וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאן אל-אחמר החדש? בדואים תועדו מקימים מאחזים בעוטף ירושלים

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 16:37

פעילי ארגון 'פורום עוטף ירושלים' מזהירים מ"פלישות חדשות" לשטחי C באזור, בייחוד בשטחי אש ובסמוך לשמורות טבע. "חייבים לפעול כנגד המאחזים האלה כשהם טריים", קראו, "שלא נמצא עצמנו בעוד כמה שנים מוקפים בעשרות 'חאן אל אחמרים' ללא פתרון"

בווידאו: תיעוד של מאחז חדש שהקימו בדואים בשטח c בעוטף ירושלים/צילום: פורום עוטף ירושלים

"חאן אל-אחמרים" חדשים? בדואים הקימו לאחרונה כמה מאחזים ליד כביש 1 המוביל לים המלח - כך, לפי תיעודים של פעילי ארגון "פורום עוטף ירושלים". "מדובר בפלישות חדשות לשטחי C בעוטף ירושלים", טענו וציינו כי חלקם הוקמו בשטחי אש וסמוך לשמורת טבע.

המאחזים שנבנו בשטחי אש של צה"ל מצטרפים, לטענת פורום עוטף ירושלים, לעשרות מקרים של בניה בדואית לא חוקית באזור, וסמוך לחאן אל-אחמר בפרט. פעילי הארגון תיעדו את המאחזים והתלוננו למינהל האזרחי.

מאחזים חדשים בשטחי c בעוטף ירושלים. פורום עוטף ירושלים, אתר רשמי
"כך בדיוק התחיל חאן אל-אחמר". מאחז חדש בעוטף ירושלים/אתר רשמי, פורום עוטף ירושלים

"כך בדיוק התחיל חאן אל-אחמר", טענו וקראו למינהל האזרחי, לממשלה ולצה"ל לפנות את המאחזים, על מנת "שלא נמצא עצמנו עוד כמה שנים מוקפים בעשרות 'חאן אל אחמרים' ללא פתרון". לדברי פעילי הארגון, "מבנה ועוד מבנה ועוד מבנה הצטרפו יחדיו לכפר השולט על כביש 1 המוביל לירושלים ומהווה סכנה לביטחון ישראל". פעילי הארגון הוסיפו לטעון כי מטרת מגמת הבניה היא "להשתלט על אדמות מדינה ושטחי C בניגוד לחוק", ולכן "חייבים לפעול כנגד הפלישות האלו כשהן טריות".

מאחזים חדשים בשטחי c בעוטף ירושלים. פורום עוטף ירושלים, אתר רשמי
"'לתפוס' את האזור דה פקטו". מאחז חדש בעוטף ירושלים/אתר רשמי, פורום עוטף ירושלים

אברהם בנימין, ראש אגף מדיניות בתנועת רגבים, גרס כי חאן אל-אחמר הוא "מאחז הדגל" של הרשות הפלסטינית בהשתלטות לא חוקית על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון. "רק במרחב אדומים ובדגש על כביש 1, שהוא כביש הרוחב הראשי של מדינת ישראל בין הירדן לים, יש כמה עשרות 'חאן אל אחמרים' בהם הוקמו לאורך השנים מאות מבנים לא חוקיים", ציין.

"השיטה של הרשות הפלסטינית בעזרת מימון זר שמגיע בעיקר מאירופה, היא להקים ולקבע מקבצים כאלו, בנקודות אסטרטגיות באזורים הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה - וזאת כדי לקבוע עובדות בשטח ולהציב את מדינת ישראל בפני עובדה מוגמרת", טען. "ההתמקדות של הרשות הפלסטינית במרחב אדומים נובעת מהרצון לייצר רצף טריטוריאלי בשליטה פלסטינית במרחב הכפרי שבין הערים יריחו, רמאללה ובית לחם - ובכך 'לתפוס' את האזור דה פקטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully