וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה: "מצילים חיי אדם"

עודכן לאחרונה: 5.3.2022 / 22:19

משרדי החוץ והבריאות צפויים לשלוח משלחת רפואית ישראלית לאוקראינה, שתפעיל בין היתר מחלקות אשפוז, מיון וחדר לידה. שר הבריאות הורוביץ: "מתייצבים בצורה ברורה לצד העם האוקראיני". בשבוע שעבר בנט הציע לזלנסקי את עזרת ישראל "בכל סיוע הומניטרי"

בווידאו: רה"מ בנט ויו"ר האופוזיציה נתניהו מתייחסים למלחמה באוקראינה/צילום: כנס סייברטק

ישראל תקים בשבוע הבא בית חולים שדה באוקראינה - כך הודיעו הערב (שבת) משרדי החוץ והבריאות, שצפויים לשלוח משלחת רפואית ישראלית למדינה במאמץ לחזק את הסיוע ההומניטרי לאוקראינה.

בית החולים יפעיל באוקראינה מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, מיון, חדר לידה ומרפאה לרפואה ראשונית, בין היתר בטכנולוגיות מתקדמות של רפואה מרחוק. בית החולים יופעל באמצעות המרכז הרפואי שיבא, שירותי בריאות כללית וצוותים רפואיים של בתי חולים נוספים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הדגיש כי ישראל "מתייצבת בצורה ברורה לצד העם האוקראיני" והתחייב להמשיך לסייע "להצלת חיים של אזרחים שעולמם חרב עליהם ברגע אחד". לדבריו, "אנחנו מבצעים את החובה המוסרית שלנו, מגבירים את הסיוע ההומניטרי ומושיטים עזרה לעם האוקראיני".

אילוסטרציה של בית חולים שדה שיוקם באוקראינה. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
בית חולים שדה, אילוסטרציה/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, מסר כי "זוהי חובתנו האישית, המקצועית והלאומית כלפי כל אדם באשר הוא אדם. יש לנו האמצעים והיכולת ואל לנו לעמוד מנגד". רות רלב"ג, מנכ"לית כללית שירותי בריאות, הוסיפה כי "כללית תשתלב בסיוע נוסף עם כלל בתי החולים שלנו, שנרתמו באופן מידי ואל המשלחת יצטרפו צוותים רפואיים נוספים על פי הצרכים בשטח".

בשבוע שעבר בנט שוחח עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי והציע לו את עזרתה של ישראל "בכל סיוע הומניטרי", כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. בתחילת השבוע אמר בנט כי ישראל תעביר לאוקראינה 100 טון ציוד הומניטרי ביומיים הקרובים. "אני מבקש, בשם כל אזרחי ישראל, להביע תקווה שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח עוד יותר, ויהיו השלכות הומניטריות קשות הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין", אמר בישיבת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully