וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדיסלב בן ה-10 והוריו נמלטו מהמלחמה באוקראינה היישר למעצר בישראל: "קיוו לקצת שקט"

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 20:05

משפחת קוהיל הצליחה לצאת ברגע האחרון מביתה בלודזק, כדי לשהות אצל אחיו של האב, ששוהה ועובד בישראל מאז 2017. הם טוענים כי אין להם כל כוונה להשתקע בישראל, אלא רק לשהות באופן זמני - אך רשות האוכלוסין וההגירה סירבה לאשר את כניסתם. "רק רוצים מקום"

בווידאו: ילדים מבית היתומים ״עלומים״ מהעיר ז׳יטומיר באוקראינה הגיעו למרכז בנס הרים/צילום: יואב איתיאל

ולדיסלב קוהיל בן ה-10 נמלט עם הוריו אנדרי ומריה מביתם בעיר לודזק שאוקראינה. ביממה האחרונה הם נמצאים כבר במתקן משמורת יהלום שבנתב"ג, לאחר שרשות האוכלוסין וההגירה סירבה לאשר את כניסתם לישראל.

"כשהתחילה המלחמה הם אספו את החפצים שלהם ונסעו לפולין כתחנת מעבר", מספר אחיו של האב, ירוסלב קוהיל. ירוסלב שוהה בישראל בשנים האחרונות, לאחר שנכנס למדינה ב-2017 למטרת ביקור ונשאר לעבוד, ומאז מנסה להסדיר את מעמדו החוקי בישראל. כשאחיו הצליח להימלט ברגע האחרון מאוקראינה, לפני שאסרו על יציאה של גברים מהמדינה, הוא הציע לו לבוא להיות איתו בישראל, כדי שיוכל לסייע למשפחה בתקופה הקרובה. "אתה חי את החיים שלך בשלום, פתאום מפציצים אותך, פתאום כמו מלחמת העולם השנייה, כולם בפאניקה", תיאר ירוסלב. "הם רק רוצים מקום, תעזרו במצב מלחמה, אין להם כוונה להישאר", קרא.

ולדיסלב קוהיל עם הוריו אנדרי ומריה. באדיבות המצולמים
משפחת קוהיל/באדיבות המצולמים

משפחת קוהיל היא משפחה בורגנית אוקראינית, שחיה בשלום עד הפלישה הרוסית. האב עובד כשכיר בחברת הובלות, האם סייעת לרופא שיניים במקצועה, ולזוג בית ושתי דירות נוספות באוקראינה. לטענתם, "אין להם כל כוונה להשתקע בישראל, אלא ברצונם לשהות כאן באופן זמני וזאת בשל המצב המסוכן במולדתם", כתב עורך דינם, תמיר בלנק. "הם הגיעו לישראל כעוגן של יציבות ומתוך תקווה שכאן יוכלו למצוא שקט זמני".

מאחר והאח השוהה בישראל חסר מעמד, רשות האוכלוסין וההגירה סירבה לבקשת המשפחה להיכנס לישראל, מחשש להשתקעות, והודיעה להם כי הם צפויים להיות מגורשים מחר. המשפחה הגישה ערר על ההחלטה.

אנדרי ומריה קוהיל. באדיבות המצולמים
אנדרי ומריה קוהיל/באדיבות המצולמים

עו"ד תמיר בלנק, המייצג את משפחת קוהיל, תקף את רשות האוכלוסין בכך שהיא "טוענת לחשש להשתקעות בישראל, ומתעלמת מכך שהם ברחו בגלל המלחמה ואין להם, למעשה לאן לחזור, חוץ מלהיות פליטים חסרי כל בפולין. האם זה סביר שפולין תקלוט מיליון פליטים וישראל אפילו כמה מאות אינה מוכנה לקלוט?", תהה, וטען כי "אפשר להבטיח את החשש מהשתקעות בדרכים אחרות". הוא הוסיף כי "היה מצופה בעת הזו מרשות האוכלוסין לגלות אנושיות, רגישות וחמלה כלפי הסבל של בני העם האוקראיני ולא לגרש משפחה עם ילד קטן כדי שתהפוך להיות 'בעיה של מישהו אחר'".

ולדיסלב קוהיל עם אמו מריה. באדיבות המצולמים
ולדיסלב ואמו/באדיבות המצולמים

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "בני המשפחה, זוג הורים ובנם, נחתו בנתב"ג בבוקר שבת. בתשאול שנערך להורים עולה כי מדובר בזוג שלטענתם הגיעו לבקר את האח של אבי המשפחה. מבדיקה התברר כי האח שוהה ועובד בישראל כבר חמש שנים בניגוד לחוק ובקשותיה להסדרת המעמד סורבו. לאור האמור וממכלול העובדות עלה חשש כבר כי מדובר בבני משפחה שמטרתם השתקעות בישראל והוחלט לסרב כניסתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully