וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לאחר פגישה עם בלינקן: התיווך בין רוסיה לאוקראינה בתיאום עם ארה"ב - בעלת בריתנו הגדולה ביותר

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 19:41

שר החוץ פרסם לאחר פגישה עם מקבילו האמריקני הודעת הבהרה, בה נכתב שלישראל יש רק מטרה אחת בתיווך בין רוסיה לאוקראינה - עצירת המלחמה. "אין הצדקה להפרת הריבונות האוקראינית ולהרג אזרחים חפים מפשע", אמר. בלינקן: "מעריכים את המגעים בניסיון לעצור את רוסיה"

בווידאו: רה"מ בנט מתייחס לפגישתו עם פוטין ולמאמצי התיווך/צילום: רוני כנפו

שר החוץ יאיר לפיד פרסם הערב (שני), לאחר פגישתו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בלטביה, הודעת הבהרה לגבי המגעים שישראל מקיימת עם רוסיה לגבי המלחמה באוקראינה. "מאמצי התיווך שלנו נעשים בתיאום מלא עם ארצות הברית - בעלת בריתנו הגדולה והקרובה ביותר", אמר לפיד.

לפיד ציין כי לישראל יש רק מטרה אחת בתיווך בין רוסיה לאוקראינה והיא עצירת המלחמה. "אנחנו קוראים לפתיחת מסדרונות הומניטריים בטוחים מהערים שנמצאות תחת ירי. אנחנו קוראים להפסקת אש מיידית, שתאפשר משא ומתן שיחזיר את השלום והשקט לאוקראינה", אמר לפיד.

שר החוץ אמר כי ישראל מסייעת במאמץ התיווך יחד עם גרמניה וצרפת, אבל ממשיכה לגנות את הפלישה הרוסית. "אין הצדקה להפרת הריבונות האוקראינית ולהרג אזרחים חפים מפשע", הוא אמר. לדבריו, לישראל יש אינטרסים ביטחוניים חיוניים מול רוסיה בגבול הצפון והיא מחויבת לשלומם ובטחונם של מאות אלפי יהודים וישראלים ברוסיה ואוקראינה.

שר החוץ, יאיר לפיד בפתח פגישת עבודה עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן ברומא 27/6/2021. רויטרס
לפיד ובלינקן, יוני/רויטרס

לפיד התייחס גם להסכם הגרעין המתגבש עם איראן. "ישראל ממשיכה את המאמץ למנוע מאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. הסכם הגרעין שעומד להיחתם בוינה הוא הסכם רע ולא אפקטיבי. ישראל אינה מחוייבת לו, ושומרת לעצמה את החופש לפעול בכל דרך נגד תוכנית הגרעין האיראנית", אמר לפיד. "המלחמה הזו היא תזכורת למדינת ישראל: יש לנו חברים, יש לנו בעלי ברית, אבל בטחוננו צריך תמיד להיות רק בידינו".

בלינקן הביע בפני לפיד את הערכתו כלפי "המגעים שאתם מקיימים בניסיון לעצור את התוקפנות הרוסית באוקראינה". הוא הדגיש כי "זה חשוב שהמלחמה תסתיים, רוסיה היא שהתחילה את המלחמה באופן בלתי מוצדק והיא זו שצריכה להפסיק את המלחמה".

בתגובה אמריקנית פומבית ראשונה לפגישת בנט-פוטין, אמר כי "אנחנו מעריכים את המאמצים שכל בנות בריתנו עושות כדי לראות אם ניתן לסיים את המלחמה, כל עוד שהדבר מתבצע בהתאם לתנאים שקבענו של שמירה על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully