וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של אוקראינה: אל-על עוקפת את הסנקציות על רוסיה - מכה ליחסינו עם לישראל

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 20:24

בציוץ בטוויטר תקף דימיטרי קולבה וטען כי חברת התעופה מקבלת תשלומים במערכת הבנקאית הרוסית "מיר" שלטענתו נועדה לעקוף את הסנקציות. "יש כאלה שרוצים לעשות כסף שספוג בדם אוקראיני", כתב. "זה לא מוסרי". מחברת אל-על נמסר: "פועלים בתיאום מלא עם ממשלת ישראל"

בווידאו: קבלת פנים לכ-100 יתומים ומאות עולים מאוקראינה/צילום: יותם רונן

שר החוץ של אוקראינה דימיטרי קולבה תקף היום (שני) את חברת אל-על באופן חריף. לדבריו, החברה הישראלית מקבלת תשלומים במערכת הבנקאית הרוסית "מיר", שלטענתו נועדה לעקוף את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בשל פלישתם לאוקראינה, והמלחמה המתנהלת זה היום ה-12.

"יש כאלה שרוצים לעשות כסף שספוג בדם של אוקראינה", כתב קולבה בציוץ בטוויטר. "זה לא מוסרי וזו מכה ליחסים בין ישראל לאוקראינה".

מחברת אל על נמסר כי השימוש בכרטיס אשראי מיר נחסם כבר ב-28 בפברואר. "צר לנו שלא נעשתה בדיקה פשוטה עימנו טרם הציוץ המטעה, מאחר והעובדות שונות בתכלית השינוי", הוסיפו.

בנוסף, הדגישו כי החברה פועלת בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. "לאורך המשבר חילצה חברת אל על אלפי ישראלים יהודים וזרים מקייב והייתה מהחברות האחרונות שהפעילו טיסות לאוקראינה. עם סגירת המרחב האווירי, הטיסה אל על מאות טונות של ציוד הומניטארי ורפואי לאוקראינה, חילצה יתומים ופליטים ודאגה להשיב אותם ארצה", אמרו. עוד הוסיפו כי אל מפעילה טיסות לרוסיה לבקשת ממשלת ישראל, ובביטוח מיוחד שאושר על ידי ממשלת ישראל וועדת הכספים. "אנו נוסיף ונחלץ ישראלים ויהודים מרוסיה על עוד הדבר אפשרי", ציינו.

מטוס אל על ובו סיוע רפואי לאוקראינה. 1 במרץ 2022. דוברות אל על, אתר רשמי
"מכה ליחסים בין ישראל ואוקראינה". מטוס אל על/אתר רשמי, דוברות אל על

מדינות המערב הכריזו לפני כשבועיים על הטלת סנקציות אישיות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ שלו סרגיי לברוב בשל הפלישה לאוקראינה. נכסיהם של השניים בארצות הברית, האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה יוקפאו, ובמקרה של ארצות הברית גם יוטל איסור נסיעה על השניים.

לא ברור אילו נכסים משמעותיים יש לפוטין ולברוב בארצות הברית, באיחוד האירופי, בבריטניה ובקנדה, ואיזו השפעה מעשית תהיה לסנקציות. עם זאת, סנקציות אישיות על מנהיגי מדינות הן עדיין נדירות. ארצות הברית הטילה בעבר עיצומים על נשיא ונצואלה ניקולס מדורו ונשיא סוריה בשאר אסד, והאיחוד האירופי על אסד ועל שליט בלארוס.

רוסיה אמרה בתגובה כי הסנקציות הן הוכחה ל"אימפוטנציה המוחלטת" של מדיניות החוץ של המערב, והזהירה כי היחסים מתקרבים לנקודת "אל-חזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully