וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי צה"ל נחקרו בחשד לגניבת רימונים מבסיס בגבול רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 8:36

במהלך ספירה שהתקיימה בבסיס סופה התברר כי חסרים חמישה רימוני רסס ומטול רימונים. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה - ובין היתר נחקרו גם לוחמים המשרתים בבסיס. גורם צבאי: "אירוע חמור ביותר, החקירה רק בתחילתה"

בווידאו: כוחות צה"ל, במהלך הריסת הקומה בה התגורר המחבל שרצח את יהודה דימנטמן/צילום: דובר צה"ל

חמישה רימוני רסס ומטול רימונים נגנבו בשבוע שעבר מבסיס סופה, הממוקם בסמוך לגבול רצועת עזה. החוסר התברר במהלך ספירת אמצעי לחימה שהתקיימה בבסיס. מפקדים העבירו את הדיווח למצ"ח, שפתחו בחקירה - ובין היתר חקרו גם לוחמים המשרתים בבסיס בחשד למעורבותם בפרשה.

גורם צבאי אמר אמש (ראשון) כי "מדובר באירוע חמור ביותר, מאחר ומדובר בבסיס ויחידה שמחזיקים בכוננות מבצעית". הוא טען כי החקירה רק בתחילתה - "בודקים גם את אכיפת המשמעת וההקפדה על הנהלים".

פעילות לוחמי חיל ההנדסה מיחידת יהל"ם לנטרול וזיכוי מבוקר של המטענים והרימונים שהושלכו אמש במסגרת הפרות הסדר האלימות שהוביל ארגון הטרור חמאס לאורך גדר המערכת ברצועת עזה.. דובר צה"ל
"אירוע חמור". לוחמים צה"ל בגבול עזה/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "הנושא נמצא בחקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. במקביל מתבצע תחקיר ביחידה".

בחודש שעבר, לוחם ביחידת העלית שייטת 13, שהיה אמור לעבור לכוננות בבסיס חיל הים בעתלית, גילה כי הנשק האישי שלו נעלם מהמקום בו אוחסן. לאחר חיפוש ותשאול קצר בתוך שייטת 13 הוחלט לדווח למפקד הקומנדו הימי ולקצונה הבכירה בחיל.

מתחקור ראשוני התברר כי הלוחמים יצאו לאימון בשטח ולכל אחד מהם היה תיק אישי בו ככל הנראה הונח הנשק. לדברי גורמים באגף המבצעים לא ברור אם הנשק נגנב בשטח האש או בתחומי הבסיס, מאחר וככל הנראה הוא נשאר בתוך התיק וחלפו ימים ספורים עד שהבינו כי הוא נעלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully