משפחתה של לוטפיה כי משרד החוץ לא מסייע במציאתה. חברת הכנסת היבא יזבק סיפרה סמוך למועד האירוע כי פנתה עוד אז בעניין לשגרירות ישראל, לקונסוליה ולסגנית הקונסול בפריז, אך למרות מאמצי משרד החוץ היא לא נמצאה. אחר כך, על רקע המאמצים הבינלומיים לשחרורה של נעמה יששכר הלינו חברי כנסת ערבים בהם ח"כ אחמד טיבי וחברי הכנסת לשעבר לשעבר היבא יזבק ויוסף ג'בארין כי לא מתאמצים מספיק בעניינה.

לוטפיה מחמוד זבאד, תושבת באקה אל-גרבייה שנעדרה במשך שנתיים וחצי. 8 במרץ 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
"כל מה שאני רוצה עכשיו זה לנסוע ולהביא אותה הביתה"/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

כשלושה שבועות לאחר העלמותה של זבאד מסר משרד החוץ כי הוא מטפל במקרה, ובהודעה מטעמו נמסר כי "המקרה מוכר ומטופל בכל הערוצים על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ וקונסול ישראל בפריז, שנמצאים בקשר רציף עם בני המשפחה".

כמו כן, מסר המשרד כי פנה לשלטונות הצרפתיים לבקש סיוע באיתורה, וכי גורמי המשטרה המקומית הפיצו תמונות של הנעדרת בתי חולים ובשירותי הצלה וסעד בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully